Ny bilstol allerede?

*Lillekorn*

Tillamor
Frøkna virkelig hater å kjøre bil. Det har gått fint frem til nå i grunn, men nå er det et helv***e å kjøre "lengre" turer. Vi må bare droppe påskefjellet i år, og det synes jeg er kjedelig. Vi har Recaro privia setet, og bena til frøkna stanger allerede godt inn i stolryggen. Kan det tenkes at det begynner å bli for lite? Er det kanskje en idé å oppdatere setet, allerede? Synes jo at det er litt vel tidlig (tidligere enn jeg hadde sett for meg i hvert fall), men kanskje hun rett og slett ikke sitter godt lenger? Hun er 5mnd og 68 cm.

Har sett på Cybex Sirona, BeSafe Izi plus og Britax dualfix. BeSafe har jeg nesten utelukket på grunn at den enorme størrelsen. Er redd setet fra Cybex fort blir for lite hvis man skal bruke det bakovervendt. Har vel i grunn landet på at vi ønsker oss dualfix fra Britax.

Noen som er erfaringer å dele?:) Evt andre tips som kan hjelpe på bilmonsteret vårt? Har prøvd speil, leker, sitte ved siden av, musikk osv.

Prøvd med film på nettbrett eller bildvd-spiller? Den kan festes i nakkeputen, og fungerte veldig bra på tantebarna mine ihvertfall :D

Sliter med samme problem. Da vi gikk over til bilstol nr 2 bedret det seg noe men ennå kan han sutre og hyle. Å dra noen plass i sovetiden hans kan bli glemme da blir det krig. Prøver å gi han litt leker osv han kan holde på med men han kaster det fort vekk og blir da utålmodig og vil helst ut av bilstolen. Skal på en 3 timer biltur på lørdag og en ny 3 timers biltur i slutten av april. Kan ikke si jeg gleder meg;-/

Har dualfix, kjøpte den da ho var nesten året, ca 74 cm. Funker kjempe fint og er så fornøyd!!! knall god liggestilling og kan snus 360 grader som er perfekt og om det blir trangt bakovervendt når de er store nok er det bare å vri det i forovervendt posisjon :)) Fulgte med ekstra pute til å bruke på mindre barn, så dette tror jeg de fleste sitter veldig godt i faktisk(fra tre mnd kanskje)! Anbefales værtfall veldig

Vi byttet til besafe izi plus da hun var 5 mnd og 64cm. Hun kunne vært enda kortere i det setet, vi har ikke selene på det nederste faktisk. Hun kommer mye høyere opp enn hun gjorde i babysetet, og bedre utsikt ga mer fornøyd baby i bilen. Kanskje du bare skal prøve alle setene du tenker på i bilen? Så ser du hvor stor plass de tar, og hvordan babyen sitter? Vi har setet i midten, og da tar ikke izi plus stor plass i alle fall. Vi har MYE bedre plass i forsetet med besafe izi plus i midten, enn vi hadde med babysetet bak førersetet. :)

Vi byttet til besafe izi plus da hun var 5 mnd og 64cm. Hun kunne vært enda kortere i det setet, vi har ikke selene på det nederste faktisk. Hun kommer mye høyere opp enn hun gjorde i babysetet, og bedre utsikt ga mer fornøyd baby i bilen. Kanskje du bare skal prøve alle setene du tenker på i bilen? Så ser du hvor stor plass de tar, og hvordan babyen sitter? Vi har setet i midten, og da tar ikke izi plus stor plass i alle fall. Vi har MYE bedre plass i forsetet med besafe izi plus i midten, enn vi hadde med babysetet bak førersetet. :)

Vi får ta oss en tur å prøve ut litt forskjellige i bilen ja. Har ikke tenkt på at man kan plassere det i midten, men da vil det jo bli bedre plass i forsetet;)

Har dualfix, kjøpte den da ho var nesten året, ca 74 cm. Funker kjempe fint og er så fornøyd!!! knall god liggestilling og kan snus 360 grader som er perfekt og om det blir trangt bakovervendt når de er store nok er det bare å vri det i forovervendt posisjon :)) Fulgte med ekstra pute til å bruke på mindre barn, så dette tror jeg de fleste sitter veldig godt i faktisk(fra tre mnd kanskje)! Anbefales værtfall veldig

Foreløpig er det dette setet som frister mest, men har ikke vært i butikken ennå. Ser ikke ut til at det er så mange butikker som fører Britax. Hvor kjøpte du ditt sete?:)

Foreløpig er det dette setet som frister mest, men har ikke vært i butikken ennå. Ser ikke ut til at det er så mange butikker som fører Britax. Hvor kjøpte du ditt sete?:)
Lekmer.no :) Hadde flere fargekombinasjoner også k:) Bor midt i ingenmannsland så hadde ikke no butikk å handle på ;)

Back
Topp