Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Hei! Jeg er førstegangsmamma til en baby som snart er 6 måneder. Vi kunne tenke oss å få to barn tett, slik at jeg gjerne skulle ønske å bli gravid om ikke lenge igjen. Jeg fullammer barnet mitt (skal begynne med fast føde når babyen blir 6 måneder). Jeg fikk en blødning 3 måneder etter fødselen, men har ikke fått mensen etter det. Det jeg lurer på er hvordan du vil anbefale det i forhold til amming med tanke på at jeg kan tenke meg å bli gravid igjen snart. Hvis jeg fortsetter å amme mye, er det vel mindre sannsynlig at eggløsning og mensen kommer igang som normalt igjen? Hva vil du anbefale å gjøre? Hilsen meg
Amming er ikke en god prevensjon, mange blir gravide selv om de ammer. Det er veldig bra før det barnet du har å amme så anbefaler deg ikke å slutte å amme for å se om du da blir raskere gravid. Men når den første eggløsningen kommer varierer veldig, det får du desverre ikke styrt.
Kos deg masse med mannen din, og prøv å tikke tenk så mye på at dere skal bli gravide igjen det er ofte det beste tipset