Ny forskning..

StineH

Elsker forumet
Leste i en artikkel om dødfødsler at nyere forskning viser at det ikke er riktig slik man til nå har trodd at det er normalt at fosteret beveger seg mindre mot slutten av svangerskapet. Tvert imot!

Det skal være like mye bevegelse også mot slutten av svangerskapet. Bevegelsene vil forandre seg og ikke være like mye konkrete spark og kickboxing, men med "flytende".

Tenkte bare å dele dette med dere, ikke for å skremme. Men fordi jeg har hørt at det er vanlig at babyen beveger seg mindre mot slutten av svangerskapet og hos meg er det MASSE liv og røre hele dagen lang. Derfor var jeg nesten redd det var noe galt siden det var så masse liv, og ble beroliget av denne artikkelen som jeg kom over helt tilfeldig.

Så hvordan står det til hos dere, er det masse liv og røre?.. 

Det har jeg oxo hørt at det er normalt at babyen blir roligere på slutten i svangerskapet, så har lurt noen ganger på om lillegutt i magen her har adhd for han er VELDIG aktiv hehe. Han sover hele natta tror jeg, våkner ikke av noe bevegelse hvertfall så jeg får nattesøvnen min og det er jo ganske deilig :))

Her er det full fart så å si hele døgnet, men noen få "hvile perioder" i løpet av dagen.. Samme var det med sønnen min...

Hm.. nei her føles det ut som det er mindre liv, men  når jeg kjenner etter så kjenner jeg jo mye liv:)

stort sett mye liv her, men noen dager er h*n rolig.. 

Masse liv hele dagen her å
Mannen min sier det er mye liv på natta når jeg sover å 

Masse liv, samme har det vært helt til fødsel med de to andre også.
Eneste som har endret seg er at bevegelsene er "seigere" nå, merker at hun har litt liten plass der inne. Og hun er blitt sterk! Tar nesten pusten fra meg noen ganger når hun snur og vender på seg der inne :)

Takk, det der har jeg erfart selv! Mine babyer har vært aktive som bare det, helt frem til fødselen;-) Her er det masse bevegelser og kraftige fraspark enda ja;-D

Back
Topp