Hei på deg...
Ser det er en stund siden du skrev innlegget ditt, men sender deg et svar allikevel jeg..
12 nedfryste er kjempeflott, jeg håper "ekstraforsøket" deres gikk bra..[:)]
Jeg er ny her, og er sikkert som mange andre nysgjerrig på temaene som blir omskrevet[:)] Spesielt nå som min mann og jeg selv er i gang med IVF behandling.. jeg hadde vel egentlig i forkant bestemt meg for å ikke "pløye" nettet opp og ned for andres erfaringer med IVF, men nysgjerrigheten tok visst overhånd..[:D]
Vel, etter noen års prøving uten prev. startet jeg med Pergotime mai 2005, ble gravid på 2. syklus, men aborterte i begynnelsen av 7 uke. Gikk deretter på 3 Pergotime kurer frem til desember 2005, noe som ikke resulterte i noen ting.. Det var da vi tok avgjørelsen på IVF... Vårt problem er verken meg eller han medisinsk sett. Men, jeg har dessverre alderen, 40 år i november... og på grunn av den, og fordi vi ønsket kontrakt med 3 forsøk endte vi opp på en klinikk i Odense, Danmark. Og, så langt i prosessen er vi nå... for her sitter jeg tilbake igjen i Oslo med 2 flotte egg i magen, som venter på det endelig resultatet fredag 7. april.
Prosessen vår har egentlig ikke vært så lang, og med god hjelp og oppfølging av Fertlitetssenteret ved Røde Kors Klinikk, Oslo har det gått veldig bra både medisinsk og psykisk. Faktisk over all forventning, alt har hittil gått helt etter boka[:D] All ros til de ansatte der.. Jeg startet med Suprecur nesespray dag 21, deretter Menopur, frem til ultralyd fredag 17. mars. Fikk da beskjed om 14 egg, og at vi kunne reise til Danmark mandag morgen. Tirsdag morgen var dagen for egguthenting, 14 store egg ble hentet ut, dagen derpå var 10 befruktet, tilbake torsdag for innsetting hvor 7 av de 10 var delt. 2 flotte egg ble satt inn og 5 frosset ned.. så nå er det bare å håpe på det beste[;)] Det hele er så utrolig spennende, og det er helt utrolig hvordan de kan få det til... kjærsten min kjøpte boken "Et barn blir til" hvor det står veldig utfyllende om kunstig befruktning..den anbefales på det varmeste[:)]
Jeg ønsker både deg, alle andre og meg selv masse lykke til...