Ny her inne. prøverør spørsmål

Heisann, jeg er ny innpå tråden her. Å lurer litt på hvordan dere ble av hormonene? Jeg tok nå i ettermiddag den første sprøyta med gonal-F. å lurer litt på om en kan få umiddelbare bivirkninger? Er litt spent/nervøs.
Har ikke snakka Med noen som har gjort det før så.
Skal på første ul kontroll 9.februar så får jeg vite når dem skal ta ut egg osv da. Hvor Lang tid fra man starter på hormoner til man tar ut egg å innsetting igjen?

Jeg har heldigvis aldri reagert noe spesielt på hormonene.. Trøtthet og forbigående kvalme av og til.. Men har hatt kortregime begge ganger og de skal jo være "bedre" for oss og de rundt oss;)

Jeg har heldigvis aldri reagert noe spesielt på hormonene.. Trøtthet og forbigående kvalme av og til.. Men har hatt kortregime begge ganger og de skal jo være "bedre" for oss og de rundt oss;)

Ok. Ka e kortregime?
Hører om mangen som bruker nesespray osv før egguthenting. Jeg skal gå på 4 forskjellige hormon sprøyter. Hatt en tablett kur også i 10 dager åsså skal jeg ha noe vaginaltabeletter etter egguthenting. Har frykta d verste av desse hormonkurene. Men har ikke merka noe, satt første sprøyten idag da så kanskje litt kjapt å tenke enda

Det er veldig individuelt. Jeg har kun erfaring med langt regime (med nedregulering med nesespray i alt fra 2 til 6 uker), og har opplevd ganske mye bivirkninger. Men det varierer fra forsøk til forsøk, og ikke alle merker så mye. Masse lykke til!

Heisann, jeg er ny innpå tråden her. Å lurer litt på hvordan dere ble av hormonene? Jeg tok nå i ettermiddag den første sprøyta med gonal-F. å lurer litt på om en kan få umiddelbare bivirkninger? Er litt spent/nervøs.
Skal på første ul kontroll 9.februar så får jeg vite når dem skal ta ut egg osv da. Hvor Lang tid fra man starter på hormoner til man tar ut egg å innsetting igjen?
Jeg gikk kun på sprøyter, Puregon 125 ie. Det betyr kort regime. Langt regime er når du må bruke nesespray først for nedregulering. Hadde ingen bivirkninger annet enn at jeg kjente eggstokkene "vokse". Også ble jeg overstimulert da jeg ble gravid.

Du som kun går på sprøyter (kort regime) skal nok bare ta sprøyter 9-12 dager før uttak. Mellom uttak og innsett var det to dager for meg, men noen går litt flere dager før innsett.

Back
Topp