Ny her og usikker

Mallejenta

Glad i forumet
Hei alle sammen..

Jeg fant ut på tirsdag at jeg er gravid. Mensutregning viser at jeg nå er 11 uker mens tul sier 9+4.

«Problemet» jeg og samboer har er at vi er veldig usikre med tanke på at vi begynner å bli «gamle». Jeg er 32 og han 38. Vi har 3 barn i familien(11,17,17) og syns i tillegg aldersforskjellen er så stor.
Jeg har bare 11 åringen fra før så er mitt andre barn jeg venter nå(som har vært sterkt ønsket.

Andre på samme alder og med stort spenn i alder på barn?

Hei og velkommen hit :D For det første; dere er IKKE gamle. Jeg blir 39 før termin, og mannen 43. Dette blir vårt andre barn. Litt aldersforskjell på søsknene blir det hos oss også (nesten 7 år), men det ser jeg bare flere fordeler enn ulemper med.

Jeg er selv også attpåklatten i familien, med en storebror på 7 år eldre og en storesøster på 10 år eldre. Jeg og søsteren min er kjempegode venner i dag. Og det har vi egentlig vært hele oppveksten også.

Men jeg skjønner at det kom som et sjokk og plutselig finne ut at du er 11 uker på vei. Hva som blir riktig for dere er det kun dere som kan svare på.

Velkommen inn hit :) Jeg er 36 og kona er 40 år, vi har tvillinger som blir 4 år rett etter termin. Så du er ikke gammel altså :)

Jeg er 25 år, lillebror 17, lillesøster 13, lillebror 4. Elsker mine søsken over alt og jeg har forskjellig connection med alle, men de er alle like fine. :Heartred:Heartred:Heartred
Vi har mye glede av hverandre selv om aldersforskjellen er stor.
Mamma har vært ekstra heldig som alltid har en barnevakt til småunger. :-)
Søsken er virkelig noe av det beste som er, uansett aldersforskjell. :love2:love2

Mamma fikk sistemann som 40-åring, gått helt fint. Absolutt ikke for seint!

Jeg blir 36, og har en datter som blir 11 nå. Har også tenkt på aldersforskjellen, men dette blir samboeren sitt første barn. Og mest sannsynlig siste. :oops: Så jeg tenker at jeg må bare være flink til å se henne oppi det hele også. Sette egene dager hvor bare oss to drar ut og finner på ting, uten baby :rolleyes:

Hei alle sammen..

Jeg fant ut på tirsdag at jeg er gravid. Mensutregning viser at jeg nå er 11 uker mens tul sier 9+4.

«Problemet» jeg og samboer har er at vi er veldig usikre med tanke på at vi begynner å bli «gamle». Jeg er 32 og han 38. Vi har 3 barn i familien(11,17,17) og syns i tillegg aldersforskjellen er så stor.
Jeg har bare 11 åringen fra før så er mitt andre barn jeg venter nå(som har vært sterkt ønsket.

jeg blir 32 om en mnd, han er 36. har to barn der største er 12 år og minste 10 så blir stort aldersforskjell her også. var veldig usikker mtp alderen min og aldersforskjell på barna. blir en skikkelig atpåklatt :P men vi bestemte oss for å prøve på dette barnet til tross for alle faktorer på "nei"-siden :)

Hei alle sammen..

Hva mener du med gammel hmmmm? Jeg er 42 og har en ønsket baby på 8mnd nå samt 2 jenter på 8 og 10 år.
Fant akkurat ut at jeg er gravid med nr 4 (veeeeeeldig uplanlagt og overraskende)

Hva mener du med gammel hmmmm? Jeg er 42 og har en ønsket baby på 8mnd nå samt 2 jenter på 8 og 10 år.
Fant akkurat ut at jeg er gravid med nr 4 (veeeeeeldig uplanlagt og overraskende)

I hovedsak samboer som føler seg gammel og han tenker mest på da barnet blir eldre i hovedsak.

Jeg er 32 og mannen min er 49, så det er en god del år imellom oss. Han har 2 barn fra før, på 24 og 28.... :wacky: Så her er aldersforskjellen ganske tydelig! Vi har vært sammen i snart 9 år, og venter vårt første barn sammen. Mannen min er veldig frisk og sprek, og ser ikke på det som noe problem:cat: Håper vi får ett barn til sammen i løp av 2-3 år.
Vi er utrolig lykkelig over å bli foreldre sammen:Heartred

Dette er vel i bunn og grunn noe du og din samboer må finne ut sammen. Jeg er selv 34 og min mann 38, ingen av oss føler oss gamle. Hvis dere tenker på abort er jo det et valg dere må ta, men tror ikke du kommer til å få noen anbefaling om det her. Hva som passer andre passer ikke nødvendigvis dere osv. Har hørt om flere som får en attpåklatt og storkoser seg med det. Men igjen, deres liv, deres valg:)

Hei alle sammen..

Jeg blir 36 neste mnd , min første , samboer blir 41 i jan , og på oss blir det flere barn , han har en sønn på 17 år fra før , så dette er ingen hindring :smug:

Eg blir 39 før termin og mannen 44.

me har ikkje stor aldersforskjell, men dei eg kjenne med stor aldersforskjell på sine har det gått veldig fint med. I min søskenflokk Var storesøster 16 og eg 14 når lillesøster kom. Har gått kjempe fint og me e alle gode venner nå :-)

om dåke ønske å beholde eller ikkje er det kun dåke som kan bestemme og spesielt du. Eg syns at kvinnene har litt meir å sei i denne forbindelse enn menn som slepper å gå gjennom den fysiske og psykiske delen på samme måten.❤️ (Sikkert nåken som vil halshugge meg nå...)

Det kan ikke være lett å skulle gå gjennom alle tanker på så kort tid!
Jeg er 27 og har en helbror på 25 som jeg er aller nærmest. Jeg har også tre halvsøsken (18, 16 og 5 - alle disse er helsøsken), og er selvfølgelig også veldig glad i dem :Heartred Stemoren min var 35 da hun fikk yngstemann og storesøsknene har vært veldig engasjerte og flinke barnepassere fra start!
Lykke til med valget :)

Min søster har en datter på snart 19, en sønn på snart 18 og fikk minstejenta veldig attpåklatt - hun fyller snart 1 år :Heartred

Jeg vil ikke si dere er noe gamle for å få barn, men det er jo en følelse dere må kjenne på.. jeg har selv en halvsøster på 7 år, og er 28 år selv. Er så utrolig glad i henne og ble overlykkelig når jeg fikk vite at jeg skulle bli storesøster igjen selv om jeg var 21 år. Jeg tror også deres tre andre barn blir veldig glad om de får bli storesøsken igjen ❤️

Back
Topp