Ny jobb i prøveperioden

Hsfi21

Andre møte med forumet
Hei
Jeg trives egentlig godt i jobben min og hadde tenkt å fortsette til første permisjon var gjennomført. Nå har barneprosjektet tatt mye lenger tid enn planlagt og vi skal begynne med første ivf behandling om ca 1 mnd. Nå er drømmejobben ledig på markedet med oppstart til sommeren.. Jeg har veldig lyst å søke, men føler det er litt dårlig gjort overfor ny arbeidsgiver at jeg kanskje er gravid når jeg begynner i den nye jobben..
Men det er jo på ingen måte sikkert at jeg blir gravid på første forsøk. Dette er jo noe som kan ta mange år.. Noen som har noen tips eller råd? Er det dårlig gjort å ikke opplyse om ivf på intervju? (Om jeg i det hele tatt blir innkalt)

Jeg synes absolutt du kan søke, og det er ikke dårlig gjort å ikke informere om IVF.

Lykke til :)

Syns absolutt du skal søke, og du er ikke forpliktet til å si noe om private planer på intervju. De har heller ikke lov å spørre.

Håper at det klaffer på første forsøk, men det er det ingen garanti for. Blir du gravid, så ordner det seg med ny jobb, du får jo jobbet der noen måneder før perm! Og trenger du flere forsøk, er det sikkert godt å vite at du har drømmejobben mens dere prøver, kjip følelse å ikke prøve å få den også går det ikke på første forsøk. Sånn tenker jeg da :-)

Med førstemann fant jeg ut at jeg var gravid samme dag jeg begynte i ny jobb.. Ordnet seg fint! Med andre begynte jeg i ny jobb når vi startet å prøve, og hadde samme problemstilling som deg (riktignok ikke ivf enda), men nå har jeg jobbet der i tre år og har nettopp blitt gravid med ivf. Glad jeg ikke hadde livet på vent på jobbfronten disse årene :-)

Masse lykke til! Spennende med oppstart, krysser fingre!

Jeg synes absolutt du kan søke, og det er ikke dårlig gjort å ikke informere om IVF.

Lykke til :)
Helt enig:) for å se det på den her måten da, det er jo ingen som forteller på intervju at de ikke går på prevensjon som gjør at de kan bli gravid når som helst ;). Lykke til :)

Jeg er enig med de andre her, har du lyst på jobben så syns jeg du skal søke. Det er heller ikke lov til å spørre om graviditet/religion og seksuell legning fra arbeidsgiver på intervjuer og du har all rett til å ikke informere :) lykke til med valget og prøvinga!

Helt enig:) for å se det på den her måten da, det er jo ingen som forteller på intervju at de ikke går på prevensjon som gjør at de kan bli gravid når som helst ;). Lykke til :)
Nettopp :)

Og en vet aldri hvor lang tid det kan ta. Vi startet søskenjakten i juli 2013, og er først gravide nå.
En kan jo ikke sette hele livet på vent bare fordi en prøver å få barn :)

Jeg synes du skal søke :) Og ikke nevn noe! Det gjorde jeg etter jeg ble tilbudt jobb og da trakk arbeidsgiver jobbtilbudet. Kommer aldri til å fortelle noe sånt igjen.

Her er det bare å begynne å søke. Og ta den jobben:) det at du prøver har de ikke noe med. Før du faktisk er gravid:) noe som normalt sett kan skje oss alle:) jeg fortalte ikke jobben at jeg prøvde. Men fortalte det da jeg var blitt gravid:)

Back
Topp