Ny bleie?

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Jenta mi på 2,5 får veldig fulle bleier når hun sover.
Siden hun har vært urolig i det siste har hun våknet en del på natten. Når hun gjør det sjekker jeg bleien, og ofte er den så tung av tiss at det er rart den fremdeles henger på. Når hun ikke våkner på natten så hender det seg at hun tisser igjennom, mens andre netter blir ikke bleien så full.
Hun er ca 14 kg, og vi bruker Coop sine bleier fra 15kg og opp. De har funket bra til nå, men kanskje det er på tide å skifte merke?
Vi kan ikke bruke Rema sine, for hun får kløe av dem.

Jeg bruker rema, men må ofte bytte på natten. Hun MÅ ha 1-2 kopper vann før hun sovner og ofte på natten. Slitsomt :-(
Så skifte før du legger deg i mørket, er mitt tips :-(

Har ingen tips ang bleier da vi brukte tøy og løste problemet med å legge i ekstra innlegg.

Men sier som hun over her: Kan være lurt å skifte på henne før du legger deg. Skift i senga mens hun sover om du klarer det :) Kanskje det da blir roligere netter.

Hadde samme problem med eldste og begynnar å få samme problem med minsten på snart to år. Me brukar pampers til vanleg, men med eldstemann bytta me til libero nr 6 om natta, da gjekk det stort sett bra. Etterkvart bytta me til den på dagen og. Så no må me nok ut å kjøpe libero igjen:)
I kveld bytta eg no rett før eg la meg, men da var bleia nesten tørr, så spent på korleis det blir i morgon tidlig:(

Har i perioder skiftet bleie på snuppa før vi legger oss av samme grunn, gjør det i senga har tatt på lys på mobilen så jeg ser litt, da går det som oftes bra :-)

Hvor mye drikker hun før hun legger seg?

Aldri hatt dette problemet med frøkna her, hun er like gammel.
Hun har vannkopp i senga, men drikker nok ikke så mye.

Hvis hun drikker veldig mye før leggetid ville jeg prøvd å fordele det mer utover ettermiddagen sånn at hun kanskje rekker å tisse før hun legges?
Eller evt kutte litt ned på mengden væske.

Opplevde det for første gang idag morges her, han er 17 mndr, veier ca 12 kg og bruker strl 5, vi bruker rema sine

Men idag har han Vært litt uggen i magen og, flytende avføring , var litt i bleia i dag morges

Pampers baby dry eller easy up holder på MASSE væske! Alt annet ble for fuktig her.

Mine også var sånn. Så her begrenset vi væskeinntaket etter kl 17. De fikk ett glass vann til middag og ett glass melk til kvelds.

Hvor mye drikker hun før hun legger seg?

Aldri hatt dette problemet med frøkna her, hun er like gammel.
Hun har vannkopp i senga, men drikker nok ikke så mye.

Hvis hun drikker veldig mye før leggetid ville jeg prøvd å fordele det mer utover ettermiddagen sånn at hun kanskje rekker å tisse før hun legges?
Eller evt kutte litt ned på mengden væske.
Vanskelig å si. Vi drikker mye vann her i huset, det står som regel alltid et glass fram. Men slik har det jo alltid vært. Samtidig synes jeg ikke at hun drikker så mye på kvelden at jeg ønsker å begrense det, faktisk synes jeg hun drikker lite da. Men jeg har fått beskjed om at hun tisser mye når hun sover i barnehagen også.

Pampers baby dry eller easy up holder på MASSE væske! Alt annet ble for fuktig her.

Var samme her og.
Brukte coop og Rema litt om hverandre lenge, men så ble det tisset gjennom hver eneste natt, prøvde Libero men den var enda værre.
Pampers har holdt så godt som hver eneste natt (baby dry eller easy up).

Vi skiftet alltid bleie en gang på natten her mens hun sov. Måtte d.

Tusen takk for gode tips :-) Tror vi må prøve Pampers på natten da. Hun sovner ikke så lett om hun våkner om natten så vi prøver ny bleie først.

Back
Topp