Ny diagnose

Blåmann

Elsker forumet
Var på infomøte i dag og hadde ekkel tr-ul (gikk greit da....) og fikk satt noen datoer fremover for videre behandling. Etter ul snakket vi litt om den overstimuleringen jeg hadde under første aih, og sammen med det han så på ul i dag satte legen ny diagnose på meg - pco! Har ikke hørt det før fra noen andre leger, så synes det var litt rart at jeg fikk den først nå.... Men han mente at det ikke hadde noe å si, at det var som å dele folk inn i de som har blå og brune øyne. Men han sa også videre at jeg var en litt vanskelig nøtt når det gjelder medisinering, fordi jeg er så lett å stimulere - og derfor lett å overstimulere. Så han satte meg på svak dose (100 ie) i første omgang, også håper vi at det er nok.....

I tillegg fikk vi omvisning på klinikken, og nyskjerrige meg spurte om jeg ikke kunne få se tankene med fryste egg, og det fikk jeg[:D] Så kanskje jeg fikk en titt på noen av deres fremtidige barn[;)]

Ellers var det egentlig et veldig hyggelig møte, både med superflink lege og sykepleier, og vi fikk hele tiden beskjed om vi var så spreke, slanke og unge at dette måtte jo bare gå bra[:)] Både jeg og sambo gikk derfra med skikkelig god selvfølelse[:D]

Hei!

Så merkelig at ingen har merket det før? Men men så bra han sier at det ikke har noe å si[:)]

Du får ha lykke til videre[:)]

Hm, rart... Jaja, det er mange med pco her inne. Velkommen i klubben! Hehe..

Høyrst ut som om de hadde ein fin omvisning på klinikken! Lykke til med sprøyter osv! [:)]

Snålt at du ikke har fått den diagnosen før.. men virkelig godt at dere nå vet litt mer[:)]

Legen virker jo superpositiv, så det er jo et godt tegn[:D]

Du skal se du snart har den etterlengtede spiren i magen snart[:)]

Var du på riksen? Masse lykke til med stikking framover da [:D]

ORIGINAL: fano

Var du på riksen? Masse lykke til med stikking framover da [:D]

Ja, på riksen. Har spurt deg om noe i dagboka di[;)]

Greit at dei fant det ut då. Kanskje du ikkje har hatt cyster før? Eg har PCOS og hos meg kommer og går cystene. Det er jo ganske så lett å sjå på ul.

Lurt å begynna på lav dose. Kan ta lenger tid, men bedre enn faren for overstimulering.

Lykke til framover[:)][:)][:)]

Nå kan ikke jeg noen ting om pco eller pcos men jeg har jo alltid fått beskjed om at det ikke er snev av cyster hos meg, og at alt alltid har sett bra ut. Så det virket som om han satte diagnosen fordi det var så veldig mange follikler der. Og det har jo vært greia med meg hele tiden - mange follikler og fare for overstimulering. Hva er egentlig greia med å få diagnosen pco da?

ORIGINAL: Blåmann

Var på infomøte i dag og hadde ekkel tr-ul (gikk greit da....) og fikk satt noen datoer fremover for videre behandling. Etter ul snakket vi litt om den overstimuleringen jeg hadde under første aih, og sammen med det han så på ul i dag satte legen ny diagnose på meg - pco! Har ikke hørt det før fra noen andre leger, så synes det var litt rart at jeg fikk den først nå.... Men han mente at det ikke hadde noe å si, at det var som å dele folk inn i de som har blå og brune øyne. Men han sa også videre at jeg var en litt vanskelig nøtt når det gjelder medisinering, fordi jeg er så lett å stimulere - og derfor lett å overstimulere. Så han satte meg på svak dose (100 ie) i første omgang, også håper vi at det er nok.....

I tillegg fikk vi omvisning på klinikken, og nyskjerrige meg spurte om jeg ikke kunne få se tankene med fryste egg, og det fikk jeg[:D] Så kanskje jeg fikk en titt på noen av deres fremtidige barn[;)]

Ellers var det egentlig et veldig hyggelig møte, både med superflink lege og sykepleier, og vi fikk hele tiden beskjed om vi var så spreke, slanke og unge at dette måtte jo bare gå bra[:)] Både jeg og sambo gikk derfra med skikkelig god selvfølelse[:D]

hmm jeg har aldri hatt medisiner men skal begynne snart,. og jeg er satt på menopur 150ie er det veldig mye da? større sjangs for at jeg blir overstimulert da? (beklager å trå over tråden din, måtte bare høre her, er så usikker på alt[;)])

ORIGINAL: håpomspirenosnart

Hm, rart... Jaja, det er mange med pco her inne. Velkommen i klubben! Hehe..

Høyrst ut som om de hadde ein fin omvisning på klinikken! Lykke til med sprøyter osv! [:)]

Sign. denne[:D]

ORIGINAL: SkattIMagenSnart

Snålt at du ikke har fått den diagnosen før.. men virkelig godt at dere nå vet litt mer[:)]

Legen virker jo superpositiv, så det er jo et godt tegn[:D]

Du skal se du snart har den etterlengtede spiren i magen snart[:)]

Signerer

ORIGINAL: siwro

ORIGINAL: Blåmann

hmm jeg har aldri hatt medisiner men skal begynne snart,. og jeg er satt på menopur 150ie er det veldig mye da? større sjangs for at jeg blir overstimulert da? (beklager å trå over tråden din, måtte bare høre her, er så usikker på alt[;)])

Det er ikke veldig mye, det er fler her som har vært oppe i 300ie. Så 150ie er vel også en moderat lav dose tror jeg[:)]

ORIGINAL: Ivara

Egentlig er det jo litt "bra" at du har fått en diagnose, det betyr jo at dere nå har en grunn.
PCO har de erfaring med, og når de har bestemt dosen din nå så er det ut fra det de så på UL, tidligere inseminasjonsforsøk og blodprøver. Så 100 IE trenger slett ikke å være lite i det hele tatt! [:)] Dessuten følger de jo opp underveis og justerer dosen dersom det trengs.

Lykke til med snarlig oppstart med sprøyter snuppa. Dette går bra! [:)]

Sant at det er greit å ha en diagnose da. Takk for at du gir så gode svar Ivara[:)]

Back
Topp