Ny jobb og forhåpentligvis gravid

Dårris

Glad i forumet
Hei!
Jeg har fått ny jobb fra august og er da forhåpentligvis på vei inn i de siste månedene av svangerskapet. Det som irriterer meg litt er at jeg har dårlig samvittighet. Vi flytter til sommeren og jeg måtte da ha jobb, gravid eller ei. De vet at jeg bare har ett barn og at hun er 3 år. Vi hadde veldig god kjemi og jeg gleder meg veldig til å jobbe der, selv om det er potensielt bare i 2,5 mnd. Noen som har lignende erfaring? Hvordan gikk det å fortelle ny arbeidsgiver? :)

Hei du[emoji4] jeg er i samme båt som deg. Jeg fikk akkurat telefon der de tilbydde meg en stilling. Jeg sa ingenting på jobbintervjuet ettersom de ikke har noen rett til å vite om det da. De får ikke vurdere meg til stillingen etter om jeg er gravid eller ikke. Men når de ringte nå og tilbydde meg stillingen valgte jeg å si det som det var. Jeg fant ut det rett etter jeg søkte på stillingen. De kan jo ikke trekke tilbake jobbtilbudet likevel nå så[emoji28]
De sa det var litt kritisk til høsten ettersom det er da den virkelige jobben starter, men de skulle finne en løsning på det.

Jeg blir ikke borte et år uansett, planen er å stå i arbeid til i oktober, og vi deler 50/50 på permisjonstiden.

Jeg tror det er viktig å være ærlig, hvertfall om man skal ha tilrettelagt arbeid.
Masse lykke til i ny jobb når det blir[emoji2]

Er litt i samme båt. Har vikariat nå, frem til Juli. Prøvde å fiske endel her om dagen ovenfor sjefen, for å høre hvordan mulighetene er for fast stilling til høsten. Var veeeldig stor mulighet. Veldig spent på stemninga på jobb hvis jeg får jobben og bare noen dager senere forteller at jeg er gravid:cool01

Hei du[emoji4] jeg er i samme båt som deg. Jeg fikk akkurat telefon der de tilbydde meg en stilling. Jeg sa ingenting på jobbintervjuet ettersom de ikke har noen rett til å vite om det da. De får ikke vurdere meg til stillingen etter om jeg er gravid eller ikke. Men når de ringte nå og tilbydde meg stillingen valgte jeg å si det som det var. Jeg fant ut det rett etter jeg søkte på stillingen. De kan jo ikke trekke tilbake jobbtilbudet likevel nå så[emoji28]
De sa det var litt kritisk til høsten ettersom det er da den virkelige jobben starter, men de skulle finne en løsning på det.

Jeg blir ikke borte et år uansett, planen er å stå i arbeid til i oktober, og vi deler 50/50 på permisjonstiden.

Jeg tror det er viktig å være ærlig, hvertfall om man skal ha tilrettelagt arbeid.
Masse lykke til i ny jobb når det blir[emoji2]
Takk for svar, og gratulerer med ny jobb du og! :) Jeg kommer uansett ikke til å si noe før uke 12, som er 9.mai ;) Redd jeg ikke kommer meg til uke 12, så da venter jeg til jeg er sikker ;) Sånn er det jo å ansette kvinner i fruktbar alder da :shy:

Er litt i samme båt. Har vikariat nå, frem til Juli. Prøvde å fiske endel her om dagen ovenfor sjefen, for å høre hvordan mulighetene er for fast stilling til høsten. Var veeeldig stor mulighet. Veldig spent på stemninga på jobb hvis jeg får jobben og bare noen dager senere forteller at jeg er gravid:cool01
Jeg tenker at ingen skal himle med øynene over noe sånt, det er faktisk noe som man må forvente når man ansetter unge kvinner :) Og gravide kvinner har like mye rett på jobb som andre :)

Back
Topp