Ny her på ass.befruktning

Amodi

Glad i forumet
Vi har prøvd i snart to år nå, og er henvist til fertilitetsklinikken. Både jeg og sambo er utredet hos legen, og det viser seg at min samboer har nedsatt sædkvalitet. Så da blir det prøverør med microinjeksjon på oss. Det jeg da lurer på er om dere som har vært gjennom det samme kunne fortalt meg litt om hvordan det er?

På forhånd takk[:)]

Hei. Og velkommen hit... [:)]

Vi har hatt 2 icsi forsøk og 1 ivf/icsi. For oss som pasienter er det ikke noen forskjell på de to metodene (bortsett fra litt i pris).

De fleste nedreguleres med nesespray i 2 - 3 uker, så begynner en på sprøyter. Etter ca 10 dager skal du på ultralyd for å se hvor mange folikkler som er produsert. Etter dette bestemmes uttak. Eggløsningssprøyten settes ca 36 timer før uttak.

Før uttak får en smertestillende (noen får også beroligende), men det varierer fra klinikk til klinikk hva du får. Samme dag som uttak må mannen levere sædprøve (det er hans jobb i denne prosessen[8D])

Når uttaket er overstått er vår største jobb i prosessen gjort. Og lab-damene overtar, det er der forskjellen på icsi og ivf ligger.

Jeg har ikke hatt bivirkninger av medisinene, og uttakene har vært veldig bra opplevelser. Veldig lite til ingen smerter under uttak, samt i ettertid... Jeg har vært utrolig heldig..[:D]
Endel reagerer på medisiner, og har litt ubehag/smerter under uttak..

Her er det samme problem. Vi har vært gjennom 4 icsi forsøk og 1 fryseforsøk. Det er en lang prosess, men når du kommer i gang med forsøket så går det unna. Mye spenning og noen sliter med bivirkninger av medisiner, mens andre takler alt veldig bra. Det er veldig forskjellig på resultatene med disse behandlingene, men håper dere blir gravide med dette. Masse lykke til [:D]

Tusen takk for svar jenter :) Greit å vite litt hva som venter oss, selv om det sikkert er en stund frem i tid... Er vel litt ventetid på de fleste klinikkene som ikke er private.. Spennende blir det iallefall :) Har prøvd å lese litt om ISCI, men er kjekkere å høre fra de som har vært gjennom det selv:)

hei og velkommen inn her[;)][;)]vi har hatt 3 icsi forsøk,ser at de andre jentene har forklart deg det du lurte på.hvilken klinikk hører dere til?

ORIGINAL: t.t.h.

hei og velkommen inn her[;)][;)]vi har hatt 3 icsi forsøk,ser at de andre jentene har forklart deg det du lurte på.hvilken klinikk hører dere til?

Det blir Haugesund på oss, det er nærmest..:) Hvordan har det vært for deg med icsi? Er jo nytt for oss dette, så prøver å suge til meg all info jeg kan få :)

ORIGINAL: småsmurf

ORIGINAL: Amodi

ORIGINAL: t.t.h.

Det blir Haugesund på oss, det er nærmest..:) Hvordan har det vært for deg med icsi? Er jo nytt for oss dette, så prøver å suge til meg all info jeg kan få :)

Holder og til i Haugesund, var ikke ventetid der i det hele tatt, da jeg ringte[;)]

Så bra da[:)] Gleder meg iallefall til å komme i gang [:)] Nå vet vi i det minste hvorfor jeg ikke har blitt gravid, og får gjort noe med det :)

ORIGINAL: mamma050308

Hei

Det er jo blitt godt forklart icsi her nå. Vi har en gutt med icsi som kom i mars 08 og jeg er nå ruger igjen, fikk satt inn gullegget (forhåpentligvis) på fredag som var.

Lykke til med forsøkene, håper alt klaffer for dere på 1. forsøk. Det gjorde det for oss med nr. 1 og vi satser på det nå med nr. 2.

Takk for det, og lykke til med rugingen =)

Hei og velkommen inn til oss.
Jeg er vel det en kan kalle veteran her inne. [;)]
Har vært igjennom 5 Icsi og ett fryseforsøk. Skal snart igang med vårt 6 forsøk.

Ønsker deg masse masse lykke til framover.

