Ny madrass?

isbjørn

Elsker forumet
Kjøper dere ny madrass i babysenga/ barnesenga til hvert barn, eller bruker dere den samme til alle barna? Evt. hvorfor, hvorfor ikke?

Jeg var fast bestemt på å kjøpe ny madrass. Men vi har en fibermadrass fra jensen å den koster litt + at den er lite brukt da ho sov mye i senga vår. Tenkte å legge den litt fryseren å skylle madrassen i dusjen.

Jeg var fast bestemt på å kjøpe ny madrass. Men vi har en fibermadrass fra jensen å den koster litt + at den er lite brukt da ho sov mye i senga vår. Tenkte å legge den litt fryseren å skylle madrassen i dusjen.
I fryseren? Hvorfor skylle den? Bare spør for er så usikker på hva jeg selv skal gjøre.....

Hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt ny madrass, men samboer mener det ikke er nødvendig. Jeg tenker jo mest på at det ikke er anbefalt å arve madrass pga risikoen for krybbedød. Men fryser jeg madrassen og vasker den så føler jeg meg en god del tryggere på at det ikke er noen "farlige" bakterier igjen. (Ikke det at jeg vet så mye om det)

Hadde det vært opp til meg hadde jeg kjøpt ny madrass, men samboer mener det ikke er nødvendig. Jeg tenker jo mest på at det ikke er anbefalt å arve madrass pga risikoen for krybbedød. Men fryser jeg madrassen og vasker den så føler jeg meg en god del tryggere på at det ikke er noen "farlige" bakterier igjen. (Ikke det at jeg vet så mye om det)
Har også hørt at de anbefaler det, men har ikke visst det var pga krybbedød. 3 barn hos meg har brukt samme madrass, så da må kanskje nr 4 få ny.... Hadde nok brukt din om igjen, siden det bare er snakk om 1 barn.

Har også hørt at de anbefaler det, men har ikke visst det var pga krybbedød. 3 barn hos meg har brukt samme madrass, så da må kanskje nr 4 få ny.... Hadde nok brukt din om igjen, siden det bare er snakk om 1 barn.
Hun har jo også brukt lammeskinn over madrassen så den er nesten god som ny. Åssen madrass er det du har?

Må trolig kjøpe ny seng ettersom storesøster bruker den selv nå som den ene siden er tatt bort. I vugge bruker vi den samme madrassen ettersom den er lite brukt.

Vi har fjærmadrass til den senga. Blir det samme fare med den som med skumgummi? Vi har også et lammeskinn som babyen ligger på.

Vi skal bruke samme madrassen i vugga:-) Den ble lite og veldig pent brukt, pluss at den ble spesialbestilt på mål, og derfor ganske dyr;-) Men til sprinkelsenga kjøper vi ny, den var relativt rimelig og her har vi hatt noen "uhell" (bleielekasjer) og etter at jeg leste at tisselaken gir dårlig gjennomlufting er jeg litt skeptisk til å bruke det, og bruker bare en tynn overmasdrass:-)

Vi skal bruke samme madrass. Har hele tiden brukt tisse laken over madrassen så den er i teorien ikke brukt. Hu bruker fortsatt den senga men skal bytte rom og får ny seng før babyen blir født.

Her blir og samme madrass brukt, har alltid hatt tisselaken + overmadrass på. Overmadrass blir vaska før nestemann får øveta ;)

Jeg kommer til å ha overmadrass. Da er det bare å bytte ut den til nestemann :-)

Faren for krybbedød er et godt argument, men ikke like stort for søsken.

Vi bytter ikke. Babyen sover i vår seng, og vi får ikke ny madrass... Men vi vet også at det ikke er spydd eller vært tisseuhell etc i vår seng som ligger i madrassen, vi har nemlig tisselaken i vår seng også, og vaskbar overmadrass

Akkurat som i ungenes senger

Jeg kommer til å vaske overmadrassen vår og legge på rent sengetøy når det nærmer seg (og sikkert rent en gang til før baby kommer) baby har egen dyne, og sover muligens på ullfell også.

Men vi kjøpte ny madrass til vugga da vi fikk eldste. Den hadde en skumgummimadrass som var ny da vugga var ny
Til meg. Den har dog ingen av våre lagt i om natta, det viste seg at vi samsover

Til yngste satte jeg den derfor på stua i stedet. Det gjør jeg muligens med denne også, på soverommet er ikke vits. Sprinkelsenga får den derfor når den er 1,5-2,5 år en plass og ikke lenger i fare for krybbedød. Vasker da det som er i først likevel.

Kjøpte ikke ny madrass mellom nr 1 å 2 (2 år og 10 mnd mellom de) Men nå blir både seng å madrass ny ettersom vi solgte den vi hadde. Skal kjøpe ny madrass til vugga å :)

Back
Topp