Ny graviditet etter spontanabort i uke 17

sunshine19

Flørter med forumet
Augustbarna2024
Gikk igjennom en spontanabort i uke 17 tidligere i år. Det var min første graviditet. Nå har jeg akkurat fått positiv test igjen, dere som har vært igjennom noe lignende? Hvordan takler man dette på en god måte? Jeg er glad, men samtidig livredd. Frykter det værste igjen. Jeg er redd for at alt jeg gjør/ikke gjør skal føre til en ny spontanabort. Hvilken oppfølging har dere fått?
Vil jeg se fortere gravid ut denne gangen siden jeg har vært gravid før? Vet jo at mange gjør det når de har vært gravid før, men da har de kanskje ikke mistet så tidlig?
 
Hei :) Gratulerer med positiv test! Jeg har ikke vært gjennom det enda, men skal ha innsett på fredag og forhåpentligvis bli gravid da. Jeg følger meg akkurat som deg. Har lyst å ha et barn, men er livredd for å være gravid igjen… Jeg er også litt redd for hvordan jeg kommer til å reagere hvis vi får en gutt. Jeg vet det høres veldig teit ut, men vi har en gutt fra før og vi mistet jenta vår i uke 21. Ble så utrolig glad når jeg fant ut at det var jente :(
 
Hei :) Gratulerer med positiv test! Jeg har ikke vært gjennom det enda, men skal ha innsett på fredag og forhåpentligvis bli gravid da. Jeg følger meg akkurat som deg. Har lyst å ha et barn, men er livredd for å være gravid igjen… Jeg er også litt redd for hvordan jeg kommer til å reagere hvis vi får en gutt. Jeg vet det høres veldig teit ut, men vi har en gutt fra før og vi mistet jenta vår i uke 21. Ble så utrolig glad når jeg fant ut at det var jente :(
Tusen takk ☺️ Håper den sitter for dere på fredag! Jeg skjønner hva du mener, og kan relatere til det i den grad at jeg alltid har ønsket meg en jente og det var en jente vi mistet. Lurer også på hvordan jeg vil reagere på det. De ni månedene som er foran virker så uendelig lange og med liten tro på at det kommer til å gå bra …
 
Vi mistet i uke 25, gravid igjen nå.

Helt ærlig så kjenner jeg ikke på noe glede, bare likegyldighet og redsel.

Er livmorhalsen min som ikke klarer å holde på et barn, så vet bare hvordan oppfølging blir med den diagnosen. Men jeg har inntrykk at man kan få flere samtaler hos jordmor og at man og kan bli satt opp til ekstra ultralyder.

Det med hvor fort det blir å vises og slikt lurer jeg og på.
 
Vi mistet i uke 25, gravid igjen nå.

Helt ærlig så kjenner jeg ikke på noe glede, bare likegyldighet og redsel.

Er livmorhalsen min som ikke klarer å holde på et barn, så vet bare hvordan oppfølging blir med den diagnosen. Men jeg har inntrykk at man kan få flere samtaler hos jordmor og at man og kan bli satt opp til ekstra ultralyder.

Det med hvor fort det blir å vises og slikt lurer jeg og på.
Gratulerer med ny graviditet :)
Hvor langt er du på vei?

Jeg kjente litt glede når testen viste positiv, men etter det har frykten overtatt.
Sist jeg var gravid så tenkte jeg jo at vi skulle ha et barn. Nå tenker jeg bare at jeg er gravid… føler jeg kan miste når som helst…
 
Gratulerer med positiv test :Heartred
Mistet i uke 16, tidligere i høst. Gravid igjen nå, uke 6. Kjenner at jeg også er veldig redd, men har bestemt meg for å prøve å legge bekymringene litt til side. Var hos legen i går, hun sendte inn innkalling til TUL. Spurte da om hun kunne spørre om jeg kunne komme inn tidligere. Legen sa sykehuset mest sannsynligvis ikke ville, men hun skrev det i henvisningen. Fikk time 22/12 - da er jeg rundt 7 uker.
Ringte jordmor i dag. Fikk aldri kommet inn i forrige svangerskap, da timen ble utsatt flere uker. Fikk time veldig raskt nå, skal inn førstkommende tirsdag.

Angående mage, tror jeg det varierer fra person til person. Om du fikk mage i ditt forrige svangerskap, så kan det hende den kommer litt tidligere nå.
Masse, masse lykke til :Heartred
 
Back
Topp