Ny jobb..nå??

miss_88

Blir kjent med forumet
Jeg har gått hjemme med datteren min etter mammaperm pga. manglende bhg.plass, og at sambo er ukespendler..Jeg hadde en vikarstilling i forrige sv.skap å fikk opparbeidet meg permisjonspenger..Nå har jeg blitt tilbudt en jobb som renholder på en brakkerigg, å føler igrunn at jeg burde ta jobben men samtidig føler jeg at det er "dårlig gjort" mot dem å ikke si noe om graviditeten først,fordi da må de jo finne noen for å erstatte meg etterhvert..Men da er det jo ikke sikkert jeg får jobben.. :( Vasking er jo ganske tungt arbeid og, så hvordan det lar seg forene med å gå høygravid vet jeg ikke..? Hva hadde du gjort??

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvis du bestemmer deg for å ta stillingen, ville jeg ha sagt i fra at du er gravid for å være fair. Det trenger jo ikke automatisk bety at de sier du ikke får jobben likevel. Er jo kjedelig om du ikke får opparbeidet deg permisjonspenger...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Hvis du bestemmer deg for å ta stillingen, ville jeg ha sagt i fra at du er gravid for å være fair. Det trenger jo ikke automatisk bety at de sier du ikke får jobben likevel. Er jo kjedelig om du ikke får opparbeidet deg permisjonspenger...

Sent from my HTC One S using BV Forum mobile app

Altså, jeg fikk beskjed om at jeg stod som nr.1 i køen og at vi skulle snakke nærmere og avtale videre etter helgen fordi da har de fått snakket med dem som styrr anlegget å vet hvor mye job det blir osv.
Så jeg er ganske sikker på at jeg får jobben, men mere usikker på om jeg får den som gravid :(
Jeg tror ikke jeg klarer å la være å fortelle om graviditeten, for da føler jeg at jeg starter arb.forholdet basert på en løgn på en måte...

Altså, jeg fikk beskjed om at jeg stod som nr.1 i køen og at vi skulle snakke nærmere og avtale videre etter helgen fordi da har de fått snakket med dem som styrr anlegget å vet hvor mye job det blir osv.
Så jeg er ganske sikker på at jeg får jobben, men mere usikker på om jeg får den som gravid :(
Jeg tror ikke jeg klarer å la være å fortelle om graviditeten, for da føler jeg at jeg starter arb.forholdet basert på en løgn på en måte...

Da er det bare å hoppe i det egentlig. Er jo greit å spille med åpne kort, så har du et best mulig utgangspukt i framtidig samarbeid med arbeidsgiver. Håper du får jobben! Når får du svar evt da?

Hva OM du mister også får du ikke jobben heller?
Jeg hadde venta med å fortelle til iallefall uke 12. Det skal ikke ha noe å si, graviditet er ikke grunn for å ikke gi deg jobben og det er heller ikke grunn til å si opp.
Man vet jo aldri så om du ønsker jobben er det nok greit å ikke si noe om graviditeten :)

Du er ikke pliktig å fortelle om graviditet så tidlig. Jeg hadde latt være i din situasjon uten å føle på det. Jeg synes ikke du skal bekymre deg! Lykke til!

Da er det bare å hoppe i det egentlig. Er jo greit å spille med åpne kort, så har du et best mulig utgangspukt i framtidig samarbeid med arbeidsgiver. Håper du får jobben! Når får du svar evt da?
Etter helgen, for da skal vi ha en ny samtale der vi skal skrive avtale o.l :)

Jeg ville ventet å se om du fikk den og så vært ærlig... I utganspunktet kan de ikke tilby deg jobb og så trekke den fordi du er gravid....

Åkei:) Er bare at jeg er så redd for at de skal bli sure :p

Er mye bedre å si det som det er. Så kan du heller ta en hvit løgn om at du fant det ut i helgen og ikke vet hvor langt osv.

Jeg hadde ikke sagt noe. Arbeidsgiver skal ikke a være å gi deg jobben fordi du er gravid, men tipper det gjøres veldig ofte. Du er fortsatt ikke så langt på vei og det virker som du trenger jobben.

Ta jobben! Jeg er i samme situasjon, arbeisledig etter permisjon pga vikariat før. Hvis jeg ikke får meg jobb innen mai (permisjon starter 2 uke i nov), så mistet jeg kravet på foreldrepenger.. Og x-ant mnd (permisjonstid) uten penger kan bli tungt.. Så litt småbekymret her.

Blir det for tungt utover i svangerskapet må du evt sykemelde deg. Tenk på deg selv først, og deres økonomi..

Jeg ville nok heller ikke sagt noe før passerte 12 uker, for man vet aldri i forhold til SA. Og da er det jo kjedelig om jobben gikk fra deg.
Du er pliktig til å informere sjefen din 3 mnd før permisjonen starter ;) Så er lenge igjen ennå :)

Last edited:
Back
Topp