Vi ble henvist fra gynekolog i mars (eller der om kring) og fikk innkalling til forsamtale i Haugesund i midten av august. Vi fikk begynne med medisiner i første syklus som kom. Jeg ringte første dag i syklusen (tre dager etter samtalen) og fikk tilsendt medisiner pr post. De måtte betales med postoppkrav og kom på +/- 9000 kroner. I tillegg måtte vi betale reise opp og ned + 1500 kroner for selve forsøket. Dag 20 i syklusen begynte jeg på Synarela spray som nedregulerer kroppen. Jeg sprayet i 2,5 uke før jeg begynte på Puregon. Jeg gikk på det i 9 dager før første UL. Jeg brukte det så i to dager til. Så satt jeg eggløsningssprøyten en lørdag før vi dro på egguthenting på mandagen. Vi fikk ut 12 egg, ca 7 ble befrukta. Av de var bare 1 egg godt nok, det fikk vi satt inn. Jeg testet hjemme 12 dager etter egguttaket, og jeg fikk positiv test.
Jeg hadde ikke noe som helst vondt under egguttaket, men ble ganske satt ut av morfinen. Jeg var svimmel og støl i magen i to-tre uker etter forsøket. I tillegget reagerte jeg ganske mye på Synarela sprayen. Jeg ble ganske lei meg, sur, nedstemt og bare ikke i form. Tror jeg var ganske kjip å bo med i de to-tre ukene.
Ellers er de i Haugesund veldig flinke, men man får litt samlebånds følelse. Alt er 1-2-3 hele tiden, men det betyr kanskje bare at de er veldig effektive.
Vi valgte å bo på hotell i Haugesund (Radisson) dagen før egguttaket. Rett og slett fordi vi ikke orket å ta båten så tidlig. Mannen må også levere spermprøve den dagen, og da er det jo greit å ha forholdene lagt til rette.
Spør om du lurer på noe! [:)]