Ny graviditet etter fødsel

Bkno0402682

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er førstegangsmamma til en baby som snart er 6 måneder. Vi kunne tenke oss å få to barn tett, slik at jeg gjerne skulle ønske å bli gravid om ikke lenge igjen. Jeg fullammer barnet mitt (skal begynne med fast føde når babyen blir 6 måneder). Jeg fikk en blødning 3 måneder etter fødselen, men har ikke fått mensen etter det. Det jeg lurer på er hvordan du vil anbefale det i forhold til amming med tanke på at jeg kan tenke meg å bli gravid igjen snart. Hvis jeg fortsetter å amme mye, er det vel mindre sannsynlig at eggløsning og mensen kommer igang som normalt igjen? Hva vil du anbefale å gjøre? Hilsen meg :-)

Hei:)

Amming er ikke en god prevensjon, mange blir gravide selv om de ammer. Det er veldig bra før det barnet du har å amme så anbefaler deg ikke å slutte å amme for å se om du da blir raskere gravid. Men når den første eggløsningen kommer varierer veldig, det får du desverre ikke styrt.

Kos deg masse med mannen din, og prøv å tikke tenk så mye på at dere skal bli gravide igjen det er ofte det beste tipset:)

kos deg med den lille og masse lykke til!

Back
Topp