Ny IVF' prøver

Minnie

Betatt av forumet
Hei!

er ny her på forumet, ville bare introdusere meg selv og hvor langt vi har kommet.

Jeg er 21 år gammel og min mann er 23. Vi har prøvd å få barn i snart tre år, uten hell. Vi starter utredningen for snart over et år siden og er kjempe lei og fortvilet. Alle gynekologer jeg har kommet over viser ikke noen empati/ medfølelse , følte jeg ikke ble tatt på alvor i det hele tatt, det har tatt fryktelig lang tid med testinger osv Spes siden jeg byttet gynekolog. Hun ene var helt forferdelig : " før i tiden var det vanlig vente tre år før vi ble gravide " " du er så ung du har masseeeeeeeee tid " :smiley-angry019 koooookte over men kan ikke si noe heller , private gynekologer har så stor pågang de er blitt så arrogante at de ikke bryr seg om du ikke vil være kunde hos dem.

Vi fikk endelig etter 1,5 år med tester osv sendt søknad til Rikshospitalet om IVF.
Vil bemerke at vi er en av parene som har uforklarlig barnløshet, noe som gjør meg enda mer frustrert. :(

har noen gått igjennom Rikshospitalet ? Hvordan gikk det ? Hva er ventetiden der ++ kan man sette inn to egg i første forsøk?

Har blitt gal av denne prosessen, uansett hva jeg gjør tenker jeg på å bli gravid! Får ikke lenger sove om nettene engang. Det er så frustrerende å ikke vite om man noen gang skal få sine egne barn. har fått brun utflod nå og mens skal egentlig ikke komme før om fire dager... :sad010 Får bare håpe på det beste og be Gud om å hjelpe meg gjennom denne vanskelige perioden.

Hei og velkommen til oss :) veldig sjelden man setter inn to egg i første forsøk. Vi hører ikke til Riksen :) lykke til videre

Hei hei! Velkommen inn hit :-) Jeg hører heller ikke til risken så vet ikke hvor lang tid ting tar der... Og som Hestehoven sier,veldig sjelden man får inn 2 på første forsøk. Da må det være noe spesielt tror jeg,og siden du er ung og egentlig ikke har noe som tilsier komplikasjoner så tror jeg nok ikke du får inn 2... Men lykke til i prosessen og håper ting går greit for dere :-)

Hei hei! Velkommen inn hit :-) Jeg hører heller ikke til risken så vet ikke hvor lang tid ting tar der... Og som Hestehoven sier,veldig sjelden man får inn 2 på første forsøk. Da må det være noe spesielt tror jeg,og siden du er ung og egentlig ikke har noe som tilsier komplikasjoner så tror jeg nok ikke du får inn 2... Men lykke til i prosessen og håper ting går greit for dere :-)
Eller riksen da :-p

Hei! Velkommen hit. Det er vondt å ikke bli hørt. Men det er sikkert fordi dere er så unge, de ønsker at dere skal slippe å gå igjennom ivf-behandling. For det kan faktisk ta 3år å bli gravid. Men man vil gjerne få det til i dag:) Men uansett, så er det bra dere endelig har fått sendt av gårde søknaden. :) :) :)

Vi hører til Riksen, venter spent på hvordan vårt 3.forsøk har gått. Fra vi sendte søknaden og til vi startet behandling, tok det 9mnd. Trur ikke det er så lang ventetid nå. Dere skal først inn til time på riksen for å snakke litt om behandligen+ noen rutineundersøkelser, så skal dere på en forsamtale. På forsammtalen bestemmer man når man skal ha oppstart. Trur det er 3-4mnd ventetid fra forsamtale til uttak.

Dere får ikke sette inn 2egg før kanskje på det siste forsøket. Men du er så ung, så ikke sikkert da heller. Men husk at det ikke er noe særlig større sjangs på bli gravid hvis du setter inn to egg.

Ellers er det helt greit på riksen. Hyggelige leger og sykepleiere. Men ikke forvent det så veldig mye dilling og dalling. Du får det du skal ha og ikke noe særlig mer enn det.

Masse lykke til i tiden fremover. Og ha masse sex med mannen din. :) :) :)

hei,
vi hører til Riksen. Har sendt inn søknad september 2011. Har begynt med første forsøk i mai/juni 2012. Siden vi er to jenter og vi måtte vente på donor, så synes jeg at det ikke tok så lang tid egentlig. Siden overlege på riksen har sagt at vi må vente på donor i ca 6mnd. I perioden etter at de har godkjent søknaden vår til første forsøk måtte jeg ta noen blodprøver, teste eggledere. Så det var noe vi måtte holde på hele tiden. Etter 4 negative AID forsøk, har satt i gang 1 IVF.
Masse masse lykke til!!!!

Velkommen hit! Så heldige dere er som er så unge! Jeg misunner dere alderen. Vi er 39 og 40 og har dårlig tid mtp adopsjon også.
Anbefaler deg å søke utredning mens dere venter. Har du tatt laparoskopi og hysteroskopi? Har du sjekket at dere ikke har ureaplasma? Du kan jo også forsøke akupunktur i syklusene mens dere venter på å komme igang.
Lykke til! :)

Hei og velkommen :)
Jeg er også 21år å er i gang med 2. icsi forsøk, vi fikk ikke lov til å sette 2 pga alder. spørte om det var mulig på 3 forsøk men det anbefalte de ikke. Jeg hører til Haugesund da...

Hei og velkommen :) Vi bor i Oslo og hører vel strengt tatt til Riksen, men fikk høre at det var lenger ventetid der, derfor ble henvisningen sendt til Porsgrunn i begynnelsen av november `12. Vi fikk første samtale 22. januar og fikk også starte på den syklusen, så for oss gikk det ganske fort, underkant av 3 mnd. Litt kjøring til og fra Porsgunn da... sånn sett ville det vært enklere med Riksen... Men har gått helt greit!

Ønsker deg masse lykke til! :)

Back
Topp