Ny jobb, men kan ikke starte

Vesla12

Flørter med forumet
Hei!

Jeg er i dag 18+2 dager på vei og for ca 3-4 uker siden fikk jeg tilbud om en fast stilling jeg har drømt om. Jeg fikk den uten utlysningsprosess da kommunen har gitt meg stipend for videreutdanningen. Har aldri jobbet direkte i den bedriften men vært der i praksis. Jeg ville vente til etter oul med å fortelle at jeg er gravid og nå er tiden inne.. Gruer meg skikkelig selv om jeg nok innerst inne vet at det vil gå bra. Stillingen skal jeg egentlig tiltre 1 august men jeg må jo nå fortelle at jeg ikke kan starte før mars/april.

Det som er dumt er at vi egentlig hadde et møte i dag men det måtte avlyses av de. Og jeg føler ikke jeg kan vente lengre med å si noe. Magen vokser i kjempe fart siden det er tvillinger og det blir umulig å skjule så mye lengre. Så mitt spørsmål er, hvordan skal jeg si dette enten på telefon eller mail? Noen gode råd? :)
 
Den der var vrien! Tror jeg ville sagt det så snart som mulig men personlig. Hadde akkurat begynt i ny jobb når jeg fant ur jeg var gravid og synes det var skummelt nok :p

Men gratulerer med tvillinger :D har tvillinggutter selv :) fantastisk å oppleve båndet mellom tvillinger ( på godt og vondt ;) )
 
Problemet er at jeg ikke bor i den kommunen da så da møtet i dag ble avlyst er det en stund til jeg skal hit igjen. Så vil bli enten telefon eller mail for å få sagt det snarest mulig. Utrolig hvor dårlig timing det skulle bli på dette!
 
Problemet er at jeg ikke bor i den kommunen da så da møtet i dag ble avlyst er det en stund til jeg skal hit igjen. Så vil bli enten telefon eller mail for å få sagt det snarest mulig. Utrolig hvor dårlig timing det skulle bli på dette!
Da ville jeg ringt. Da får du i det minste litt innblikk i reaksjonen og får mulighet til å svare på eventuelle spørsmål. Mail kan fort "leses feil".
 
Jeg hadde gått for Mail, da kan du formulere deg som du vil og få med alt du ønsker å si. (Lett å glemme på tlf)

Hadde lagt til at du gjerne tar et møte eller kan svare på spørsmål over tlf:)

Grattis med både jobb og twins:)
 
Jeg hadde gått for Mail, da kan du formulere deg som du vil og få med alt du ønsker å si. (Lett å glemme på tlf)

Hadde lagt til at du gjerne tar et møte eller kan svare på spørsmål over tlf:)

Grattis med både jobb og twins:)
Mange gode poeng.
Tror egentlig du må føle på hva som passer best for deg. Klarer du å formulere seg best muntlig eller skriftlig?
 
Hvordan ga de beskjed om at møtet måtte avlyses da ?

På Mail. Skrev tilbake om det var fint om hun hadde mulighet til å heller ringe meg i løpet av dagen. Hører jeg ikke fra henne så kanskje en mail blir aktuelt og bedre. Den vet jeg hun leser i helgene også og jeg vil så gjerne si det nå ;-) Mannet meg opp litt til i dag. Jeg blir veldig overrasket om reaksjonen er negativ for kjenner de jo litt fra før men er skummelt uansett!
 
Uansett om du skriver e-post eller ringer kan du jo si at du hadde planlagt å si det på møtet. Så skjønner de hvorfor det ble sånn.
 
Jeg er i nesten samme situasjon. Mistet jobben i Januar (nedbemanninger i oljesektor...) , og fikk tilbud om ny i en ny privat bedrift i februar. Visste jo at jeg var gravid, med har ikke et sekund lyst å gå arbeidsledig. Signerte kontrakten uten å si noe. Hadde vondt i magen i ukesvis, men alternativet om arbeidsledighet er jo mye verre syns jeg. Så avtalte jeg et møte med den nye sjefen min og fortalte han det personlig. Heldigvis tok han det kjempebra og sa at det "er jo bare livets gang, så det skulle jeg ikke tenke på". Og jeg begynner 1.Mars. Er 18+4 i dag, og ennå ikke mulig å se noe som helst. Så ble enig med sjefen min om at jeg bare begynner som vanlig, og så trenger vi ikke å fortelle det til resten av jobben enda. Eneste jeg er veldig redd for nå er om jeg skulle bli sykemeldt igjen. Er i OK form nå, bare sinnsyke trøttebyger og trøtt på kvelden. Men nå jobber jeg jo ikke, men sover sjelden på dagtid likevel. Jeg ville bedt om et privat møte så fort som mulig, og fortalt at du supergjerne vil ha jobben, men at du nå er gravid. Men hvorfor kan du ikke begynne litt i april/mai igrunn?
 
Back
Topp