Ny bilstol allerede?

*Lillekorn*

Tillamor
Frøkna virkelig hater å kjøre bil. Det har gått fint frem til nå i grunn, men nå er det et helv***e å kjøre "lengre" turer. Vi må bare droppe påskefjellet i år, og det synes jeg er kjedelig. Vi har Recaro privia setet, og bena til frøkna stanger allerede godt inn i stolryggen. Kan det tenkes at det begynner å bli for lite? Er det kanskje en idé å oppdatere setet, allerede? Synes jo at det er litt vel tidlig (tidligere enn jeg hadde sett for meg i hvert fall), men kanskje hun rett og slett ikke sitter godt lenger? Hun er 5mnd og 68 cm.

Har sett på Cybex Sirona, BeSafe Izi plus og Britax dualfix. BeSafe har jeg nesten utelukket på grunn at den enorme størrelsen. Er redd setet fra Cybex fort blir for lite hvis man skal bruke det bakovervendt. Har vel i grunn landet på at vi ønsker oss dualfix fra Britax.

Noen som er erfaringer å dele?:) Evt andre tips som kan hjelpe på bilmonsteret vårt? Har prøvd speil, leker, sitte ved siden av, musikk osv.

Om det er på tide å bytte kommer an på om hun er for lang for det minste setet, og ikke minst tung nok til å sitte i neste sete. Hvis du ikke finner et som kan brukes fra nyfødt også. Cybex sirona kan hvertfall det. Vår lille er ikke glad i bil, men det har blitt litt bedre når hun klarte å se ut. Har bare godtatt at vi ikke drar på langtur hvis vi ikke må. Og da prøver vi å treffe sovetider! Men bypåske er også fint :)

Tipper at hun blir lei fordi hun ligger for mye. Maxi cosi Pebble er helt genialt der for der kunne man regulere sitteposisjonen på babysetet :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har Besafe isi go og lille vår på 6måneder sovner nesten med en gang vi begynner å kjøre :) Hun var 67cm lang og 6800g på 5månderskontrollen for en måned siden. Og den varer til 13kg, så håper vi kan bruke den til hun er ca 1år :)

Kommer jo an på hvor tung hun er, men her ble ihvertfall kjøregleden fornyet for oss alle da vi byttet sete :D vi har besafe et eller annet:p

Begge våre har fått ny stol i den alderen der.
Byttet stol når vi slutter p bære med babystolen ut av bilen.

Yngste fikk besafe izi plus fordi det kan brukes lenge. Han satt veldig godt i det fra starten av

Har erfaring med maxway fra britax som viner veldig fornøyd med. Men det gpr fra 9 kg. Varer til 25 kg. Gutten min greide sitte i det 6,5 år gammel ;)

Ellers har vi vørt veldig fornøyd med besafe til de minste.. Sitte høyt godt og stødig når de var små.

Back
Topp