Ny familiebil - tips?!

Løvemamma89

Flørter med forumet
Hei dere ! Vi må ha ny bil nå som vi går fra 2 (litt store barn) til 3.
Pr nå har vi Mitsubishi Outlander Hybrid, og er generelt fornøyd med bilen. Utenom plassen i baksete! Det er nemlig bare plass til 2 i baksetet. Med mindre den i midten har veldig smal rumpe og kropp! Guttene vår er ferdig med bilstoler og sete, men det et ingen mulighet for at de 2 kommer til å sitte behagelig når baby kommer og skal ha bilstol der.

Så vi trenger en bil som har 3 gode seter i baksetet, ikke 2,5 slik som den vi har nå!
Kan gjerne ha 7 seter også, men ikke et krav.
Vi ønsker at bilen kan trekke litt, ettersom vi vil kunne dra campingvogn også med den.

Alt fra ca årsmodell 2012 er aktuelt og prisklassen er forresten ca 250 000 maks tenker jeg (ønsker ikke for mye i lån, ettersom jeg muligens må gå litt ulønnet perm med baby).

Så fyr løs med forslag!
 
Skulle skrive Skoda Kodiaq da den har skikkelig god plass i baksetet og bagasjerom, men den kommer en smuule over den prisklassen :hilarious:
 
Ikke Skoda Octavia ihvertfall, vi har det nå(2016) og når alle tre ungene sitter på er de most sammen og må vente på tur for å i det hele tatt komme seg inn. Det ble utrolig mye trangere når yngstemann gikk opp en gruppe i sete, de er jo ofte mye bredere enn babystolene... Og her er kun storesøster fortsatt på pute, storebror trenger ingenting, så skal du ha flere seter burde du muligens prøve det ut først. Vi skal over i syvseter nå som vi får fire barn, men jeg ville muligens ha gått for det uansett :p
 
Ikke Skoda Octavia ihvertfall, vi har det nå(2016) og når alle tre ungene sitter på er de most sammen og må vente på tur for å i det hele tatt komme seg inn. Det ble utrolig mye trangere når yngstemann gikk opp en gruppe i sete, de er jo ofte mye bredere enn babystolene... Og her er kun storesøster fortsatt på pute, storebror trenger ingenting, så skal du ha flere seter burde du muligens prøve det ut først. Vi skal over i syvseter nå som vi får fire barn, men jeg ville muligens ha gått for det uansett :p
Det virker som det er mange biler som er trange baki! Og når man har flere som skal ha sete/pute så blir det jaggu enda trangere ja.
Har dere funnet ut hvilken 7 seter dere vil ha? Er egentlig det jeg og har lyst på. Er greit å kunne ha me seg noen ekstra i bilen av og til, venner av ungene, min mor, tantunger...
 
Det virker som det er mange biler som er trange baki! Og når man har flere som skal ha sete/pute så blir det jaggu enda trangere ja.
Har dere funnet ut hvilken 7 seter dere vil ha? Er egentlig det jeg og har lyst på. Er greit å kunne ha me seg noen ekstra i bilen av og til, venner av ungene, min mor, tantunger...
Er ikke sikker enda for det er overraskende mange 7 setere som ser veldig ålreite ut. Jeg har en svakhet for Ford s-max, vi har også kikket litt ekstra på Volkswagen da helst caddy max. Vi har ikke allverden til budsjett siden vi alt har et dyrt billån og...vel hvem har vel stort budsjett nå lenger? :dead:
 
Nå kommer det jo veldig an på budsjett osv, men Volvo xc90 er i mitt hode den ultimate familiebilen. Skulle gjerne hatt den selv, men vi må ha elbil og ex90 som kommer nå er splitter ny og svinedyr.
 
vi har ford galaxy. og det er mer enn god plass i baksete til 3 stk. jeg har to barn som sitter med store baser og seter og jeg som er høygravid og bred over baken for tiden har god plass mellom setene deres. tror dette skal være Norges største 7seter. er også god plass på rad 3 til de store barna.
 
Søk opp bil med god plass i baksetet. Det er mange biler som har stort bagasjerom, også blir man litt lurt av det mens plassen mellom bakseter og forsetene er veldig liten. Jeg sjekka ut en del da vi skulle bytte bil fordi mannen min er 2 meter og det betyr at det er VELDIG få biler som har plass til bakovervendt sete og en lang voksen.
Vi fant ut at av elbiler var det egentlig bare Den store elbilen til VW og de største teslaene som var aktuelle. Og de ble for dyre. Mulig Skoda Enyaq også hadde blitt bra, men der har man ikke 3 separate seter og litt mindre plass fra baksete til forsete. Den var uansett helt ny da og utenfor budsjett.

Så da ble det fossil bil også kjøper vi elbil når barna er litt eldre og over i beltestoler og økonomien litt romsligere (vi bruker bakovervendte seter til minst 6 år på ungene, har ikke snudd noen enda, 5 og 2 år nå).

Disse bilene vurderte vi, og alle hadde god nok plass:
Toyota Prius +7
Skoda superb
Ford S-max
VW sharan eller touran

Alle disse har 3 separate seter i baksete og dermed god variasjon i hvor man kan plassere setene. Vi endte opp med en brukt Ford S-Max som vi betalte 110 000 for, den hadde gått rett over 100k km og var 9 år gammel.

Biler vi prøvde men måtte utelukke pga helt umulig for mannen å kjøre med bilsete bak var VW Passat, Nissan Leaf, biler fra Volvo og bmw har også ganske lite plass når vi har prøvd familie sine (det er de suv-typene), Skoda Octavia, Toyota Rav. Prøvde også en Mitsubishi outlander og det var som du nevner veldig dårlig plass mellom bakseter og forseter. Disse har god plass i bagasjerom og passer nok fint når lengste voksen er nærmere 180 og under enn 190 og oppover. Selv er jeg en gnom på ca 160, så kan kjøre hva som helst med unger baki :hilarious: men vi har også gått for bakovervendte seter som tar minst mulig plass frem til fører, samtidig som det blir god beinplass til han eldste som er lang som faren sin.
 
Vi har Ford turneo cusdom, helt fantastisk bil! Men så må vi ha mere enn 5 seter for vi har 4 barn utenfor magen nå :angelic: Vi har en 2011-Mos som vi kjøpte for 2 år siden til 270.000,-. Verdt alle pengene!
Helt fantastisk bil og skikkelig gode seter og beinplass til alle 8 setene.alle seteryggene kan justeres etter ønske til den som sitter i setet og fantastisk bagasjeromsplass. Trenger ikke slå sammen vogna
 
Back
Topp