Ny madrass?

Kiro91

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
Snøkrystallene2021❄️
Junibollene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Jeg skal overta en bedside crib av min søster. Sengen/madrassen er brukt i ca 6 mnd, da hun nå går over til sprinkelseng. Slik jeg har forstått det bøor den brukt med tisselaken+laken×2

Jeg har lest litt rundt og ser at det anbefales ny madrass ved kjøp av brukt seng, men føler denne nesten er tilnærmet ny og det er innad i familien.

Hva ville du gjort? :)

Innad i familien eller ikke spiller egentlig ingen rolle. De skal ha ny madrass fordi den skal være hard. Har den blitt myk etter forrige eier så skal den ikke brukes, familie eller ei

Personlig ville jeg kjøpt ny madrass, da dette handler om hvordan madrassen former seg etter kroppen til de som ligger i sengen. Vi kjøpte ny madrass til lillebror her, arvet ikke fra storebror.

Jeg skal overta en bedside crib av min søster. Sengen/madrassen er brukt i ca 6 mnd, da hun nå går over til sprinkelseng. Slik jeg har forstått det bøor den brukt med tisselaken+laken×2

Jeg har lest litt rundt og ser at det anbefales ny madrass ved kjøp av brukt seng, men føler denne nesten er tilnærmet ny og det er innad i familien.

Hva ville du gjort? :)
Hadde nok ikke byttet innad i familien :) kun ved bruktkjøp av ukjente eller noen jeg ikke kjenner så godt.

Hadde ikke byttet når jeg vet hvor den kommer fra og at den er brukt så lite. Her kjøpte vi ny madrass til bedside crib til storebror, samme madrass har lillesøster brukt. Den ser ikke brukt så den vil nr 3 også bruke. Madrass i sprinkelseng derimot som de bruker i flere år hadde jeg byttet.

Bedside blir minimalt slitt, de færreste ligger også rett på madrassen. Jeg hadde brukt madrassen.

Hadde ikke byttet. De er ikke så tunge at de ligger ned ei madrass på 6 mnd bare.
Bare å lufte den godt før bruk

Ville sett an hvordan den ser ut. Her blir madrassen til bedsiden brukt på nytt til lillebror - storebror har kanskje sovet tilsammen 12 timer på den, alltid oppi babynest med laken.

Hadde ikke byttet. Anser en 6 mnd madrass som relativ ny.

Back
Topp