NY Kjæledegge!

Imsofly

Forumet er livet
Har en kastrert katt fra før av...

Hadde dere vurdert en ny kattunge, eller en hund? Chihuahua?

For og bakdeler?

VS

Hehe, jeg hadde kjøpt en hund.

Digget alternativene da, katt, hund eller chihuhua - som en egen kategori liksom[8D]

ORIGINAL: Kranglefanten

Digget alternativene da, katt, hund eller chihuhua - som en egen kategori liksom[8D]

Tenkte jeg også!!

Er forøvrig enig med hund.. Men ikke noe chi.. Er jo mer som en gnager de.. Sikkert derfor hun har satt den i egen kat...[8D]

ORIGINAL: lykkepillen

ORIGINAL: Kranglefanten

Tenkte jeg også!!

Er forøvrig enig med hund.. Men ikke noe chi.. Er jo mer som en gnager de.. Sikkert derfor hun har satt den i egen kat...[8D]

hehe, mener liksom "annen rase da"[:D][:D]

Spørs jo helt hva du har tid til det da..
En hund fortjener mye tid,stell og turer..
Har man ikke tid til dette, så er det ikke vits i å ha en hund!

CHIHUAHUA <3

ORIGINAL: Virretrille

Spørs jo helt hva du har tid til det da..
En hund fortjener mye tid,stell og turer..
Har man ikke tid til dette, så er det ikke vits i å ha en hund!

Tid og tid, man har tid til det man vill.[:)]

Hadde nok holdt med en katt for min del.. så valgte ingen av delene[;)]
Jeg har 2 katter , men di hadde jeg før jeg ble gravid... så klarer liksom ikke å gi fra meg en av dem...
Men skulle noe skje med den ene (noe jeg selvfølgelig ikke håper) så kommer jeg til å holde meg til en katt... muligens akvarium utenom[;)]

Valgte hund jeg, men Chi er også en fin "rotte"/hund om man bare behandler den som det[8D]
Har to chi som går ypperlig med katter og alle andre hunder. Og jager de kattene jeg vil ha bort fra tomta mi[:)]

Fordeler med liten hund, den får plass overalt, lettere å få pass til, like smarte som stor hund (kommer vel ann på raser, mange "dumme" raser)
Ulempen med chi er vel at 90% som har det behandler dem som barbiedokker og får gneldre bikkjer, det er det vel ingen som liker.
Bikkja er mindre enn katta da[8D]
Katter er mer selvstendig og klarer seg mer selv.

Katt er du jo kjent med fra før av så den er jo enkel. Ellers vet man jo selv sånn ca åssen rase en øsnker seg.
Jeg liker å variere og prøve noe nytt. så jeg velger meg nytt dyr eller annen rase på hund, men velger etter mine behov og hva jeg er villig til å gjøre for at dyra skal trives.
Har hatt katter halve livet og de er noen spesielle særinger, mer glad i hund.

Her har vi tre bikkjer og to katter. Ville lett bytta bort kattene for flere bikkjer [:D][:D]
(Så jeg stemte hund) [;)]

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

bude hund og katt krever mye tid. koster for for både til hund og katt. katt bør steriliseres ol.

vet ikke hvordan det er å få enda en katt inn i hus hvis man allerede har en.
en hund bør man gå turer med.

vei for og imot. katt/hund har man i maaaange år, og gir deg uendelig mye tilbake.
<3

katten er på pensjonat hos mine foreldre sammen med bestekompisen hunden dems og 2 andre katter, så tror ikke det blir noe problem[:D]

dessuten har jeg råd til å både fø og sterilisere dem, så det blir ikke noe problem. Hadde det vært det så hadde det vært uaktuelt[:)]

Ville kjøpt hund vi har akkurat kjøpt staffordshire bullterrier og vi har en hund og to katter fra før. altid koslig med dyr

Ingen av delene akkurat nå. Er ikke noe kattemenneske, men liker hund og har to. Så jeg føler jeg har nok. Og før d overhodet blir aktuelt med ny hund skal jeg ha mye mer tid og overskudd. Fikk valp i juni da minste var 9mnd. Og enkelt og greit så fikk jeg valpetia langt oppe i vranghalsen. Så blir ei stund til neste gang... [8D]
Men om du har tid og overskudd så er jo saken grei. [;)]

Du må nesten tenke over hva du har tid og lyst til, katt og hund er jo utrolig forskjellig type dyr, de har forskjellige behov.
Å få en hund er nok mye mer krevende for deg enn å få en katt til.
Katten du har fra før kan nok ta like godt i mot en hund som en til katt, og mest sannsynlig vil katten du har bli sjef [:D]

Om du har en eller to katter, så er det nok ikke noe mer forskjell i arbeid for deg, katter er jo super enkle dyr å ha, de krever så lite i forhold til en hund. De trenger "bare" mat og omsorg, og seff et veterinærbesøk i ny og ne.
En hund må luftes mange ganger for dagen, den trenger strengere oppdragelse og er nok dyrere å ha, både i innkjøp og forsikring.

Jeg synes også du skal sette deg ned å lese om de forskjellige rasene, uten å se på utseende deres.
Chihuhua er jo ikke den mest familievennlige rasen, den kan minne mer om en vakthund. I tillegg har de ofte problemer med øyene...
Ikkje en hund eg ville hatt......

Back
Topp