Ny dåp/navnefest tråd!

fruluna

Forumet er livet
Lager en ny en jeg siden det er litt mere aktuelt nå [:)]

Navnefesten til Linnea blir 6 mai. Da er det først en times seremoni som human etisk arrangerer, og etter det skal vi være på et lokale som vi har leid.
Her vi kommer fra er det vanlig med bunad, så det skal jeg ha på meg. Samboeren skal prøve å få lånt seg en, så han også får bunad den dagen. Og svigermor skal kjøpe bunad til Linnea. En bitteliten en [:D]

Vi skal ha rømmegrøt, spekemat, eggerøre, potetsalat og flatbrød til mat.(Barna skal få pølser..) Og kaffe og kaker da.

Inviterer bare de aller nærmeste, så jeg tror vi blir 21 voksne og 9 unger.

Har kjøpt invitasjoner, men skal ikke sende de ut enda da.. Så jeg føler jeg har det under kontroll iallefall [:)]

Har heldigvis en meget driftig svigermor som ordner opp og styrer.. Kjekt! [:D]

Og gave til Linnea har vi ikke bestemt enda.. Hun skal iallefall få et gullkjede med hjerteanheng som jeg fikk da jeg ble døpt..

hmm her har jeg ikke begynt med noe    enda. har bare tanken i hodet. hvordan går man fram?hvem skal jeg snakke med? vi skal ha dåp ikirka vi da.. gave ja? noen som har forslag? inbydels ordner dere det selv el?

ORIGINAL: midt i norge

hmm her har jeg ikke begynt med noe    enda. har bare tanken i hodet. hvordan går man fram?hvem skal jeg snakke med? vi skal ha dåp ikirka vi da.. gave ja? noen som har forslag? inbydels ordner dere det selv el?

Skal du ha det i kirken, må du bestemme deg for en søndag du vil ha det da det er gudstjeneste. Også må du ringe menighetskontoret og høre om det passer.
Når du har fått dato fra kirken, er det å finne ut hvem man skal be og sånn. Hvor det skal være selskap etterpå og bestille lokale. Tenke på hva gjestene skal få til mat og sånne ting.
Innbydelse må du ordne selv ja [;)]

Me ska ha dåp på søndag[:)]

Vi bestemte oss igår for å ha dåp 16. april. Ringte og fekk godkjenning frå menighetskontoret om at det er plass til oss den dagen. Hadde egentlig tenkt å ha det i slutten av mai, men fant ut at det er best å berre bli ferdig med det....
Skal holde selskapet heime etterpå. Vi blir 18 eller 21 stk. Og det blir snitter med kaker etterpå. Enkelt og greitt. Så no sitter eg og lurer på korleis eg skal lage til innbydelser, og ka det er vanlig at foreldre kjøper til dåpsbarnet sitt... Har liksom berre erfaring som fadder og tante frå før... [;)]

Ringte Vålerenga kirke idag, så da blir det dåp der 4.Juni! Skal ha Einar Gelius som prest da!!
Det morsomme er at Thea og jeg da har samme dåpsdag!!! [:)]

Etterpå skal vi være hos pappa, de har stort hus så hvis det er pent vær (som jeg har bestilt!) så kan man være ute!! Ellers blir det vel bare snitter, og kaffe/ kaker... har ikke helt tenkt så mye på maten... Men kjøpte inbydelser idag! Så nå må sambo og jeg bli enige om hvem vi skal velge som faddere!

Dåpskjolen er klar! Det er samme som jeg hadde på meg!! [:)]

dåp her 30 april :) da blir datteren vår døpt Elise sofie 

blir ikke dåp her, pga familiesituasjonen på min side. De godtar ikke mannen min!!!!

Dåpen blir 16 april,skal bli godt å bli ferdig med det.Skal ha det hjemme lager varm mat og kaffe og kaker.
Blir 12 voksne og 16 barn.

Back
Topp