Ny graviditet etter spontanabort

Schh

Andre møte med forumet
Hei dere!

Jeg hadde en spontanabort 6. Desember, da var jeg i uke 6. Og nå har jeg testet positivt, første dag med 2-3 uker og med et par dagers mellomrom ble siste svar 3+. Jeg skal nå være rundt ca uke 5-6 +/-. Det som er er at jeg har hatt sterke smerter som minner om menssmerter i magen og korsryggen. Tenkte med en gang at det kunne være spontanabort igjen, men det ga seg etter ca 20 min og jeg har ikke blødd noe. Har noen andre hatt lignende smerter? Og har dere symptomer ellers i svangerskapet som feks kvalme? Jeg merker ikke noe særlig til at jeg gravid annet enn at jeg går oftere på do, men det føler jeg kan være tilfeldig også. Jeg har en sønn på snart to år fra før skal nevnes og da merket jeg graviditeten på kroppen veldig tidlig, men nå er jo alle svangerskap ulike.

Er det flere som har opplevd sterke smerter i magen og det har gått fint? Og er det flere som ikke har/har hatt noen symptomer på graviditeten?

Takk på forhånd! PS. Beklager rotete innlegg

Hilsen bekymret dame som håper dette svangerskapet går fint!
 
väldigt vanligt med mycket menssmerter og murringer da livmor börjar växa väldigt fort i starten av en graviditet. Angåebde kvalme kom den inte förrän uke 8 på mig denna gången, och ömma bröst är tydligvis vanligast i första graviditeten. Pupperne mina har inte varit så vinde denna gången. Krysser allt for att du har terminspire i magen denne gang! :Heartred
 
väldigt vanligt med mycket menssmerter og murringer da livmor börjar växa väldigt fort i starten av en graviditet. Angåebde kvalme kom den inte förrän uke 8 på mig denna gången, och ömma bröst är tydligvis vanligast i första graviditeten. Pupperne mina har inte varit så vinde denna gången. Krysser allt for att du har terminspire i magen denne gang! :Heartred

Tusen takk for svar, nå ble jeg mye roligere kjenner jeg ❤️
 
Jeg hadde også en SA i slutten av november da var jeg 7+6, og er nå gravid på nytt 5+5. Så vi er i veldig lik situasjon. Jeg testet postitivt 4+0
Eller hva jeg tror i allefall, vanskelig å bergne syklus etter SA da jeg ikke fikk mensen tilbake før jeg ble gravid.

Murring i magen leser jeg at mange har, det er en vanlig symptomer. Jeg har også hatt mye av det. Jeg fikk også andre symptomer veldig tidlig. Bla bla kvalm før positiv test. En mulighet for lite symptomer er at du er kommen mye kortere enn du tror, men at urinen din var veldig konsentrert ved test. Skulle sannsynligvis ikke vist så mye som 3+ da. Du måtte jo hatt tidlig eggeløsning etter SA iallfall. Evt at det hang igjen hcg etter forrige svangerskap? (hvis det i det hele tatt er mulig). alle svangerskap og symptomer kan være ulike, så kanskje også derfor du har andre eller mindre symptomer nå?

Uansett gratulere så mye med graviditet. Og velkommen inn hit :)
 
Jeg hadde også en SA i slutten av november da var jeg 7+6, og er nå gravid på nytt 5+5. Så vi er i veldig lik situasjon. Jeg testet postitivt 4+0
Eller hva jeg tror i allefall, vanskelig å bergne syklus etter SA da jeg ikke fikk mensen tilbake før jeg ble gravid.

Murring i magen leser jeg at mange har, det er en vanlig symptomer. Jeg har også hatt mye av det. Jeg fikk også andre symptomer veldig tidlig. Bla bla kvalm før positiv test. En mulighet for lite symptomer er at du er kommen mye kortere enn du tror, men at urinen din var veldig konsentrert ved test. Skulle sannsynligvis ikke vist så mye som 3+ da. Du måtte jo hatt tidlig eggeløsning etter SA iallfall. Evt at det hang igjen hcg etter forrige svangerskap? (hvis det i det hele tatt er mulig). alle svangerskap og symptomer kan være ulike, så kanskje også derfor du har andre eller mindre symptomer nå?

Uansett gratulere så mye med graviditet. Og velkommen inn hit :)

Først og fremst takk for svar
Godt vi er flere i samme situasjon, føler ting blir litt mindre skremmende.

Jeg har også lest at flere har murringer. Det ekle er at det føltes ganske så likt som rett før sist sa og ble litt ekstra bekymret mtp en ny.

Litt rart at svaret har endret seg fra 2-3 til 3+ hvis det hadde vært tidligere, men jeg vet ikke hvor pålitelige slike tester er mtp ukesindikator. Jeg tror eggløsning kom allerede 3 dager etter blødningen sluttet, hadde eggløsningsslim og «smerter» som ved vanlig eggløsning, men jeg syntes det var litt rart når det skjedde husker jeg, så tenkte at kroppen var litt i ubalanse og at det måtte være noe annet. Men nå hadde jeg testet HCG-nivået gjennom blodprøver og de var på 50 mange dager før blødningen tok slutt, så det går vel an. Blir spennende å se videre!

Lykke til til deg også
 
Eg har hatt magesmerter som gravid der det har gått bra :)
Krysser alt eg har for at dette går riktig vei!
Det er fort gjort å bekymre seg i svangerskapet
 
Eg har hatt magesmerter som gravid der det har gått bra :)
Krysser alt eg har for at dette går riktig vei!
Det er fort gjort å bekymre seg i svangerskapet

Godt å høre at det kan komme noe godt ut av magesmerter Jeg får bare belage meg på at alt er fint der inne så lenge jeg ikke blør i tillegg til smertene. Takk for det
 
Først og fremst takk for svar
Godt vi er flere i samme situasjon, føler ting blir litt mindre skremmende.

Jeg har også lest at flere har murringer. Det ekle er at det føltes ganske så likt som rett før sist sa og ble litt ekstra bekymret mtp en ny.

Litt rart at svaret har endret seg fra 2-3 til 3+ hvis det hadde vært tidligere, men jeg vet ikke hvor pålitelige slike tester er mtp ukesindikator. Jeg tror eggløsning kom allerede 3 dager etter blødningen sluttet, hadde eggløsningsslim og «smerter» som ved vanlig eggløsning, men jeg syntes det var litt rart når det skjedde husker jeg, så tenkte at kroppen var litt i ubalanse og at det måtte være noe annet. Men nå hadde jeg testet HCG-nivået gjennom blodprøver og de var på 50 mange dager før blødningen tok slutt, så det går vel an. Blir spennende å se videre!

Lykke til til deg også
Det høres veldig ut som du hadde eggeløsning da. Veldig spennende, krysser fingrene for at går fint :)
 
Back
Topp