Ny jobb, dilemma!

Skruf

Betatt av forumet
Begynte i ny jobb i starten av februar, altså rett før jeg ble gravid. Går kun på ekstravakter nå, men har jobbet rundt 80% ca. Har fått ett vikariat på 90% fra 1.april til slutten av august. Er endel utagering der, så jeg prøvde å fiske litt her om dagen, og fikk vite at gravide ikke får jobbe der. Shit! Bør jeg si fra med en gang da? Vil veldig gjerne jobbe så lenge jeg kan, så vurderer iallefall å vente med å si noe til magen begynner å komme. Er endel gravide der nå, men de er enten omplassert ellers er de ikke alene med de værste pasientene. Har gått hjemme med sønnen min over to år, og syns det er sååå deilig å jobbe igjen. Stortrives gjør jeg å. + at jeg har mistet to ganger, så er ikke så sugen på at alle skal vite det hvis det går galt.... Hva ville dere gjort? Må også ta imot mye verbal dritt fra pasientene, som ikke er like gøy med hormoner innabords, haha! Men det har gått fint så langt :)

Ville nok ha sagt det siden gravide ikke får jobbe der, og det kan være farlig, så kan du heller bli flyttet. Du har jo allerede fått tilbudet om stillingen, så de kan jo ikke gjøre noe annet enn å omplassere deg.
Skjønner du ikke vil at jobben skal vite om graviditeten så tidlig, men hva om du bare sier det til sjefen da?
Selv er jeg ihvertfall veldig glad for at jeg valgte å si det til sjefen da jeg mistet, godt å ha forståelse fra den kanten. Så har valgt å fortelle det tidlig denne gangen også, da får jeg mye tilrettelegging om det trengs

Ja, er jo sant det. Tror han er veldig grei sånn sett. Syns bare det er kleint å komme med det noen dager etter jeg har signert kontrakt! Håper jeg får jobbe der en stund iallefall :)

Skruf skrev:
Ja, er jo sant det. Tror han er veldig grei sånn sett. Syns bare det er kleint å komme med det noen dager etter jeg har signert kontrakt! Håper jeg får jobbe der en stund iallefall :)

Krysser fingrene :) Folk blir jo gravide, sånn er det bare :)

Back
Topp