ny i gamet, på rugedag 11 og engstelig

lillenettmy

Andre møte med forumet
Hei, jeg er ny bruker her, og gått gjennom min første IVF med ICSI metode, akkurat fylt 40. satte inn to embryo. Fordi jeg fikk 14 egg, hvorav 8 modne, men de måtte bruke alle 8 for å få til 2 fruktbare...
Gikk på langt regime med Synarela og Gonal F, en smule overstimulert rett før egguttak da østrogennivå var dobbelt så høyt som det burde. Følte meg som en ballong og hadde problemer med å urinere. Uttak gikk greit selv om det gjorde hinsides vondt, og innsett ble da 7.juni. Da var østrogen innafor. Nå skal jeg ta blodprøve imorgen, har ikke tatt noen egen-test.
Det som bekymrer meg, er at på dag 7 hadde jeg fortsatt vondt for å gå på do, og følte meg fortsatt oppblåst. Hver gang jeg var tissetrengt kjetes det som en enorm urinveisinfeksjon, som jeg hadde holdt meg ett døgn liksom! Ringte Ullevål hvor jeg hører til, de anbefalte fastlege og urinprøve samme dag, men den var helt fin.
Og fortsatt nå på dag 11 er det samme, og inatt hadde jeg vanvittig menssmerter hele natta, det hadde jeg på dag 7-8-9 og på morgen og kveld. Ønsker ikke ta paracet, så dette er grusomt til tider.
Hvis jeg er overstimulert, hva kan skje? Hva kan jeg gjøre evt, er det grunn til bekymring? Jeg får puste å sånn, selv om jeg er noe "tungpusten" og treg, trøtt. Dette er hva jeg innbiller meg å være gravid kjennes som, så oppblåst og stinn som jeg er!
noen som har noen beroligende råd eller tips som har samme erfaringen?
 
Last edited:
Høres ut som ohss. Har de tatt innvendig ul av deg? Da kan de måle eggstokkene dine, jeg hadde lignende smerter når jeg ble overstimulert. Måtte på sykehuset, fikk væske intravenøst og mine eggstokker målte 10 og 12cm. De er normalt sett 3cm. De hadde begge flytta seg på høyre side og hver gang jeg fikk noe i blæra, fikk jeg enorme smerter og måtte på do med en gang.
Så vil anbefalt deg å be om en ul for å se.

Vi har et eget underforum for assistert befruktning. Der vil du nok få flere svar og høre andre erfaringer :)
 
Høres ut som ohss. Har de tatt innvendig ul av deg? Da kan de måle eggstokkene dine, jeg hadde lignende smerter når jeg ble overstimulert. Måtte på sykehuset, fikk væske intravenøst og mine eggstokker målte 10 og 12cm. De er normalt sett 3cm. De hadde begge flytta seg på høyre side og hver gang jeg fikk noe i blæra, fikk jeg enorme smerter og måtte på do med en gang.
Så vil anbefalt deg å be om en ul for å se.

Vi har et eget underforum for assistert befruktning. Der vil du nok få flere svar og høre andre erfaringer :)

Hei, og takk for svar! Siden dagen jeg skrev på denne posten har jeg vært på akutten to ganger, akkurat som du beskriver enorme smerter! Slik at man blir kvalm. Eggstokkene er 10 cm nå og det er fri væske i buken, men de ville avvente med blodfortynnende. Ene gynekolog ville legge meg inn men den andre ikke. Lev med det, var svaret. Inatt har jeg hatt et helsike hele natta og vurderer ringe dem igjen. Uholdbar smerte dette her....
 
Hei, og takk for svar! Siden dagen jeg skrev på denne posten har jeg vært på akutten to ganger, akkurat som du beskriver enorme smerter! Slik at man blir kvalm. Eggstokkene er 10 cm nå og det er fri væske i buken, men de ville avvente med blodfortynnende. Ene gynekolog ville legge meg inn men den andre ikke. Lev med det, var svaret. Inatt har jeg hatt et helsike hele natta og vurderer ringe dem igjen. Uholdbar smerte dette her....

Stå på ditt ❤ Du må få hjelp ❤
 
Hei du. Jeg ble overstimulert da jeg ble gravid for 5 år siden. Og da jeg ble gravid reagerte hcg visstnok med et annet hormon og jeg fikk ascites (væske i buken). Jeg brukte blodfortynnende fra innsett, og da jeg fikk ascites fikk jeg beskjed om å drikke masse vann!
Krev litt veiledning og hjelp, dette går nok bra! :)
 
Hei dere, oppdatering: etter nok en helsikes dag ble jeg innlagt idag, etter press fra samboer. Intravenøst, blodfortynnende og smertestillende. OG fikk beskjed at både blodprøve og urinprøve viste positivt! Det var et tall på 102 HCG etter 16 dager. Sier ikke meg stort. Et dilemma nå er at her jeg ligger sier jeg skal fortsette med crinone og Ullevål som står for prosessen sier jeg skal slutte hvis jeg er gravid?! Hører noen bruker det lenge, men jeg burde vel høre på Ullevål? Kan ikke de progesteron bare trigge mer på overstimuleringen? Syns jeg leste det noe sted...
 
Slike ting har jeg ikke peiling på, men jeg vil bare ønske deg god bedring! Jeg håper du ikke må ha det sånn særlig lenge.
 
Tusen takk for det! Hadde håpet hele prosessen skulle være litt mer positiv, men med et positivt resultat igår, så skal man klare disse smertene! Bare litt redd for overforbruk av Paracet.... ligger innlagt iallefall til imorgen da..
 
Back
Topp