Ny her..

Smukka

Glad i forumet
Heihei.. [:D]

Ser det er noen innom her av og til??

Selv er jeg en prøverører.. Har allerede hatt et IVF- forsøk hvor jeg ble gravid, men mista i 7'ende uke.. [:(]

Så nå er vi igang igjen på et fryseforsøk.. Vi er så heldige at vi har 12 befrukta egg på frys, så nå krysser vi bare fingra for at de tåler tining.. [:)]

Vi skal ha dette forsøket i midten av februar, å vi gleder oss stooort!!! [:D]

Hvor langt er dere i prosessen, og hva har dere vært igjennom før?? (hvis jeg får spørre??) Må ikke svare altså!!! [;)]

hei så bra du var her da.. jeg skal ha ivf forhåpentligvis..er ikke kommet så langt enda men vi har prøvd i 1 år.. og no baby:-(

skal til lege snart..klem

åssen var behandlinga*? kan du forklar hva jg skal igjennom'? og tok du ivf pga skadde tuber,.. det trur jeg at jeg har,,:-( klem

Hei jenter! Var igjennom prosessen 2 ganger i 2004 og på forsøk nr 2 gikk det veldig bra. Vi gikk igjennom prøverørsmetoden pga dårlig sædkvalitet.
Frida er ei kjekk lita jente på snart 9 mnd.

Velkommen hit til forumet og hold oss oppdatert på hvordan det går.[:D]

Hadde et IVF forsøk i oktober, der måtte jeg gå på medisiner (nesespray først og en sprøytepenn som skal stikkes i magen etterpå.. ) det blir veldig godt forklart når du skal på forsamtale og så videre.men jeg hadde en utrolig tung tid.. Jeg ble gravid, og mista i uke 7. Ble utrolig overstimulert av alle hormonene osv, noe jeg ikke skal komme inn på får å skremme deg.
For hos de aller fleste så går det bra!!!

Hormonene går du på for at de på klinikken skal få en viss kontroll på syklussen din, og at de da skal vite når du har eggløsning osv.. Vet itje hvor mye du/dere har lest dere fram til, men det finnes utrolig masse sider dere kan se på..

Hvordan klinikk sogner dere til hvis det er assistert befruktning dere skal ty til??

http://www.ivf.no/sider/nyttig.htm

http://www.snartgravid.com
"gå på IVF/ICSI til venstre på sia..."
"Kom hit du.. her er jeg for det mestte.. plages så me å komme inn her så.."

På den siste adressa er det stor aktivitet om dagen, så her får du alle svar du er ute etter.. (nesten da..) hihi klem tilbake;)

Hei Smukka!!
Jeg er også en prøverører.... Klaffa på første forsøk, men babyen døde i magen rett før jul i uke 17... Måtte sette i gang fødsel og all ting. En tung jul kan man trygt si!! Men formen og humøret er noe bedre, nå har melkeproduksjonen stoppet og jeg venter nå på mensen! Må ha den tre ganger før jeg kan sette inn Frossenvarene[;)] Har 5 barn i fryseren....
Ønsker deg lykke til, bare spør hvis du lurer på noe, kan en del om dette. Håper det blir en lys vår for oss[:)][:D][:)][:D]

Er også en prøverører! Dag 7med sprøyter for med i dag. Skal på Ultralyd på lørdag, så skjer nok det meste i neste uke. Huff er så spent. Er redd for ikke å bli gravid eller å miste slik dere har gjort. Er det flere som mister ved prøverør ? vordan var dte når du var overstimulert. Bruker 125 Ie i 9 dager jeg, synes dette virker som en liten dose? Kanskje litt for liten. De andre som jeg vet om har liksom brukt mereenn dette. men de vet vel hva de driver med. Kanksje vi skulle starte en link for oss som er prøverørprøvere? Vi må jo støtte hverandre i denne "vanskelige tiden"

Sitter her med ein liten prøverører i fanget[:D] Klaffa på første forsøk her! Så faktisk ut te å bli to den første mnd, men den ene bare forsvant.. Den andre klarte seg heldigvis fint[:)][:)] Ble også vanvittig overstimulert[:@], men alt gjekk jo bra te slutt[:D]

Godt å høre at det går bedre med deg Hannepålandet!!! Har tenkt masse på deg etter at dere mista[&o] Krysser fingrene for neste forsøk[:D][:D] Lykke te, både te deg og dere andre som prøverører[:D] Det er håp!! Tror ikkje at mi mister noe oftere enn andre!?

Hei.
Vi fikk ei tulle i nov og nå har jeg endelig fått tilbake mensen,så vi skal tine opp og forhåpentligvis sette inn egg i midten av april.

Gleder oss vilt!

Skal krysse fingrene for deg ,smukka

[:)] Hei hei!!
Jeg var gjennom ivf i november, er nå 15.uker på vei. Ble også overstimulert etter noen ekstra dager på sprøyter, tok ut 18 egg,kun 5 delte seg videre. Men kun 2 ble satt inn, har ikke noe på frys...[:(] Venter nå en, den andre forsvant rundt 4 uke. Er kjempe glad for den som nå er på vei!
Så får vi heller prøve igjen på neste.

