Ny jobb, ny baby = typisk

Jenny78

Betatt av forumet
Oktobergull 2022
Jaja - så typisk!

Jeg ble gravid - ventet en liten i starten juli etter prøving i flere måneder. Det gikk dessverre ikke veien og endte i SA. Jeg har søkt på jobber lenge og prøvd lenge å bli gravid men ikke lykkes. Jeg mistrives en del med jobb og etter SA ble jeg så knust at jeg tenkte at jeg kommer ikke til å si nei til jobb om jeg får tilbud - da det tok litt over 8 måneder å treffe blink første gang.
Så 31 desember så får jeg tilbud om vikariat 1 år med stor mulighet for forlengelse. Jeg takker ja og går fra fast (hvor jeg mistrives) til denne nye.

Så den 16 januar skimter jeg en strek på en test og i dag 12 DPO - helt klar positiv :smiley-ashamed004

Dette kan jo bli spennende! noen som har lignende opplevelser? :confused013
Jeg starter jobben om 2 uker heldigvis

Hei. Ja det hsr jeg også opplevd. Ikke denne gangen, men forrige gang. :p Det gikk fint det altså. Man gruer seg som oftest mer enn nødvendig for å ta den praten. De fleste har jo forståelse og når de ansetter kvinner så vet de at det er en risiko for at slikt kan skje.:) Men forstår deg godt. Det er fryktelig typisk at det skal skje samtidig. Må få høre hvordan det går med deg da:) ønsker deg lykke til:Heartred

:confused005
Hei. Ja det hsr jeg også opplevd. Ikke denne gangen, men forrige gang. :p Det gikk fint det altså. Man gruer seg som oftest mer enn nødvendig for å ta den praten. De fleste har jo forståelse og når de ansetter kvinner så vet de at det er en risiko for at slikt kan skje.:) Men forstår deg godt. Det er fryktelig typisk at det skal skje samtidig. Må få høre hvordan det går med deg da:) ønsker deg lykke til:Heartred
Ja jeg gruer meg veldig! Men heldigvis kan jeg jobbe der 2 mnd før jeg er 12 uker (ish)

Og - som en trøst så var jeg ikke gravid når jeg tok jobben, bare universet som leker litt med meg :confused005:confused005

Går i vikariat her. Men han jeg er vikar for er nok ikke tilbake før sommeren, så da kan jeg jobbe før jeg blir sykemeldt på slutten (pga prematurt sist).

Vår er forøvrig veldig planlagt med IVF.

:confused005
Ja jeg gruer meg veldig! Men heldigvis kan jeg jobbe der 2 mnd før jeg er 12 uker (ish)

Og - som en trøst så var jeg ikke gravid når jeg tok jobben, bare universet som leker litt med meg :confused005:confused005
Tror nok at når man slapper av på et område i livet så overfører man det til andre deler også. :happy: Kanskje det falt litt på plass for deg at du fikk den jobbmuligheten og så slappet kroppen litt av og du ble gravid. Så er det kaos igjen:D ja universet kan skape mye gøy, du:hilarious: men det går så fint, tenker jeg:)

Går i vikariat her. Men han jeg er vikar for er nok ikke tilbake før sommeren, så da kan jeg jobbe før jeg blir sykemeldt på slutten (pga prematurt sist).

Vår er forøvrig veldig planlagt med IVF.
Vår er også planlagt, så kan liksom ikke unnskylde det vekk, men tenker jeg vil ha barn mer enn noen som helst jobb.;)

Vår er også planlagt, så kan liksom ikke unnskylde det vekk, men tenker jeg vil ha barn mer enn noen som helst jobb.;)

Mente det ikke sånn, mer at vi er i samme situasjon og valgte gå videre med IVF tross vikariat.

Mente det ikke sånn, mer at vi er i samme situasjon og valgte gå videre med IVF tross vikariat.
Åja nei jeg tok det ikke frekt altså Jeg får bare ikke til alle disse. Emojiene :smiley-ashamed005

Ja jeg tror jo ikke de forlenger meg eller ansetter meg nå som jeg starter i jobben gravid- men so be it! Vi finner i såfall nye jobber ❤️

Åja nei jeg tok det ikke frekt altså Jeg får bare ikke til alle disse. Emojiene :smiley-ashamed005

Ja jeg tror jo ikke de forlenger meg eller ansetter meg nå som jeg starter i jobben gravid- men so be it! Vi finner i såfall nye jobber ❤️

Sant nok :) Alltids nye muligheter!

Jeg vet forøvrig at dette er midlertidig, han jeg er vikar for kommer tilbake. Men er god erfaring og flott på CV, så valgte avslutte fast stilling i kommunen (50 prosent) og satse

Hadde det ganske likt. Fikk ny jobb, ble gravid men mistet. Har fortsatt den jobben idag, men jeg kjenner jeg gruer meg til å fortelle det. Spesielt siden jeg blir sykemeldt med kvalme mange uker før jeg kommer tilbake.. og er ganske ny der. Planen er jo også at jeg skal ta over en som går av med pensjon fra april.. nå må det jo inn en vikar for meg ..

Ganske likt her!
Ny jobb, å gravid :) har snakket med lederen min/sjefen om det, å hun tok det veldig fint xsmile2gruet meg langt mer enn nødvendig til å si det

Back
Topp