Ny kakebilde tråd!!

nuttis

Elsker forumet
Siden den andre er låst,så kan vi starte en ny,
Slenger inn noen bilder...sleng dere på[;)][:D][:D]

STAR WARS!!
sukkerbunn med vaniljekrem med krem,melkesjokoladebiter og skogsbær.Vanilla icing rundt kaka,trukket med marsipan.

sjokoladekake

bamser på kalas!!

Sabeltannskiste

til ei jente,derfor rosa

Trestubbe!!

Her har jeg laget en påskeinspirert kake som består av en rund sjokoladekake i bunn som er dekket med grønnfaTrestubbe!!

Her har jeg laget en påskeinspirert kake som består av en rund sjokoladekake i bunn som er dekket med grønnfarget smørkrem med vanilje.

Trerota er sjokoladekake med amrikansk smørkrem.Den er trukket med en blanding av marsipan og mmf med kakao.

Figurene er laget i marsipan.rget smørkrem med vanilje.

Trerota er sjokoladekake med amrikansk smørkrem.Den er trukket med en blanding av marsipan og mmf med kakao.

Figurene er laget i marsipan.

Min første eksotiske lilje,den ble laget av marsipan.
Vanskelig å sette sammen,støvbærerne er der,men synes ikke så godt på dette bilde.Skal få ordnet på de.

marsipan

Liverpool fotball

Dette er til en konfirmant som liker vikinger,rustninger,sverd osv.Tenkte denne kaka ville passe:-)

Sukkerbunn med vaniljekrem med krem,sjokoladebiter og skogsbær.Den har fått et lag med vanilla icing før den ble trukket med marsipan.Malte kaka med paintbrushfarger etter lokket var på.

Sukkerbunn med vaniljekrem med krem,sjokoladebiter og skogsbær.Den har fått et lag med vanilla icing før den ble trukket med marsipan.Figurene er laget i marsipan.

Fotball for alle penga her ;-)

Mario & Luigi

Snekker`n

Spidermanpussel

Råååkule kaker[:D]

[:D]Fine kaker..opp opp

utruli fine kaker [:)]

For en vanvittig utvikling du har hatt Nuttis!!!!! Du er jo skikkelig proff blitt!!! Jeg har ikke ord, for noen flotte kaker!

Jeg har laget en del kaker i det siste jeg også. Men desverre ikke så avanserte som jeg gjerne skulle ønske. Det er alt for mye matlagiing i firma for tiden, så jeg har ikke den tiden jeg skulle ønske til å bake... [8|] 

Men her er noen av de jeg har laget den siste tiden i hvertfall [:)]

Og her er litt av det som opptar all tiden jeg gjerne skulle hatt til baking...

Masse fint her da Blå bobler[;)]
De dessertene som opptar tiden din så innmari fristende ut.Så moro at du har mye å gjøre med mat osv da.Går så det griner[:D][:D]

Takk for hyggelige kommentarer forresten[:)]

åhh er var d utrolig mye fint [:D]
Så flinke dere er!

Men kan jeg spørre, lager dere all pynten selv?
og hvordan får dere så flotte farger? og så hvitt?

Sikkert dumt spørsmål siden dere begge sikkert har holdt på lenge og er profersjonelle i dette, men har utrolig lyst å lære litt selv jeg [:)]

Det er som bare F**N at dere bor så langt unna, elelrs skulle jeg jaggu spurt om dere tar bestillinger. Men helt seriøst; hva med å starte noe sammen, dere to som er så kreative? Særlig til bryllup vil folk i stadig større grad ha noe mest mulig personlig, og dere ser ut til å få til det meste.
Skulle gjerne bestilt flere av de kakene til bursdagene til både mann og sønn (særlig den håndkontrollen, begge to er spillfriker)
Helt ufattelig kreativt og lekkert,alt sammen!

Jeg driver allerede et ganske oppegënde cateringfirma  [:)]

Jeg lager stort sett all pynt selv, tyr til nødløsninger kun hvis jeg absolutt ikke har tid til å lage det.

Det kritt hvite er enten hvit marsipan fra PALS eller sukkerpasta/marshmellowfondant [:)] 

Fargene er gel-color fra bl.a Wilton. Importerer fra USA og Nederland jeg, men man kan kjøpe det på nettbutikker i Norge også (men da er det mye dyrere) [:)]

Jeg funderer på å starte noe[;)]må bare finne ut hvem,hva og hvor..

Blå Boble; tar du bestillinger?
nuttis, din første kunde står allerede og tripper på dørstokken, og jeg drar med meg flere. for dette er LAAANGT hinsides det jeg får til.

Selvlært og utviklet meg det siste året[;)]
ORIGINAL: TheusOgLilleFrø

oj, dette er imponerende kakekunst.

og jeg som trodde at baker hansen hadde kule kaker[8D][:D]

er dere utdannnet i dette, eller har det utviklet seg fra ren hobby?

Har kunder alt,men hadde vært gøy å kunne leve av det liksom[;)]
ORIGINAL: Tessa

nuttis, din første kunde står allerede og tripper på dørstokken, og jeg drar med meg flere. for dette er LAAANGT hinsides det jeg får til.

ORIGINAL: nuttis

Da har jeg et tips til deg; begynn med å legge inn en annonse på Kvinneguiden, det skal være en sånn annonsør/leverandørplass i tilknytning til Bryllupsforumet. Er "litt" bridezillas der inne. (taler av erfaring, var der selv...)
Få laget små hefter/brosjyrr og legg igjen hos blomsterbutikker, brudesalonger og lignende. (Smisk litt ved å gi sjappa en egen liten kake kanskje)
For ett sted må man begynne og ingenting funker så bra som jungeltelegrafen. For jeg har ikke funnet noe så lekekrt som kakene deres her i byen, og jeg er gal nok til å sette meg på toget for å få det jeg vil ha til spesielle anledninger.

Jungeltelegrafen er i gang alt den[;)]ikke det det står på.Må liksom finne ut om det er det liksom...Er i tenkeboksen for tiden,hihi.Men bare å slenge seg på toget å komme[:D][:D]

ORIGINAL: nuttis

Da har jeg et tips til deg; begynn med å legge inn en annonse på Kvinneguiden, det skal være en sånn annonsør/leverandørplass i tilknytning til Bryllupsforumet. Er "litt" bridezillas der inne. (taler av erfaring, var der selv...)
Få laget små hefter/brosjyrr og legg igjen hos blomsterbutikker, brudesalonger og lignende. (Smisk litt ved å gi sjappa en egen liten kake kanskje)
For ett sted må man begynne og ingenting funker så bra som jungeltelegrafen. For jeg har ikke funnet noe så lekekrt som kakene deres her i byen, og jeg er gal nok til å sette meg på toget for å få det jeg vil ha til spesielle anledninger.

Ja, hver dag [:D]

ORIGINAL: TheusOgLilleFrø

oj, dette er imponerende kakekunst.

og jeg som trodde at baker hansen hadde kule kaker[8D][:D]

er dere utdannnet i dette, eller har det utviklet seg fra ren hobby?

Jeg har kokkefagbrev og jobbet som konditor på et hotell i noen år. Har de siste årene tatt 5 konditorkurs i tillegg [:)]

Back
Topp