Ny glukosetest i dag uke 28

verpesyk

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
❤ Aprilbarna19 ❤
20 minutter til jeg skal være hos legen. Sitter fortsatt på do og har kjempevondt i magen. Stresset og redd for resultatet. Godt det bare er 5 min i bil ned til legesenteret.

Glukosetesten endte på 8,2 og jeg skal få time til sentralsykehuset i Kristiansand for oppfølgning. Uff :( Sliten og trøtt. Måtte spørre etter sykemelding, men fikk 50% for to uker... Skulle gjerne slappet av helt. Mye å ta inn over seg.

Glukosetesten endte på 8,2 og jeg skal få time til sentralsykehuset i Kristiansand for oppfølgning. Uff :( Sliten og trøtt. Måtte spørre etter sykemelding, men fikk 50% for to uker... Skulle gjerne slappet av helt. Mye å ta inn over seg.
Sniker fra juni! Jeg fikk 8,3 og har ikke hatt noen problemer i etterkant. Alle målinger er gode, og vekstestimering viser at barnet er 5% under normalen - altså ikke akkurat noe stort barn :)

Bra du blir fulgt opp! Dette er absolutt ikke verdens undergang :)

Kjenner igjen følelsen...tok gluksebelastningstest på fredag, fikk 9,9. Innkalling til to timer på sykehuset de neste to ukene. Men godt å få oppfølging og at det blir tatt seriøst. Har kuttet ut mye karbohydrater og har allerede gått ned i vekt siden fredag :o ikke mye da, men ca en halv kilo. Mulig jeg har vært litt vell streng i kostholdet disse dagene, håper det fordi jeg er så glad i mat :) Jeg tenkte først at det var verdens undergang og fikk dårlig samvittighet, helt til jeg fant ut at dette er genetisk og det er ikke mye en kan gjøre med det utenom å gå litt mer turer og spise mindre karbohydrater.

Sniker fra juni! Jeg fikk 8,3 og har ikke hatt noen problemer i etterkant. Alle målinger er gode, og vekstestimering viser at barnet er 5% under normalen - altså ikke akkurat noe stort barn :)

Bra du blir fulgt opp! Dette er absolutt ikke verdens undergang :)

Takk for at du skriver det. Håper at det med god oppfølgning ikke vil bli noe problem for min del heller. Vil bare ikke risikere å få diabetes som ikke går bort etter svangerskapet.

Kjenner igjen følelsen...tok gluksebelastningstest på fredag, fikk 9,9. Innkalling til to timer på sykehuset de neste to ukene. Men godt å få oppfølging og at det blir tatt seriøst. Har kuttet ut mye karbohydrater og har allerede gått ned i vekt siden fredag :eek: ikke mye da, men ca en halv kilo. Mulig jeg har vært litt vell streng i kostholdet disse dagene, håper det fordi jeg er så glad i mat :) Jeg tenkte først at det var verdens undergang og fikk dårlig samvittighet, helt til jeg fant ut at dette er genetisk og det er ikke mye en kan gjøre med det utenom å gå litt mer turer og spise mindre karbohydrater.

Jeg har vært flink til å holde meg unna godteri og brus, men har nå spist pizza eller burger en gang i uka siste månedene. Får gå over til andre alternativer. Sitter og lurer på hva vi i alle dager skal spise til middag framover. Har du noen doge tips? Godt at man får oppfølgning. Regner med sykehuset kommer med noen føringer og tips etterhvert! :)

Jeg har vært flink til å holde meg unna godteri og brus, men har nå spist pizza eller burger en gang i uka siste månedene. Får gå over til andre alternativer. Sitter og lurer på hva vi i alle dager skal spise til middag framover. Har du noen doge tips? Godt at man får oppfølgning. Regner med sykehuset kommer med noen føringer og tips etterhvert! :)
I dag hadde jeg fiskekaker m hvit saus, to små poteter (ok mengde har jeg fått beskjed om) og gulerøtter. I går hadde vi tacosalat som det er enda mindre karbohydrater i. Hvis du søker litt på lavkarbo+middag får du opp en del :) kan også sjekke ut fedon lindberg sine oppskrifter. Jeg har fått beskjed om å spise som om jeg har diabetes type 2. Har bestilt bøker på biblioteket, men ikke fått henta de ennå :)

Back
Topp