Ny madrass til vogn?

Lo86

Flørter med forumet
Lurte på en ting; siden det anbefales at babyen får ny madrass i senga, gjelder dette også for vognmadrassen? Har kjøpt en brukt tfk vogn, 5 år gammel og brukt av 2 barn. Holder det å vaske denne, eller må jeg kjøpe ny?

Takknemlig for svar :)

Jeg hadde kun vasket den. Er forskjell på vogn og en seng de sover i hele natten synes jeg da

Arvet bagdelen av søs. Men vasket madrassen to ganger jeg. Pluss at jeg hadde jo skinn oppå madrassen. ;)

Takk for svar, jenter! Er så greit å ha et sted å spør om alt man lurer på som førstegangsgravid :)
Har aldri hørt at noen har kjøpt ny madrass, men ble brått litt usikker. Da bare vasker jeg den :)

Jeg vasker bare madrassen til bagen, gjorde det med forje også.

Grunnen til at det anbefales å kjøpe ny madrass til senga er jo at der tilbringer barnet ca halve døgnet over flere år. Barnet kan snu seg rundt og få nesen ned i madrassen, da bør den være fri for avgasser etter gammelt oppkast og evt avføring, og fri for "ukjente" bakterier.

I en vogn vil barnet i større grad være overvåket, det ligger der kortere tid av gangen, og har begrensede muligheter til å snu seg så det puster "gjennom madrassen". Så det er nok ingen fare :)

Ville evt vurdert å vaske vognmadrassen dersom den kan tas løs, men mer for at den skal se ren og pen ut og ikke ha for mye støv i seg, enn pga hygiene/krybbedødrisiko.

Back
Topp