ny her og pratesjuk

stini

Andre møte med forumet
hei alle sammen.Jeg sitter for tiden i chile og vet ikke hvor lenge jeg blir her. min forlovede er herifra og vi har vanskeligheter med aa faa han til aa bli i norge.selv om ting er usikkert bestemte vi oss for to maaneder siden aa prove aa bli gravide.jeg er utaalmodig og venter i spenning.er ikke saa god i spansk og savner aa ha folk rundt meg aa snakke med.saa set er bare aa skrive....
 
hei hei...hørtes jo ikke spessielt koselig og lyst betont ut da......[&:]så dere vil bo i Norge når det blir mulig?hvordan er det der du er?er forholdene gode for å få barn der eller....sikkert et dumt spørsmål, men jeg spør likevel[8D]har aldri vært der....så jeg kan jo ikke vite[:D]håper dere snart får det til da...begge deler[:)]
 
her er det veldig fint,med mange flotte strender og gode muligheter for shopping.men jeg savner norge og vi vil prove aa bo der.det er gode forhold her og ikke noe problem aa prove,men er litt bekymret for flyturen hjem. vet du noe om flyturer naar en er gravid?'
saa jeg satser iallfall paa aa kanskje faa en liten spire her nede[:)]
 
Hei på deg:)

Så spennende denne prøvefasen... Man blir jo så opphengt i dager osv osv...-iallefall er jeg det!

Med tanke på flyreiser, så vet jeg at man kan fly ganske llangt ut i svangerskapet. Tror det er til og med
til man har 3 uker til termin eller noe. Men se på en av flyoperatørenes hjemmeside.
Venninna mi er snart 6 måneder på vei, og vi fløy nå til Praha. Gikk kjempe fint det[:D]

Ønsker deg masse lykke til[:)]
 
Du får ikke lov til å fly (i hvert fall hos de fleste flyselskaper) når du er to måneder fra termin.
 
Hm. Man skal visst sjekke fakta før man uttaler seg. Det kommer an på flyselskapet, en venninne av meg skulle fly fra Amsterdam til Norge og fikk ikke lov 8 uker før termin, men sas sier dette:

SAS Braathens aksepterer gravide inntil 4 uker før termin.
For reise mellom 2 og 4 uker før termin kreves det en legeerklæring. Reisetiden for hver enkelt strekning kan ikke overstige 4 timer.
Gravide aksepteres ikke mindre enn 2 uker før termin.


Og Lufthansa har følgende å melde på sine hjemmesider:

Women with complication-free pregnancies can fly up to their 36th week of pregnancy without being subject to an increased risk to the health of their baby and themselves.

But, generally speaking, pregnant women should not fly if they:

* are expecting more than one baby;
* have already suffered a miscarriage; or
* suffer from cardiovascular ailments.


Så det høres ut som om det lureste er å ta kontakt med det aktualle flyselskapet.

Et annet poeng er selvsagt at det ikke er så sikkert at du selv har lyst til å fly veldig kort tid i forveien, for det første kan man jo være ganske stor og ha problemer med å finne komfortable sittestillinger osv., for det andre, hvis noe skulle skje er kanskje ikke noen tusen meter oppe i luften der man har mest lyst til å være...
 
Ja, det var der jeg leste det, for var ute å fløy nå...

Er vel litt å tenke på sent i graviditeten ja. Ingen vits å utsette seg og barnet for noe heller.
 
Back
Topp