Velkommen inn hit..
Håper dere kommer fort i gang, og at det går på første forsøk for dere[:D][:D]

ORIGINAL: Serene

ORIGINAL: siwro

Velkommen inn hit..

signerer [:)]

jeg ble gravid på det tredje og siste ferskforsøket med ivf[:)]

Takk for velkomster jenter :) Håper også at det løser seg på 1.forsøk, men det vil jo vise seg :)

velkommen :)

Vi ble henvist fra gynekolog i mars (eller der om kring) og fikk innkalling til forsamtale i Haugesund i midten av august. Vi fikk begynne med medisiner i første syklus som kom. Jeg ringte første dag i syklusen (tre dager etter samtalen) og fikk tilsendt medisiner pr post. De måtte betales med postoppkrav og kom på +/- 9000 kroner. I tillegg måtte vi betale reise opp og ned + 1500 kroner for selve forsøket. Dag 20 i syklusen begynte jeg på Synarela spray som nedregulerer kroppen. Jeg sprayet i 2,5 uke før jeg begynte på Puregon. Jeg gikk på det i 9 dager før første UL. Jeg brukte det så i to dager til. Så satt jeg eggløsningssprøyten en lørdag før vi dro på egguthenting på mandagen. Vi fikk ut 12 egg, ca 7 ble befrukta. Av de var bare 1 egg godt nok, det fikk vi satt inn. Jeg testet hjemme 12 dager etter egguttaket, og jeg fikk positiv test.

Jeg hadde ikke noe som helst vondt under egguttaket, men ble ganske satt ut av morfinen. Jeg var svimmel og støl i magen i to-tre uker etter forsøket. I tillegget reagerte jeg ganske mye på Synarela sprayen. Jeg ble ganske lei meg, sur, nedstemt og bare ikke i form. Tror jeg var ganske kjip å bo med i de to-tre ukene.

Ellers er de i Haugesund veldig flinke, men man får litt samlebånds følelse. Alt er 1-2-3 hele tiden, men det betyr kanskje bare at de er veldig effektive.

Vi valgte å bo på hotell i Haugesund (Radisson) dagen før egguttaket. Rett og slett fordi vi ikke orket å ta båten så tidlig. Mannen må også levere spermprøve den dagen, og da er det jo greit å ha forholdene lagt til rette.

Spør om du lurer på noe! [:)]

ORIGINAL: siwro

Velkommen inn hit..

Sign denne. Eg har sjølv hatt 2 ICSI-forsøk. Ved fyrste forsøk gjekk eg på crinone vaginalkapslar etter forsøket. Fekk litt hovudverk av dei, men klarte å fungera nokonlunde normalt i kvardagen og på jobb. Negativ test på testdag:( Ved andre forsøket gjekk eg på cyklogest-kapslar. Vart forferdelig dårlig av dei då dette er sterkare hormonar enn crinone. Var heilt slått ut og orka ingenting den rugeperioden. Negativt det forsøket og:( Skal til med nytt forsøk når klar for det på nyåret ein gong.

ORIGINAL: Vakle

Vi ble henvist fra gynekolog i mars (eller der om kring) og fikk innkalling til forsamtale i Haugesund i midten av august. Vi fikk begynne med medisiner i første syklus som kom. Jeg ringte første dag i syklusen (tre dager etter samtalen) og fikk tilsendt medisiner pr post. De måtte betales med postoppkrav og kom på +/- 9000 kroner. I tillegg måtte vi betale reise opp og ned + 1500 kroner for selve forsøket. Dag 20 i syklusen begynte jeg på Synarela spray som nedregulerer kroppen. Jeg sprayet i 2,5 uke før jeg begynte på Puregon. Jeg gikk på det i 9 dager før første UL. Jeg brukte det så i to dager til. Så satt jeg eggløsningssprøyten en lørdag før vi dro på egguthenting på mandagen. Vi fikk ut 12 egg, ca 7 ble befrukta. Av de var bare 1 egg godt nok, det fikk vi satt inn. Jeg testet hjemme 12 dager etter egguttaket, og jeg fikk positiv test.

Jeg hadde ikke noe som helst vondt under egguttaket, men ble ganske satt ut av morfinen. Jeg var svimmel og støl i magen i to-tre uker etter forsøket. I tillegget reagerte jeg ganske mye på Synarela sprayen. Jeg ble ganske lei meg, sur, nedstemt og bare ikke i form. Tror jeg var ganske kjip å bo med i de to-tre ukene.

Ellers er de i Haugesund veldig flinke, men man får litt samlebånds følelse. Alt er 1-2-3 hele tiden, men det betyr kanskje bare at de er veldig effektive.

Vi valgte å bo på hotell i Haugesund (Radisson) dagen før egguttaket. Rett og slett fordi vi ikke orket å ta båten så tidlig. Mannen må også levere spermprøve den dagen, og da er det jo greit å ha forholdene lagt til rette.

Spør om du lurer på noe! [:)]

Takk for masse god info :)

Back
Topp