Jeg har et lite spørsmål jeg håper noen kan svare meg på. Jeg venter barn i slutten av mai, og har nettopp fått telefon om at jeg har fått ny jobb som jeg skal starte i når permisjonen er over. Jobben er 50% stilling som rådgiver på hjelpemiddelsentralen i mitt fylke. Jeg tenker å starte før permisjonen egentlig er ferdig, i og med det kun er en 50% stilling. Min del av permisjonen er ferdig 17.mars, etter dette er det fedrekvote. Jeg tenker å starte i den nye jobben rett etter nyttår.
Går det an for meg å si opp jobben jeg har nå, en 100% stilling, og så begynne å jobbe 50% i ny jobb og ha 50% permisjon frem til fedrekvoten? Så sant alt ordner seg med oppsigelsestid osv, håper på å få oppsigelsestiden i permisjonen min. Da må vi jo sørge for å få barnepass selvfølgelig. Ser for meg at det er det som er mest økonomisk for oss. Alternativet er jo at vi deler permisjonen 50/50 fra nyttår og frem til fedrekvoten 18.mars, men da får jo ikke jeg noe annet enn lønnen fra den nye jobben.
Finnes det andre alternativer?
Takk for svar :)
Går det an for meg å si opp jobben jeg har nå, en 100% stilling, og så begynne å jobbe 50% i ny jobb og ha 50% permisjon frem til fedrekvoten? Så sant alt ordner seg med oppsigelsestid osv, håper på å få oppsigelsestiden i permisjonen min. Da må vi jo sørge for å få barnepass selvfølgelig. Ser for meg at det er det som er mest økonomisk for oss. Alternativet er jo at vi deler permisjonen 50/50 fra nyttår og frem til fedrekvoten 18.mars, men da får jo ikke jeg noe annet enn lønnen fra den nye jobben.
Finnes det andre alternativer?
Takk for svar :)