Det er absolutt noe annet å stikke seg selv enn andre, men hvis du har satt klexane på andre så går det nok også veldig fint å sette lignende sprøyter på deg selv etter en gang eller to

Ellers er det mange som får hjelp også!
Ser ut som du har fått noen veldig gode og gjennomtenkte svar på exu ved IVF allerede

Men legger til litt her jeg også for å støtte det som er sagt
IVF kan øke sjansen for exu litt, fra ca 1% i den normale befolkningen til ca 5% ved IVF, men jeg tenker egentlig at det nok ikke gjelder på samme måte for deg. Exu er jo aller oftest at egget setter seg i egglederen, og når du ikke har eggledere så er jo ikke den risikoen der. I tillegg har nok risikoen din for exu vært høyere enn vanlig siden du har endosalpingose, som gir høyere risiko for at egget setter seg fast i skadene på egglederne. Når du nå har fjernet egglederne vil jeg egentlig tro risikoen din for exu går veldig ned fra det den var før siden eggene ikke lenger trenger å gå fra eggstokk til livmor gjennom skadede eggledere, de blir satt rett inn i livmor.
Uansett hva dere lander på så blir det jo en prosess nå, og det høres lurt ut å få landet litt fra operasjon og alt

Masse, masse lykke til og god bedring