Ny jobb og gravid...

3 barns mammaen

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Har akkurat avtalt med min nye sjef at jeg skal komme innom dem å hilse på mine nye kollegaer på Torsdag denne uken.

Og jeg grugleder meg skikkelig. Føler at det kommer til å lyse et stort skilt over hodet mitt som sier "GRAVID":laughing021

Om alt går etter planen vil jeg kunne begynne i min nye jobb f.o.m uke 5. Og da er jeg fortsatt et godt stykke unna 12 uker. Jeg er skikkelig dårlig til å lyve, og ingen fan av å holde ting skjult.
(Finnmarkinger kaller en spade for en spade..:laughing001)
Dere som ikke forteller noe før etter 12 uker, hvordan gjør dere det? Bare later som ingenting?
Er så usikker på om jeg bare skal si det med det samme jeg begynner. Eller om jeg skal vente til 12 uker:confused013:confused013
 
Jeg begynte i ny jobb i september i fjor og ble gravid rett etter. Fortalte det til sjefen når jeg var 7 uker på vei, hun var bare positiv :happy:
Jeg mistet jo i november og da var det også veldig greit at hun visste om det :happy:
 
Jeg sier ikke noe før uke 12 :) later som ingenting
 
Skal starte i ny jobb selv, så ikke rart det kommer litt brått på, men tror jeg har kommet fram til at det er logisk etter første kontroll, og den tar jeg ikke før i uke 12 tror jeg.. så ja, men da er det likevel lenge før man skal melde ifra om sånt, er jo 3 mnd før permisjon mener jeg. Nå håper jeg bare ikke det begynner å synes så fort haha :bag:
 
Jeg begynte i ny jobb rett før jeg ble gravid sist. Det var veldig ubehagelig og grudde meg til å fortelle det. Ventet til etter oul pga. mye usikkerhet rundt hvordan det kom til å gå med babyen. Det gikk helt fint å fortelle det, de var hyggelige og forståelsesfulle.
 
Jeg hadde fortalt det. Det er ikke lov (å heldigvis ikke mange som) diskriminerer mot gravide. Jeg sa det samtidig som at jeg spurt om større vikariat, å da sa hun at det skulle jeg få når de hadde fått gjort ferdig turnusen, å det hadde ikke noe å si om man var gravid eller ikke.
De kan jo ikke bli sure eller gjøre jobben din vanskelig fordi om du er gravid tenker jeg. I såfall får du ta en prat med fagforbundet ditt...
 
Jeg hadde fortalt det. Det er ikke lov (å heldigvis ikke mange som) diskriminerer mot gravide. Jeg sa det samtidig som at jeg spurt om større vikariat, å da sa hun at det skulle jeg få når de hadde fått gjort ferdig turnusen, å det hadde ikke noe å si om man var gravid eller ikke.
De kan jo ikke bli sure eller gjøre jobben din vanskelig fordi om du er gravid tenker jeg. I såfall får du ta en prat med fagforbundet ditt...
Jeg kjenner ei som var vikar å sjefen sa at hun skulle få mer etterpå (bare muntlig), men hun ble gravid å da ansatte de andre folk i stede :( Hele greia var bare tragisk.. man skal ikke diskriminere gravide, men det betyr ikke at det ikke skjer
 
Jeg kjenner ei som var vikar å sjefen sa at hun skulle få mer etterpå (bare muntlig), men hun ble gravid å da ansatte de andre folk i stede :( Hele greia var bare tragisk.. man skal ikke diskriminere gravide, men det betyr ikke at det ikke skjer


Jeg er vikar frem til september, litt redd det skal skje meg også. Vurderer nesten å vente litt ekstra med å si ifra i tilfelle jeg kan få forlengelse før de vet om graviditeten o_O
 
Jeg er vikar frem til september, litt redd det skal skje meg også. Vurderer nesten å vente litt ekstra med å si ifra i tilfelle jeg kan få forlengelse før de vet om graviditeten o_O
Hun jeg kjenner ville være ærlig å fortalte det med en gang, i hennes tilfelle var det veldig dumt at hun ikke ventet litt lenger å fikk forlenget kontrakt :( men det skal jo ikke være slik...
 
Eg trur du må kjenne på kva som følest rett for deg :)
Eg ville nok berre latet som ingenting då eg synes det er ein privatsak,
men om du vil fortelle det så gjer du det!
 
Back
Topp