Ny kontroll...

Lehcar

Elsker forumet
Var på ny kontroll i går. Hadde rene maraton-økten...[:D]
Først var jeg og hilste på jordmoren som aller mest sannsynlig kommer til å være tilstede under
fødselen. Fikk se fødestuen ( ikke akkurat høyteknologi der nei, men har født før der da...).
De har bare en vanlig seng der + en gynekologstol..[:'(] Her er det vanlig å føde i den da.....
Også fikk vi se de nyoppussede rommene. Var skikkelig flott med et nydelig bad, flatskjerm på veggen,
og to senger... en til meg og en til min bedre halvdel. Ja for han skal være med meg under hele sykehus-oppholdet. Etterpå var jeg og fikk tatt UL hos UL-legen. Alt var bra med den lille i magen,
og det er fortsatt en jente da! Tredje gang vi har fått sjekket kjønnet da, så tror nok det er ganske så sikkert at det blir en jente til vi får. Han estimerte lille-jenta til å være akkurat 2 kg da. Og han sa hun var helt perfekt! Etter UL var vi å fikk tatt en drøss med blodprøver, noe som er obligatisk her da....
Også var jeg til slutt på undersøkelse hos gynekologen min, som også skal være tilstede under fødselen.
Her ble alt sjekket, og alt så supert ut! Morkaken har nå flyttet seg, så jeg slipper tanken på keisersnitt, og alt ser bra ut til å føde vaginalt. Skal si det er en stor lettelse!!!
Skal nå ikke på kontroll før om 6 uker nå. Legen mente at det ikke var nødvendig med noe time før da.
Er da kommet til uke 37 i svangerskapet. Men er det noe spesielt, var det bare å ringe.
Begynner å bli relativt "dreven i gamet", så synes det er kjekt at jeg ikke skal på kontroll før om lenge.
Fikk beskjed om å passe på fosterbevegelsene og blodtrykket + drikke masse masse vann pga. den intense varmen som er her nå og kommer til å fortsette framover. Skal også på CTG-monitorering noen dager før jeg skal på kontroll til gynekologen min igjen, men alt dette ikke før uke 37.
Gjett at jeg ser fram til at den lille kommer! Begynner å bli veldig tungt i den intense varmen nå, med temperaturer over 35 grader omtrent hver dag[8D]. Kjekt med varme da, men ikke for mye heller.
Håper bare at lille-jenta har det travelt, og at hun kunne tenke seg å komme før neste kontroll da[:D].

Hvordan går det med dere andre da jenter? Er det mange kontroller for dere framover nå eller?

jeg vet ikke hvor mange kontroller det er igjen. Har barselgruppe 16.august og det skal bli gøy! Vi får se... Har en time hos jm på planen også setter hun meg opp på ny når jeg er der. Hun sier at hun ikke bryr seg om det fastsatte skjemaet som staten har gitt henne om antall timer, hun vil se ann etter behov. Noen trenger ikke like mye oppfølging som andre (meg feks som renner ned dørene overalt)

De vil ha meg på to kontroller her nå før jeg drar ned til fastlandet.. (I uke 35) Så skal jeg hilse på min fastlege og den jordmora som skal følge meg de siste 5 ukene, så da skal jeg ha 2 kontroller rett etter jeg kommer ned.. Så blir det vel litt oftere på slutten tenker jeg.. Aner ikke.. [:D] Men jeg har allerede 4 planlagte timer pr. i dag.. Med 4 forskjellige folk..! [:D]

Jeg er på kontroll hos JM hver 3. -5. uke. Er veldig heldig sånn [:D] Skal på kontroll nr. 7 den 26.juli. Kan komme hvor ofte jeg vil. Ellers så skal jeg på UL nr. 3 den 07.august. Skal bli gøy å se tulla igjen [:)] Og så er det visst sånn svangersskapskurs i august ei gang. Får vite mer på neste kontroll.

Back
Topp