Ny kvalmebølge?

Prestekragen92

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
*Aprilbaby 2018*
Er det normalt å bli kvalm igjen så seint i svangerskapet? Er nå i uke 30. Ble kvalm i uke 6, og har vært det siden, men har roet seg litt etterhvert. Blir kvalm i forbindelse med måltider, stress, anstrengelser osv, men klarer å holde det høvelig i sjakk med å ta det med ro:) men de siste 2-3 dagene har jeg hatt flere ganger om dagen der jeg får en skikkelig kvalmebølge kastende over meg, og føler jeg er havnet tilbake til start igjen:hungover:

Tilfeldig? Eller er det flere som opplever det samme?

Er det normalt å bli kvalm igjen så seint i svangerskapet? Er nå i uke 30. Ble kvalm i uke 6, og har vært det siden, men har roet seg litt etterhvert. Blir kvalm i forbindelse med måltider, stress, anstrengelser osv, men klarer å holde det høvelig i sjakk med å ta det med ro:) men de siste 2-3 dagene har jeg hatt flere ganger om dagen der jeg får en skikkelig kvalmebølge kastende over meg, og føler jeg er havnet tilbake til start igjen:hungover:

Tilfeldig? Eller er det flere som opplever det samme?

Har hørt at det er vanlig å få de samme symptomene fra første trimester igjen mot slutten. Kaster også fortsatt opp iblant hvis det blir for mye for kroppen. Men heldigvis ikke blitt like kvalm og kaster opp alt som på starten.

Kvalmen har kommet skikkelig tilbake her.. spesielt frokosten gjør meg skikkelig kvalm

Kjente lite til kvalmen i starten, men nå de siste dagene har jeg vært ganske kvalm og uggen :/ er i uke 31. Men har svangerskapsdiabetes, tenkte kanskje det var pga det

Har hørt at det er vanlig å få de samme symptomene fra første trimester igjen mot slutten. Kaster også fortsatt opp iblant hvis det blir for mye for kroppen. Men heldigvis ikke blitt like kvalm og kaster opp alt som på starten.

Å, det har ikke jeg hørt:) Får virkelig håpe det ikke blir like ille som i starten:yuck: Heldigvis ikke så alt for lenge igjen:p

Jeg er også kvalm igjen. Fikk fire kvalmefrie uker. Trøster meg med at det bare er to måneder igjen nå!

Leste noe om på en babyapp (om det var preglife eller babyverden sin husker jeg ikke) at det ikke var unormalt å bli kvalm igjen pga hormonnivået endres :happy:
Men ja huff, jeg føler meg mer kvalm nå enn i 1.trimester:depressed:

Jeg har ikke vært kvalm i svangerskapet, men nå merket jeg det faktisk litt...

Var ikke kvalm i starten, men er det nå. Var det med det to andre og, men da kom det enda nærmere termin.
Heldigvis ikke der at jeg må kaste opp, men et konstant press på mellomgulvet og har en del sure oppstøt nå og da

Så kjedelig at mange er kvalme (igjen)..:( Gjør det ikke like lett å skulle nyte den siste tida:(
Og så rart at jeg ikke har hørt om det før. Det er jo tydeligvis en del som er kvalme på slutten også:eek::hungover: Håper det gir seg før fødsel i hvertfall:)

35+4 idag og kvalmen er på topp. Blir lett kvalm, bare appelsinjuice hjelper. Blir kvalm av å være sulten, av å spise mat og av liten anstrengelse . Men det er ikke lenge til fødsel. Må bare holde ut... litt til...

Har det slik jeg også. Etter uke 30 begynte kvalmen og komme tilbake, spesielt om jeg har hatt en anstrengende dag- både den kvelden og dagen etterpå. Skikkelig kjedelig, men heldigvis ikke lenge igjen nå <3

Jeg var kvalm en hel uke i strekk i uke 30. Helt grusomt! Ingenting som hjalp. Sleit veldig med kvalme i førsten av svangerskapet og, og frem til uke 16, men da hjalp det å spise litt, så gikk det over! Nå var det bare nada [emoji849]

Back
Topp