Ny her! Kveldskvalme?

MaggieMay

Flørter med forumet
Hei alle sammen!:shy:

Har sneket litt i kulissene frem til nå, ville bare si hei og høre om det er flere her som sliter med kveldskvalme? Er små uggen sånn bølgevis igjennom dagen. Men ikke sånn som på kvelden.. Det er en annen skala vi snakker da..:grumpy:

Dette er mitt fjerde svangerskap, har tre flott barn på 2,3 og 4 fra før. MEN kan ikke huske å ha slitt med kvalme tidligere, uggen ja, men ikke i den forstand att jeg kaster opp, går med brekninger og ikke får sove pga kvalme:meh:

Så ganske nytt for meg å føle meg slik... og utrolig slitsomt att det kommer på ettermiddag/kveld og når man skal sove. Ugh.

Flere som har det slik?:cat:

Ikke bare på kvelden her, får det i bølger igjennom hele dagen. Men skjønner godt at du blir sliten, har vært noen kvelder som jeg har fått en kvalmebølge før jeg legger meg og det er grusomt:wtf:

Her er det kvalme gjennom hele dagen dessverre. Men vesentlig verre de dagene jeg er sliten og har gjort mye, så kanskje det kan være en sammenheng med kveldskvalmen din? Hvis du har tre små unger fra før så har du nok litt å gjøre fram til kvelden kommer, da er det kanskje ikke så rart at kvalmen kommer når du har tid til å puste litt ut. :Heartred

Her er det kvalme gjennom hele dagen dessverre. Men vesentlig verre de dagene jeg er sliten og har gjort mye, så kanskje det kan være en sammenheng med kveldskvalmen din? Hvis du har tre små unger fra før så har du nok litt å gjøre fram til kvelden kommer, da er det kanskje ikke så rart at kvalmen kommer når du har tid til å puste litt ut. :Heartred

Ja, det er jo ikke til å stikke under en stol att man er vesentlig mer sliten på kvelden enn på morgenen med tre små i hus.. Men føler jeg var mer sliten med nr.2 og 3, for da gikk jeg jo hjemme med en ettåring hele dagen i tillegg :shy: Nå går alle tre på barnehage.

Og alle mine svangerskap har vært helt lik, men denne gangen er jeg både kvalm og mer uvel. Merkelig hvordan kroppen fungerer :wideyed:

Hei alle sammen!:shy:

Har sneket litt i kulissene frem til nå, ville bare si hei og høre om det er flere her som sliter med kveldskvalme? Er små uggen sånn bølgevis igjennom dagen. Men ikke sånn som på kvelden.. Det er en annen skala vi snakker da..:grumpy:

Dette er mitt fjerde svangerskap, har tre flott barn på 2,3 og 4 fra før. MEN kan ikke huske å ha slitt med kvalme tidligere, uggen ja, men ikke i den forstand att jeg kaster opp, går med brekninger og ikke får sove pga kvalme:meh:

Så ganske nytt for meg å føle meg slik... og utrolig slitsomt att det kommer på ettermiddag/kveld og når man skal sove. Ugh.

Flere som har det slik?:cat:

Dette er mitt 3.svangerskap og har det som deg. Har hatt kvalme i alle tre svangerskap jevnt over hele dagen. Sitter å lurer på hvordan jeg skal overlevde dagene:rolleyes:

Dette er mitt 3.svangerskap og har det som deg. Har hatt kvalme i alle tre svangerskap jevnt over hele dagen. Sitter å lurer på hvordan jeg skal overlevde dagene:rolleyes:

Uff, ja, skjønner nå hvor heldig jeg har vært i mine tidligere svangerskap.. For dette er nytt for meg! Så all creds til de som står i det, spyr, leverer unger og går på jobb! !!

Uff, ja, skjønner nå hvor heldig jeg har vært i mine tidligere svangerskap.. For dette er nytt for meg! Så all creds til de som står i det, spyr, leverer unger og går på jobb! !!
Hehe jaa, måtte dra hjem fra jobb i dag. Bare spydde
Får håpe det går over etterhvert. Velkommen skal du ihvertfall være :)

Ja, det er jo ikke til å stikke under en stol att man er vesentlig mer sliten på kvelden enn på morgenen med tre små i hus.. Men føler jeg var mer sliten med nr.2 og 3, for da gikk jeg jo hjemme med en ettåring hele dagen i tillegg :shy: Nå går alle tre på barnehage.

