Jeg har kommet i en litt ekkel situasjon. Jeg føler det i alle fall slik. Er nå midt i mellom to jobber, og starter opp i ny jobb 1.august. Det jeg føler på nå er at den nye arbeidsgiveren min ikke vet at jeg skal ut i permisjon i løpet av november. Jeg ble rådet til å ikke fortelle om graviditeten under intervjurundene. Loven sier at man ikke har lov til å diskriminere en arbeidssøker i forhold til graviditet, men om det står mellom to like kandidater til jobben vil jo selvsagt arbeidsgiver velge den kandidaten som ikke skal ut i permisjon.. Så nå sitter jeg her da, med dårlig samvittighet på den ene siden, og en god følelse av å ha fått ny jobb på den andre siden.
Synes det hele blir vanskelig å forholde seg til. Av og til skulle en ønske at man kunne sette en pause på utviklinga til den lille også.. ting går jo så fort! Misforstå meg rett, men har rett og slett dårlig samvittighet for at jeg må ut i permisjon såpass tidlig i en ny jobb.
Er det andre her inne som sitter i samme situasjon eller har opplevd lignende tidligere så ønsker jeg veldig gjerne råd for hvordan jeg skal fortelle dette til den nye arbeidsgiveren og hvor lenge det er forsvarlig å vente med å fortelle.. Er litt spent på arbeidsgiverens reaksjon på dette..
Synes det hele blir vanskelig å forholde seg til. Av og til skulle en ønske at man kunne sette en pause på utviklinga til den lille også.. ting går jo så fort! Misforstå meg rett, men har rett og slett dårlig samvittighet for at jeg må ut i permisjon såpass tidlig i en ny jobb.
Er det andre her inne som sitter i samme situasjon eller har opplevd lignende tidligere så ønsker jeg veldig gjerne råd for hvordan jeg skal fortelle dette til den nye arbeidsgiveren og hvor lenge det er forsvarlig å vente med å fortelle.. Er litt spent på arbeidsgiverens reaksjon på dette..