Ny kontroll i morgen

Daizy

Forumet er livet
Jeg går jo til ekstra oppfølgingskontroller på sykehuset pga eklampsi forrige gang jeg fødte,veldig greit å bli tatt godt vare på!
Skal på ny kontroll imorgen,og er så spent...Tror ikke det er noe galt,men jeg har slitt mye med migrene og "vanlig" hodepine i dette svangerskapet.På torsdag og fredag kveld fikk jeg veldige synsforstyrrelser,klarte ikke å smøre brødskive til tassen engang,men i tillegg til dette så fikk jeg på fredagskvelden problemer med å prate.Jeg visste hva jeg skulle si,men fikk det bare ikke til,tunga slo helt krøll på seg,helt grusomt!Dette har jeg opplevd en gang før,og det var da jeg var så syk en uke etter fødselen pga eklampsi[&:]
Det ble bedre etter en times tid og har vært fin siden,men er litt redd for at det skal være noe,gruer meg for hva legen kommer til å si om dette imorgen...
Gleder meg til UL igjen da,håper alt er bra med nurket så det blir litt blanda følelser imorgen...

usj... det hørtes ikke noe særlig ut! men godt du blir fulgt opp ekstra da[:)] lykke til i morgen!!!!

ORIGINAL: kindersuprice

usj... det hørtes ikke noe særlig ut! men godt du blir fulgt opp ekstra da[:)] lykke til i morgen!!!!

sign..

off hørtes heilt grusomt ut[&:] men ka er eklampsi?
sikkert et domt spørsmål men[:)]
bra du fe go oppfølging da[:D]

ORIGINAL: LisasVerden

Fikk det samme her for et par uker siden jeg og...mistet synet og ble lam i venstre arm...varte bare en time og var etterfulgt av hodepine... Ble sendt til mr for å se om det kunne være blodpropp eller slag, men det var det altså ikke og hadde ikke vert noe før heller. De konkluderte med migrene anfall. Da kunne man få lammelser også og synsforstyrrelser (tap av syn)... Huff, det er så ekkelt når det skjer sånne ting.... Lykke til, håper virkelig det går bedre da :)

Oj da! "Godt" jeg ikke er alene,misforstå meg rett!Syns det var så skremmende,men nå tror jeg at det "bare" var migrenen..Få iallefall høre hva legen sier imorgen.Godt du er bedre,du og!!![:)]

Tinemor:Eklampsi er noe av det samme som svangerskapsforgiftning,bare at man får det under eller etter fødselen.Her står det litt: http://ww2.tidsskriftet.no/tsweb/199912/leder3.html
Jeg begynte bare 1-2 timer etter fødselen med intens hodepine,kvalme,oppkast,fikk krampeanfall,mistet bevisstheten,hadde BT oppe i 180/160 så jeg fikk hevelser i hjernen som førte til midlertidig afasi,ble veldig veldig syk og lå på intensiven i 9 dager,fikk ikke reiser hjem før tassen var 3 uker.Det verste var at det tok 2 dager med symptomer før jeg ble tatt på alvor,jeg måtte få krampeanfall og bli bevisstløs først,før de på barsel faktisk skjønte at noe var galt.Så ja,det er veldig betryggende at jeg får den oppfølgingen jeg får nå![:)]Ikke minst for mannen,som begynner å bli nervøs,stakkars...[&:]
Syns derfor det var så ekstra guffent at jeg fikk taleproblemer i tillegg til synsforstyrrelser,gubben ble vettskremt

Back
Topp