Ny foreløbig termin

Malja

Andre møte med forumet
I går var jeg på tidlig UL. I følge menstermin var jeg da 13+3, men hadde litt uregelmessig mens, så regnet med at det ikke var riktig så langt. På UL viste det seg at jeg bare var 11+6 utfra CRL måling på 5,6. Terminin gikk dermed fra 29.janaur til 7.februar..

Får ikke dette helt til å stemme, så blir spennende å se på ordninær UL hva terminen blir beregnet til da..
Flere som har opplevd lignende? Synes egentlig det var et ganske stort hopp på temindatoene...

Jeg ble satt fram 9 dager igår når jeg var på ultralyd. Så får se når jeg skal inn igjen på ordinær ultralyd. Ble plutselig 15+5 igår, og var i utifra de andre ultralydene jeg har hatt 14+3.

eg hadde uregelmessig mens før eg ble gravid så ut i fra mens beregningene hadde eg termin 17 januar. kom på ultralyd og fikk ny termin 27 januar. så det kan nok skje ja..

Hadde regelmessig mensen de 3 siste månede før jeg ble gravid og på UL i uke 6+5 ble jeg satt tilbake til 5+3,men da jeg kom tilbake i uke 8,så viste det seg at jeg ble satt 2 dager til fram,så håper at jeg kan bli satt mer fram på ordinære UL.men viste rett og slett ikke når jeg hadde eggløsning,så stemmer sikkert bra.

Men synes det er litt rart at du ble satt til 11+6,vis spiren din var 6,5 cm!
Ei veninne var over 12 uker og fikk beskjed om at spiren hennes var 5 cm,så tror nok du er lenger og at det er bare måleappartet deres som regner feil

Har hatt litt uregelmessig mens også ja, så det er nok ikke så rart likevel.. Men litt kjedelig å bli flyttet så mye på.. hvertfall hvis det ikke stemmer. Får bare smøre meg med tålmodighet til ordinær UL.
Fosteret målte forresten 5,6 ikke 6,6 :)

Det befruktede egget kan "vandre rundt" i opptill 8 dager ( sa gynekologen min) før det fester seg og derfor blir mange satt noen dager tilbake.

Back
Topp