Ny HCG måling! (uke 5+1)

Lightning85

Glad i forumet
Inatt var det nattevakt igjen, og jeg klarte ikke dy meg og måtte ta blodprøve;) Nå er jeg 5+1 og jeg har hcg på 5336!! Så foreløpig ser det veldig greit ut. Men vet av erfaring at hcg'en kan være toppers den ene dagen, og dagen etter begynner blødninger.. Så uansett om stigningen er bra, klarer jeg ikke slappe av. Skal til legen imorgen tidlig, spent på hva slags oppfølging dem gir etter 2 aborter. Har forstått det som at uka jeg er inne i nå, uke 5, er en kritisk uke, siden det er da hjertet begynner å slå. Mitt neste delmål er derfor 6+1, for å passere tidspunktet for aborten i august +at det lille hjertet burde ha begynt å slå til da?? Tiden går umenneskelig seeeeeeint!:P

Jeg vil bare komme meg over uke 8. Det var da jeg mistet sist, men gikk gravid i 8uker til uten å vite at det var dødt. Da jeg ble gravid på nytt fikk jeg kjempeoppfølging var til leg i uke 4, jm i uke 7, ul i uke 9, jm i uke 11, 15, 19, ul uke 20. jm uke 23, innlagt med nyregrus uke 26 + ul, jm uke 27, 31, ul uke 32, jm uke 35, lege uke 36, 37, jm uke 38 + ul og så fødsel.. for å vær ærlig så var jeg dritt lei alle kontrollene på slutten.   

Så bra det stiger, selv om jeg skjønner du er redd for å miste allikevel:/ Men er jo et kjempegodt tegn! Bestiller du blodprøver selv på jobben eller tar du de selv? Nysgjerrig, jobber som sykepleier selv og har fristet veldig og bestille en blodprøve eller to på meg selv;) Spennende å se hvordan oppfølging du får etter 2 aborter! Håper du blir fornøyd med planen dere legger:) Lykke til på kontroll! Og håper tiden flyr til 6 + 1 for din del;)

Åj! Det var ikke småtteri! Ganske mange kontroller det:P Føler vel helst for bittelitt tettere oppfølging første trimester, gjerne ul for å se om det er liv.. Er noe spesielt med ukedatoen som det gikk galt sist.. Jeg kjenner også det.. Håper så inderlig det går bra denne ganga! Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg hvis ikke:/

Jeg fikk kollegaen min til å ta prøve av meg. Jeg analyserte prøven offline, det vil si uten bestilling og en lege som står som rekvirent. (Når det er en bestilling på prøven, analyseres alt automatisk når vi putter prøven på maskinen). Men det er ikke lov når du ikke jobber på laboratoriumet å kjøre prøver uten bestilling. Du må ha en rekvirent og en rekvisisjon. Men det er sikkert en lege du kan spør som kan stå som rekvirent?:) Så kan du ta kontakt med labben og høre når prøven kan taes:)

Nattevakt sa du???
Ser du har mistet flere ganger også....

Vil bare informere deg om at det er forbundet med stor risiko å jobbe natt når en er gravid. Faren for abort, prematur fødsel og dødfødsel øker betraktlig. Dette går på viktigheten av søvn og å unngå døgnrytmeforstyrrelser grunnet at det kan føre til påvirkning av en del hormonnivåer.

Dersom arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge slik at du slipper å jobbe på natta så bør det søkes om svangerskapspenger - det blir innvilget med begrunnelse i nattarbeid.....

Hilsen en annen nattevakt

Inatt var faktisk siste nattevakta mi!:) Sjefen har ryddet bort resten av dem fremover. Så håper at det blir sånn derre 1,5 år til neste nattevakt;) Jeg gjør ikke så mye av netter, har igrunnen ikke så mange i turnusen min. Kanskje 2-3 i snitt i måneden? Men tør ikke ta sjansen denne ganga. Og sjefen skjønte det veldig godt. Nå blir det kun dagvakter og kveldsvakter, og soving om nettene emoticon emoticon

Back
Topp