Og alle mine svangerskap har vært helt lik, men denne gangen er jeg både kvalm og mer uvel. Merkelig hvordan kroppen fungerer :wideyed:

Sikkert noe helt for seg selv lille i magen denne gangen da :)

Sniker fra april. Erg ravid nå med barn nr 3, og på alle sammen har kvalmen vært aller verst på kvelden. Aldri hatt morgenkvalme, men den starter rundt lunsj og blir bare verre og verre. Aldri en tannpuss som ikke ender over doskåla! Håper det snart gir seg.

Jeg er også mer kvalm på ettermiddag/kveld. Og tror det kanskje kommer av at jeg blir sliten.

Hadde ekstrem svangerskapskvalme forrige svangerskap. Denne gangen er jeg kvalm mer eller mindre fra jeg står opp til jeg legger meg, men det er definitivt verst om kvelden så det er annerledes enn sist da jeg var elendig hele dagen. Sånt sett burde jeg kanskje være fornøyd med det, men med full jobb, henting i barnehage, lage middag så er det ikke så mye igjen å gå på. Kvalmen blir mye verre om jeg er i fysisk aktivitet og med det kan det være så lite som å bære 3 åringen 5 meter eller ta meg en dusj er også noe jeg gruer meg til. Prøver derfor å unngå å gjøre noe særlig fysisk så godt det lar seg gjøre men merker det ipc kroppen at jeg er stiv og støl og det er ikke særlig bra det heller. Uke 9 i dag så klamrer meg fast i håpet om at jeg får et kvalmefritt svangerskap etter uke 12 :)

Jeg begynte også med kvalme på kvelden, husker ikke når men tidlig.. uke 5- 6 kanskje.. nå har det endret seg til heledagenkvalme.. ikke konstant men det kan komme når som helst.. spyr 1-4 gang om dagen! Slitsomt, men det går nok over! Om ikke om en mnd så hvertfall om 7;)

Jeg har også kveldskvalme. Men heldigvis ikke så ille at jeg ikke får sove da. Jeg har begynt å spise Gaviscon-tabletter, det gjorde jeg mot sure oppstøt forrige gang og føler at det faktisk hjelper litt men andre tips tas i mot med glede

Jeg har vært kvalm hele dagen, men det er verst på kvelden. På morgenen blir jeg veldig kvalm om jeg ikke får i meg frokost før jeg går, og kan kaste opp noen ganger. Gir seg litt når jeg får spist frokost da. Pleier av den grunn alltid spise litt før jeg går, så dagen går relativt greit med uggenhet følelse frem til middag. Da blir jeg somregel mer kvalm og dårlig. Spiser derfor aldri etter middag selv om jeg er sulten i 7-8 tiden, fordi jeg vet det bare kommer opp igjen... Håper derimot kvalmen gir seg nå snart siden jeg snart er 10+0 :-)

Jeg har også kveldskvalme. Men heldigvis ikke så ille at jeg ikke får sove da. Jeg har begynt å spise Gaviscon-tabletter, det gjorde jeg mot sure oppstøt forrige gang og føler at det faktisk hjelper litt men andre tips tas i mot med glede

Vet du, det rareste er jo att jeg faktisk har hatt noen dager med halsbrann også. Aldri vært plaget med det i mitt liv. Kun litt de siste ukene før fødsel med de to siste... Kanskje jeg skal prøve Gaviscon å se om det hjelper?:wideyed: Skulle ønske jeg hadde gode tips å komme med selv, eneste må jo være å småspise hele dagen. Frukt/salt kjeks, det er vell omtrent det jeg har lyst på:sorry:

Jeg begynte også med kvalme på kvelden, husker ikke når men tidlig.. uke 5- 6 kanskje.. nå har det endret seg til heledagenkvalme.. ikke konstant men det kan komme når som helst.. spyr 1-4 gang om dagen! Slitsomt, men det går nok over! Om ikke om en mnd så hvertfall om 7;)

Slitsomt.. uff, jeg har det ikke så ille som deg. Kaster sjeldent opp, men å gå å være konstant bilsyk er ganske slitsomt det også:confused: Håper du slipper å ha det slik så mye lenger:Heartred

Her er det kvalme hele døgnet, men det kommer i bølger fra og være overkommelig til å være helt forferdelig. På de værste dagene er det lite mat som holdes nede. I dag er første dagen på lenge hvor kvalmen har vært overkommelig, jeg har holdt på all mat og til og med fått til en treningsøkt:)

Back
Topp