Ny her, venter nr. 4 tross p-ring! Livredd!

Tripptrapptresko

April 2011 August 2012 Desember 2013
Hei damer :happy:
Det er tydelig at prevensjon ikke funker på meg. Gravid med nr. 4 selv om jeg bruker prevensjon!
Nr. 1 (2011) og nr. 2 (2012) ble til på p-pillen og nr. 3 (2013) på kobberspiral, og nå denne på p-ring!
Klarer ikke å være glad og synes situasjonen er forferdelig! :(
Mye pga. risikofaktorene jeg står ovenfor da alle 3 barna har ligget på nyfødtintensiv. De 2 minste er premature, preges av dette og krever mye oppfølging, da spesielt mellomste som bl.a. fullernæres på sonde og sliter med lungeproblematikk.
Tanken på å ta abort er like grusom som tanken på en prematur baby til :sad015
Håpløst...

OJ skjønner godt frykten din med tanke på hvordan det har vert med de tre andre. Men det er jo ikke sikkert det blir slik denne gangen :) Jeg er selv VELDIG uplanlagt gravid med nr 4! Gikk på p-pillen, her er det egentlig (og heldigvis) mannen som har sagt at abort er HELT uaktuelt, selv om han føler seg veldig ferdig med 3 barn. Jeg har hatt lyst på en til, men ikke før om noen år, det passer egentlig fryktelig dårlig akkurat no. Prøver å venne meg til tanken og vil nok glede meg mer og mer etterhvert men nett no er tanken på en til enda litt skremmende.
Om noen uker siter nok vi begge her og gleder oss veldig over den lille som vokser i magen :)

Huff da, tanken på et så prematurt barn forstår jeg at ikke et fristende. Håper denne holder seg inne lenger dersom dere beholder

Skjønner godt du er redd. Men krysser fingrene for at alt går bra og at lille holder seg inne til nærme termin.

Er i samme båt som deg og *4barnsmamma*. Er uplanlagt gravid med nr 4, men her er sambo usikker og vil egentlig ikke ha fler, men jeg kjenner at jeg ikke klarer å ta abort. Jeg har alt begynt å venne meg til tanken, og sjokket har lagt seg litt, så håper med tiden at sambo også vil se at dette blir bra. ☺

Oi. Det var en vanskelig situasjon! Sannsynligheten er vel stor for et til prematurt barn, når alle de tre første var det. Dere kan ikke få snakke med en lege om dette, som kan si litt om hva dere kan forvente?

Oisann!
Veldig uplanlagt her, men med nr 3. Syns da va nok med ei ekstremprematur, så veldig glad for at nr 2 kom t termin.
Her va da eg så sa at da va heilt uaktuelt abort, og den forsto mannen uten problem, heldigvis :)
Håpe du klara å sortera tankane dine og finna ut av ka du og mannen ønske. Forstår godt at da e skremmende med ein til mulig prematurbaby ❤

Back
Topp