Ønsker deg og alle andre prøvere lykke til.[:)]

Her er enda et prøverør!

Lille mageknøttet vårt satt på første forsøk, og jeg håper det blir sittende der og at alt går bra. Er nå 9+2.

Lykke til!

Hei på deg...

Ser det er en stund siden du skrev innlegget ditt, men sender deg et svar allikevel jeg..

12 nedfryste er kjempeflott, jeg håper "ekstraforsøket" deres gikk bra..[:)]

Jeg er ny her, og er sikkert som mange andre nysgjerrig på temaene som blir omskrevet[:)] Spesielt nå som min mann og jeg selv er i gang med IVF behandling.. jeg hadde vel egentlig i forkant bestemt meg for å ikke "pløye" nettet opp og ned for andres erfaringer med IVF, men nysgjerrigheten tok visst overhånd..[:D] 
Vel, etter noen års prøving uten prev. startet jeg med Pergotime mai 2005, ble gravid på 2. syklus, men aborterte i begynnelsen av 7 uke. Gikk deretter på 3 Pergotime kurer frem til desember 2005, noe som ikke resulterte i noen ting.. Det var da vi tok avgjørelsen på IVF... Vårt problem er verken meg eller han medisinsk sett. Men, jeg har dessverre alderen, 40 år i november... og på grunn av den, og fordi vi ønsket kontrakt med 3 forsøk endte vi opp på en klinikk i Odense, Danmark. Og, så langt i prosessen er vi nå... for her sitter jeg tilbake igjen i Oslo med 2 flotte egg i magen, som venter på det endelig resultatet fredag 7. april.
Prosessen vår har egentlig ikke vært så lang, og med god hjelp og oppfølging av Fertlitetssenteret ved Røde Kors Klinikk, Oslo har det gått veldig bra både medisinsk og psykisk. Faktisk over all forventning, alt har hittil gått helt etter boka[:D] All ros til de ansatte der.. Jeg startet med Suprecur nesespray dag 21, deretter Menopur, frem til ultralyd fredag 17. mars. Fikk da beskjed om 14 egg, og at vi kunne reise til Danmark mandag morgen. Tirsdag morgen var dagen for egguthenting, 14 store egg ble hentet ut, dagen derpå var 10 befruktet, tilbake torsdag for innsetting hvor 7 av de 10 var delt. 2 flotte egg ble satt inn og 5 frosset ned.. så nå er det bare å håpe på det beste[;)] Det hele er så utrolig spennende, og det er helt utrolig hvordan de kan få det til... kjærsten min kjøpte boken "Et barn blir til" hvor det står veldig utfyllende om kunstig befruktning..den anbefales på det varmeste[:)]

Jeg ønsker både deg, alle andre og meg selv masse lykke til...

Hei.. Marita68
takk for hyggelig tilbakemelding[:)] ja det blir spennende dette her...
dette er vel den mest nervepirrende fasen i hele behandlingen. Det er så rart... jeg føler nå, p.g.a at jeg ikke har hatt noen bivirkninger eller spesielle negative opplevelser, at jeg bare har drømt...[:)] Alt har gått så fort, og det er så mye som har skjedd på kort tid.. at jeg nesten ikke husker bruk av nesespray og sprøyter. Da var alt så "fysisk", nå er det bare det "psykiske" som er igjen[:)] (tankene og drømmen...)
Sender deg melding etterhvert på hvordan det utvikler seg... man får bare ta en dag ad gangen, og håpe på det beste[:)] Man får ikke gjort noe fra eller til allikevel, annet enn å tenke positivt, men allikevel realistisk..

Hei så lenge...ha en fin dag videre...

Hei, hei. Enda en prøverører. Jeg skal igang med hormonbehandling 10.mai. Min mann og jeg gru-gleder oss veldig. Skal sette inn embryo rett før sommeren. Håper bare det går bra.
Håper det går bedre med dere denne gang. Lykke til

hei.

Nå er vi endelig i gang igjen. på tors 20.04 satte vi inn to av tolv som overlevde opptining.Holdt sengen frem til lørdag  er nå oppe å rusler men tar alt veldig rolig.Skal inn på riksen den 2 mai for å ta hcg-prøve.....er så spent.Prøver å innbilde meg at jeg ikke er gravid slik at skuffelsen ikke blir så stor,men snakk om å lure seg selv.hehe.Dette er vårt tredje forsøk, har ei nydelig jente på 5 mnd som er fra andre.

Lykke til alle dere andre også.

HOLDT SENGEN!!!!??? skal man det? hjelp, jeg gikk jo en tur bare noen timer etter innsetting i går, og i dag har jeg vasket tøy og ordnet litt ymse... Fikk ingen beskjed om å ta det så med ro... Nå fikk jeg litt panikk.. Lykke til alle sammen[:D]

Back
Topp