Ny familiebil

Angelise

Elsker forumet
Må oppgradere bilen vi har til en stasjonsvogn, og har da sett på mazda 6, og skoda octavia. Er det noen her inne som har gode erfaringer med disse bilene? Tenker da spesielt på Octavia. Har prøvekjørt en helt ny octavia og liker bilen veldig godt og syns den er god å kjøre samtidig som jeg har hørt fra andre at det er en trygg og sikker familiebil av andre. Stemmer dette bra??? Vil jo ha en trygg og sikker bil når prinsen vår kommer til verden :)
Trenger ikke være en spillter ny bil, men ikke mer enn 5år gammel.

Octavia har veldig trangt baksetet i forhold til andre stasjonsvoger i samme str.

ville heller kjøpt skoda superb enn og kjøpe octavia ..
den er mye bedre bagasjerom i og større bakseteplass

Knallgode biler det der, men hadde valgt Suberb i stedet for Octavia pga. plassen [:)] Ellers er vw passat, mondeo, audi a6, ford s-max, mazda 5 og vw touran flotte biler [:)]

vi ser og på ny bil nå, og har en passat stv.. nå vil vi OPP fra veien - så vi ser på kia sportage (den er helt ny og super å kjøre.. [:D]) og så har jeg overtalt gubben til å se på qashquai (?)+2 pga plass og pris.. [:)]
begge disse har fått veldig gode resultater i ncap-tester, og kia'en har også 7 års garanti [:)]

ellers holder jeg med dem som sier skoda superb.. jeg er veldig glad i passaten også jeg, og mondeoen har jo faktisk et ganske så sprekt utseende, men som sagt - vi vil opp fra veien [:D]

ORIGINAL: Testomania

ORIGINAL: Dollface

vi ser og på ny bil nå, og har en passat stv.. nå vil vi OPP fra veien - så vi ser på kia sportage (den er helt ny og super å kjøre.. [:D]) og så har jeg overtalt gubben til å se på qashquai (?)+2 pga plass og pris.. [:)]
begge disse har fått veldig gode resultater i ncap-tester, og kia'en har også 7 års garanti [:)]

ellers holder jeg med dem som sier skoda superb.. jeg er veldig glad i passaten også jeg, og mondeoen har jo faktisk et ganske så sprekt utseende, men som sagt - vi vil opp fra veien [:D]

Denne har vi bestilt oss nå. God plass til både seter og i bagasjen. Setene er helt utrolig gode å sitte, og den er en drøm å kjøre!! Får den i mai- gleeeder meg[:D]

Og er enig med resten av gjengen her- Superben ovenfor Octaviaen. Bedre plass i superb'en. Men for min del blir sen så sinnsyk lang og stor å kjøre, minte meg om limousin egentlig! 

kjøpte der +2?
Hva slags utstyrspakke tok dere - og kan jeg spørre hva den kom på?

Skulle jeg kjøpt meg nybil i dag hadde jeg sett på Mazda 5[:)]

vi har riktig nok ikke NY bil, men vi har mercedes E-klasse stv!! og jeg får plass til 2 simo kombivogner i bagasjerommet og 3 barne seter ved siden av hverandre i baksetet!! [:)] helt topp!! [;)]

Denne har vi bestilt oss nå. God plass til både seter og i bagasjen. Setene er helt utrolig gode å sitte, og den er en drøm å kjøre!! Får den i mai- gleeeder meg[:D]

Og er enig med resten av gjengen her- Superben ovenfor Octaviaen. Bedre plass i superb'en. Men for min del blir sen så sinnsyk lang og stor å kjøre, minte meg om limousin egentlig! 

kjøpte der +2?
Hva slags utstyrspakke tok dere - og kan jeg spørre hva den kom på?

Vi kjøpte +2, TEKNA 1,5 diesel, manuelt gir, bagasjeromsmatte, terskelplate bakluke, tilhengerfeste med avtagbar kule, metalliclakk (nightshade) og sort interiør. Pris: 318 463,75 kr- inkl omkostninger, registrering og avgifter.
Skal også høre hvor mye de skal ha for takspoiler, og regner med mellom 5 og 10 tusen til.

GLEDER MEG[:D][:D][:D][:D]

det er veldig overkommelig [:D]
er det med navigasjon og ryggekamera? *må ha* [8D]

Back
Topp