Ny jobb??

GravidMedDiabetes1

Andre møte med forumet
Hei,

jeg er kommet i en litt vanskelig situasjon. Jeg er nyutdannet pedagog, har jobbet en mindre stilling som personlig assistent i et firma samtidig som jeg tok mastergraden i pedagogikk, men har sagt opp jobben fom. 1. August. Siste dag 31. juli altså.

Nå er det slik at med den lønnen så får jeg omtrent 5000 kr/uka i foreldrepenger ifølge foreldrepengerveilederen, men om jeg søker på en jobb som pedagogisk leder i barnehage med oppstart 1. August får jeg omtrent dobbelt så mye. Om et år er planen å ta litt videre utdanning, slik at jeg vil bare være ansatt dette året jeg har permisjon. Lønnen/foreldrepengene høres jo vel og bra ut, men når jeg vet at jeg skal ut i permisjon og ikke får jobbet noe særlig hverken før permisjon eller etter permisjon pga studier, skal jeg da ta jobben? Er det helt umoralsk å ta en jobb for å få betydelig mye mer foreldrepenger?

Oi, dette var vanskelig. Jeg tror jeg også hadde syns det er vanskelig å gjøre det med god samvittighet. På den andre siden, jeg tror ikke det koster arbeidsgiveren så mye ekstra. (her må de som kan mer om dette bare rette på meg om det ikke stemmer) Det er jo NAV som betaler dem for å ha deg i permisjon. Det er altså skattepengene våre som betaler for det og det har du selv bedratt til.
Du har også brukt to år av livet ditt til å få en mastergrad, sånn at du kan ta vare på ungene våre ennå bedre. Det syns jeg du skal få igjen for! [emoji5] Også er jo grunnen til at du ikke skal jobbe etter permisjon, at du skal spesialisere deg ennå mer!
Det er også mine skattepenger du ville fått og du får lov av meg [emoji6]