NY JOBB - GRAVIDITET..

LittleMonkii

Forumet er livet

La oss si at man får seg en jobb og at man blir gravid ganske raskt etter man startet i den nye jobben.. Hvordan foregår det ? Er det en grense på hvor lenge man må ha jobbet eller spiller det ingen rolle ?
Det er ikke sånn at man kan bli sparket fordi man blir gravid og har jobbet i kun en måned eller to ?

Har nemlig ei venninne som fortalte meg om at arb.giveren hennes mottok nyheten om graviditet svært dårlig... Noen som vet hvordan det foregår ? Hun er blitt beskyldt for å "snylte" for å få permisjonspenger.. Graviditeten var ikke planlagt..

Synes det er råttent å komme med slike beskyldninger....

Har ikke lov til å bli sparket grunnet graviditet. Men det blir vel fort ord mot ord. Arbeidsgiver kan si at hun ikke fikk jobbe der videre pga andre grunner.. 

Hun kan ikke bare sparkes så lenge hun har kontrakt. Uansett hva sjefen finner på.

verken graviditet eller sykdom er grunn for å bli sparket.. 
det ligger ikke noe grunnlag for å bli sparket då... 

Jeg ble gravid etter 1 - 2 uker i jobben, fortalte det da jeg var 5/6 uker og hadde jobbet der litt over en mnd. Både rektoren og inspektøren tok det veldig bra, og var bare glade på våre veine. Jeg hadde vært ansatt i litt over ett halvt år da, men hadde vært ute i permisjon første 6 mnd. Jeg hadde bare vikariat, men de ville gjerne ha meg videre selv om jeg bare kunne jobbe 1 mnd av neste skoleår.

Men jeg mista da, så foreløbig trenger ikke sjefen tenke på noe vikar for min del enda.

Back
Topp