Ny jordmor!

SkogHuldra

Forelsket i forumet
Her er det kommet ei ny jordmor siden sist jeg fikk smått. En veldig ung og trivelig dame. Synes det er sååå bra. Den forrige var en tater til å gnage om vekta mi(enda jeg ikke gikk opp mye, eller veide mye) og forsøkte å tvinge meg til å ta svineinfluensavaksinen. Jeg blånektet og hun var sur resten av tiden. Aldri var hun tilgjengelig heller når det var behov for henne. DEILIG med ei ung oppegående dame. En frisk pust!

Noen andre her som var gravide under svineinfluensa utbruddet?? Som opplevde det samme?

Jeg er ingen vaksinemotstander. Bare veldig skeptisk til nyutviklede vaksiner som ikke er utprøvd over en rekke år..

Lille var så hyper at det var vanskelig å lytte. Spratt unna flere ganger nå er det bare å glede seg til ultralyd neste mandag spent!!!

Jeg hadde baby under svineinfluensautbruddet.

Men så er jeg vaksinetilhenger da, og stilte meg i kø med babyen min og tok den sammen med ham. Så jeg opplevde bare støtte fra hs, jeg sa nemlig at jeg derfor ville utsette mmr-vaksinen som han egentig skulle ta samme uke, for jeg ville ha avstand nok mellom dem til å vite hvilken som ga bivirkninger, og mente svineinfluensaen var viktigere enn mmr der og da, vi tok mmr måneden etterpå.

Også har jeg "krangla" med legekontoret om at "Ja, den "en eller annen nettside" jeg henviser til er FOLKEHELSEINSTITUTTET!!! som sier at jeg som gravid i 2. trimseter SKAL ta sesoninfluensavaksine" , i mitt andre svangerskap. når de mente at jeg som gravid da vel ikke burde ta den, og altså ikke hadde korrekt liste over risikogrupper hengende på veggen sin , den "en eller annen nettside" som altså var de OFFISIELLE retningslinjene, hadde to grupper de ikke hadde med på listen sin...

Men jeg hadde en jm som hang seg sterkt opp i vekta mi ja. Rettere sagt min mangelden vektoppgang....

Ny jm nå, for jeg har flytta. Aner ikke hvordan hun er enda. vi får se

Jeg står støtt i min mangeldne vektoppgang nå, jeg vet av erfaring at jeg kommer meg opp de 12 kiloene, jeg bare tar det i løpet av de siste 18-20 ukene, i første halvdel går jeg litt ned og står deretter stille

Ja det virker som det er viktig å rope høyt hva man vil. Jeg lar meg ikke styre. Å som helsepersonell kan de verken tvinge eller frata noen.. man har bel rett til å bestemme over seg selv så lenge man er nogenlude klar i toppen

Ang. Vekta så kommer vel kiloene på slutten. Her er det bare spying enda så har bare gått ned

Jeg var, og tok ikke vaksinen. Er veldig glad for det i dag. Var mye press rundt den, og husker jeg var veldig stresset. Legen sa til meg da at jeg spillet russisk rullet med livet, og hvis jeg var hans datter hadde jeg ikke sluppet ut av kontoret hans før jeg hadde tatt den. Synes ikke en lege skal ha slike uttalelser, det var mitt vanskelige valg i den tiden....

Jeg var gravid da og tok den vaksinen. Det gikk fint, men følte meg rimelig prassa da både jm og lege sa at "alle skal ta den, det er egentlig ikke noe du kan velge selv".
Jeg tror ikke jeg ville tatt den om jeg fikk velge om igjen, men det gikk etter hva jeg vet heldigvis bra :)
Så deilig med ny jordmor og at hun virker bra!

Jeg hadde baby under svineinfluensautbruddet.

Men så er jeg vaksinetilhenger da, og stilte meg i kø med babyen min og tok den sammen med ham. Så jeg opplevde bare støtte fra hs, jeg sa nemlig at jeg derfor ville utsette mmr-vaksinen som han egentig skulle ta samme uke, for jeg ville ha avstand nok mellom dem til å vite hvilken som ga bivirkninger, og mente svineinfluensaen var viktigere enn mmr der og da, vi tok mmr måneden etterpå.

Også har jeg "krangla" med legekontoret om at "Ja, den "en eller annen nettside" jeg henviser til er FOLKEHELSEINSTITUTTET!!! som sier at jeg som gravid i 2. trimseter SKAL ta sesoninfluensavaksine" , i mitt andre svangerskap. når de mente at jeg som gravid da vel ikke burde ta den, og altså ikke hadde korrekt liste over risikogrupper hengende på veggen sin , den "en eller annen nettside" som altså var de OFFISIELLE retningslinjene, hadde to grupper de ikke hadde med på listen sin...

Men jeg hadde en jm som hang seg sterkt opp i vekta mi ja. Rettere sagt min mangelden vektoppgang....

Ny jm nå, for jeg har flytta. Aner ikke hvordan hun er enda. vi får se

Jeg står støtt i min mangeldne vektoppgang nå, jeg vet av erfaring at jeg kommer meg opp de 12 kiloene, jeg bare tar det i løpet av de siste 18-20 ukene, i første halvdel går jeg litt ned og står deretter stille

Hadde baby under svineinfluensatiden jeg og men min var under 6 mnd så han fikk den ikke . Men jeg og 2 åringen tok den.

Min var jo i alder til mmr, så han var vel ikke helt baby, 15 mnd eller noe sånn?

Jeg var også gravid på den tiden, og jeg tok vaksinen på eger initiativ, i uke 30. Hadde ikke invendinger, den hadde ikke blitt tilgjengelig om den ikke var klar og godkjent etter min mening. ☺️ Jeg fødte i uke 34, så i avisen en tid etterpå at de hadde sett en økning i for tidlig fødseler etter gravide tok den, jeg for min del tar slikt med en klype salt. Kan liksågodt være tilfeldig

Jeg var ikke gravid da nei. Men jeg hadde Svineinfluensa. Og det var absolutt ikke livsfarlig, jeg lever den dag i dag. Hadde jeg vært gravid da hadde jeg uansett ikke tatt vaksine. Syns personlig det er galt å sprøyte inn sånne fremmedstoffer i kroppen, når en influensa i seg selv ikke er noe farlig for voksne mennesker. :) men jeg mener ikke dette om vaksinene til barna. Men der også blir det bare de mest nødvendige.

For gravide var det vesentlig farligere enn for de som ikke var det. For vanlige friske folk var det ikke farlig nei, for gravide var det noe annet

Her er det kommet ei ny jordmor siden sist jeg fikk smått. En veldig ung og trivelig dame. Synes det er sååå bra. Den forrige var en tater til å gnage om vekta mi(enda jeg ikke gikk opp mye, eller veide mye) og forsøkte å tvinge meg til å ta svineinfluensavaksinen. Jeg blånektet og hun var sur resten av tiden. Aldri var hun tilgjengelig heller når det var behov for henne. DEILIG med ei ung oppegående dame. En frisk pust!

Noen andre her som var gravide under svineinfluensa utbruddet?? Som opplevde det samme?

Jeg er ingen vaksinemotstander. Bare veldig skeptisk til nyutviklede vaksiner som ikke er utprøvd over en rekke år..

Lille var så hyper at det var vanskelig å lytte. Spratt unna flere ganger nå er det bare å glede seg til ultralyd neste mandag spent!!!
Legen min sa.: hvis ikke du tar influensavaksinen kan babyen din dø! Maste om den hver gang jeg var der. Glad jeg ikke tok den.

Back
Topp