Ny bil - trenger tips!

Edm

Forelsket i forumet
Hei!

Jeg skulle hatt en ny bil. Ønsker da en bil med stort bagasjerom, samt at det må være isofix i bilen. Stasjonsvogn/SUV. Noen som vet om bra biler som er verdt å sjekke ut? :)

Har hørt mye bra om Golf passat, men har ikke kjørt den selv.

Vi er helt frelst i citroen c4 grand picasso, her er det mye plass, 3 isofix i baksete, stort bagasjerom å ikke minst, ekstremt mye komfor:) den siste nye modellen er utrolig sprek også. Vår er helt ny:) anbefales !! :)

Vi har en Opel igsignia 2010 som vi er veldig fornøyd med! Det er innebygde solskjermen i dørene i baksetet så man slipper de med sugekopp på vinduene. Det finns isofix og det er elektrisk bakluke som kommer veldig praktisk til når større ting skal inn eller ut av bilen.

Vi er veldig fornøyd med Nissan qashqai +2. Har hatt vanlig qashqai før dette. Problemet nå er at vi trenger tre bilstoler og det blir fryktelig trangt med tre stoler i baksetet da bare to seter er full størrelse ala forsetene. Har jo to seter bake og men vil helst ha isofix til alle tre setene for synes storesøsken er litt små enda.
Liker å komme litt opp og ikke ha en ren stasjonsvogn. Er plass til hundebur i den vi har men tror ikke det er så praktisk siden det blir litt høyt opp. Elsker virkelig bilen og kommer ikke til å bytte før vi må :p mannen vil ha Ford s max men jeg syns den er overprisa og kunne likegodt kjøpt en caravelle istedenfor da :p

Har ford mondeo stv. Veldig fornøyd! God plass inni bilen og god plass i bagasjerom. Hadde passat før og ganske fornøyde med den også. Skoda har også god plass i sine stv.

VW sharan, elsker den bilen :) Er en 7 seter men trenger ikke ha 7 seter oppe. Er veldig god plass i den, er 3 seter i baksete og ikke 2.5 som er i mange vanlige biler. Så sitter man høyt. God oversikt og masse plass i bagasjerommet. Kjører vognen rett inn og slipper å slå den sammen :)

Ford galaxy er samme type også.

Vi kjører ford mondeo og digger bilen. Men mulig d blir litt liten plass nå når nr 2 kommer og vi i tillegg har to hunder som opptar 95 % av bagasjerommet. Så vi sikler på en s-max. Perfekt bil, god og kjøre og god plass både i baksetet og i bagasjerommet.

Det kommer jo an på hvilken prisklasse du går etter.
Vi har en volvo v70, og den har god plass til både bilstoler og barnevogner =)
Ellers har man Ford mondeo, evt de større Ford Galaxy, B-Max eller S-max.
Skoda Superb eller octavia =)

Vi kjøpte nylig en Volvo xc90. Gikk fra Ford mondeo til den, og angrer ikke et sekund! ! ☺

Vi har kjøpt VW Passat. Kjempestort baggasjerom. Har bare hatt den en uke, men veldig fornøyd så langt.

Vi har en ny Passat Alltrack og jeg bare elsker den! Stort bagasjerom og fantastisk å kjøre :-)

Jeg anbefaler ikke volvo xc60.. Vi har den, og syntes det er alt for lite bagasjerom! