Ny jobb?

Border

Elsker forumet
Assistert-jentene
Julimammaer 2016
Julibarna 2019
Hei!

Nå trenger jeg noen råd.
Jeg ble ringt opp i dag av en jeg har søkt på jobb hos tidligere, der jeg ble tilbudt en fast jobb. (Har fast fra før og) Før jeg rekker å si noe, får jeg altså tilbud om jobb hos vedkommende. Jeg forteller ærlig at jeg er gravid, uke 14. Hun ble litt satt ut tror jeg, men glad på mine vegne, og at tilbudet fortsatt står. Hvis jeg sier ja til dette tilbudet får jeg vel jobbet i 2 mnd før jeg må i permisjon :eek:

Så hva gjør jeg?
Det er en rekke positive fordeler med å bytte jobb, blant annet bedre lønn, pensjon og mye kortere reisevei, men føler veldig på det å begynne i en jobb når man er 7 mnd på vei. Får opplæring, også stikker jeg! Hehe

Hadde du takket ja? Er det noen jeg må tenke på eller rettigheter jeg mister? og søker man om permisjon samme dag man begynne i ny jobb, eller før?

Hjelp!

ser jeg skrev denne i juligruppa og ikke juni, jaja greit å spørre dere også:) hehe

Last edited:
Jeg hadde LETT takket ja ;)

Åh? Er du gravid? Gratulerer så mye :) ❤️

Hei!

Nå trenger jeg noen råd.
Jeg ble ringt opp i dag av en jeg har søkt på jobb hos tidligere, der jeg ble tilbudt en fast jobb. (Har fast fra før og) Før jeg rekker å si noe, får jeg altså tilbud om jobb hos vedkommende. Jeg forteller ærlig at jeg er gravid, uke 14. Hun ble litt satt ut tror jeg, men glad på mine vegne, og at tilbudet fortsatt står. Hvis jeg sier ja til dette tilbudet får jeg vel jobbet i 2 mnd før jeg må i permisjon :eek:

Så hva gjør jeg?
Det er en rekke positive fordeler med å bytte jobb, blant annet bedre lønn, pensjon og mye kortere reisevei, men føler veldig på det å begynne i en jobb når man er 7 mnd på vei. Får opplæring, også stikker jeg! Hehe

Hadde du takket ja? Er det noen jeg må tenke på eller rettigheter jeg mister? og søker man om permisjon samme dag man begynne i ny jobb, eller før?

Hjelp!

ser jeg skrev denne i juligruppa og ikke juni, jaja greit å spørre dere også:) hehe
Jeg var i akkurat samme situasjon og endte opp med å takke nei. Jeg har 6-måneders oppsigelsestid, og selv om jeg regner med at jeg hadde fått gå før, føltes det bare skikkelig dumt og ikke minst slitsomt og skulle stresse med det siste del av svangerskapet. Jeg tror dog min beslutning hadde minst like mye motivasjon å gjøre, og at jeg fortsatt trives i eksisterende jobb - så jeg ville latt det avgjøre og ikke graviditeten :-)
gratulerer med jobbtilbud!

Hei!

Nå trenger jeg noen råd.

Så hva gjør jeg?

Hjelp!

Takket ja, hvis det er en jobb du vil ha, og gjerne vil komme tilbake til etter permisjon :)

Jeg var i akkurat samme situasjon og endte opp med å takke nei. Jeg har 6-måneders oppsigelsestid, og selv om jeg regner med at jeg hadde fått gå før, føltes det bare skikkelig dumt og ikke minst slitsomt og skulle stresse med det siste del av svangerskapet. Jeg tror dog min beslutning hadde minst like mye motivasjon å gjøre, og at jeg fortsatt trives i eksisterende jobb - så jeg ville latt det avgjøre og ikke graviditeten :)
gratulerer med jobbtilbud!
Wow! 6 mnd oppsigelsestid ja! jeg har heldigvis «bare» 3 mnd, men ja, det blir nok litt stress på slutten, men samtidig, så ønsker jeg jo å begynne der etter permisjonen:)

Føler at samvittigheten herjer litt, men jeg bør jo ikke ha dårlig samvittighet for det, jeg må jo tenke på meg selv. Syntes dette er vanskelig!:)

Så spennende! Kan det være et alternativ å avtale at du begynner etter permisjonen din? Siden stillingen er fast og du skal i permisjon må de jo uansett ha inn en vikar, så tenker det ikke er noe mer arbeid for de. Så slipper du jobb-bytte rett før permisjon.

Kortere reisevei og bedre lønn? Hadde lett takket ja!

Men så hater jeg jobben min, da.

Uansett, hadde jo vært fint å bruke mindre tid på kjøring uansett, når man har barn. :)

Edit: Kan jo være at nåværende arbeidsgiver lar deg gå tidligere enn oppsigelsestiden. Og du har vel ferie som du kan ta også, så får du litt lengre tid på den nye arbeidsplassen.

Ente opp med å takke ja til jobben! Hun jublet av glede, så det var koselig:) Så er det bare å få sagt ifra til min nåværende jobb da:)
Gratulerer med ny jobb! Så spennende, og når de vet om graviditeten så er det fint :woot: tok arbeidsgiveren det greit etter at du sa det? Jeg fant ut at jeg var gravid en uke etter at jeg hadde takket ja til ny jobb og sagt opp min nåværende stilling. Skal starte der i februar så jeg gruer meg veldig til å si det :arghh: er 11+4 nå så føler det ikke blir aktuelt å fortelle det før jeg startero_O

Så bra du tok jobben, og at de tok graviditeten fint! Jeg ble permittert i desember, og ble kontaktet ang ny jobb veldig raskt. Intervjuprosessen gikk fort, og jeg begynner der i midten av januar. Har ikke fortalt om graviditeten, selv om jeg visste det på intervjuene. Syns det var altfor tidlig å fortelle dem, da vi ikke hadde fortalt noen andre. Veldig usikker på hvordan jeg skal fortelle det! Må vel gjøre det over nyttår.

Så bra du tok jobben, og at de tok graviditeten fint! Jeg ble permittert i desember, og ble kontaktet ang ny jobb veldig raskt. Intervjuprosessen gikk fort, og jeg begynner der i midten av januar. Har ikke fortalt om graviditeten, selv om jeg visste det på intervjuene. Syns det var altfor tidlig å fortelle dem, da vi ikke hadde fortalt noen andre. Veldig usikker på hvordan jeg skal fortelle det! Må vel gjøre det over nyttår.

Jeg sitter i saksa selv nå, for akkurat det samme, altså at jeg ikke informerte om graviditet på intervjuet. Jeg kjenner at må gi beskjed nå snart, og er veldig nervøs for det hele. Oppdater meg gjerne på din evt. plan.

Jeg sitter i saksa selv nå, for akkurat det samme, altså at jeg ikke informerte om graviditet på intervjuet. Jeg kjenner at må gi beskjed nå snart, og er veldig nervøs for det hele. Oppdater meg gjerne på din evt. plan.

Jeg har ingen plan! Burde sikkert sagt det da jeg fikk jobbtilbudet. Men tror jeg må si noe sånt som at jeg vet det er litt ubeleilig for alle parter, og at jeg ikke ønsket å holde det skjult. Men at jeg ville være sikker på at alt var bra med baby før jeg sa noe.

Gratulerer med ny jobb! Så spennende, og når de vet om graviditeten så er det fint :woot: tok arbeidsgiveren det greit etter at du sa det? Jeg fant ut at jeg var gravid en uke etter at jeg hadde takket ja til ny jobb og sagt opp min nåværende stilling. Skal starte der i februar så jeg gruer meg veldig til å si det :arghh: er 11+4 nå så føler det ikke blir aktuelt å fortelle det før jeg startero_O
Har ikke mannet meg opp til å si det til sjefen min enda:p haha Skal ringe h*n i morgen :)
Det er ikke noe stress å si det egentlig, de kan ikle diskriminere deg for det, og de må regne med det når man ansetter i fertil alder!:) lykke til!

Gratulerer! :D Du er ikke pliktig til å si det til dem enda, så ta det med ro! Fortell familien det først <3

Ente opp med å takke ja til jobben! Hun jublet av glede, så det var koselig:) Så er det bare å få sagt ifra til min nåværende jobb da:)

Gratulerer, så bra!

Back
Topp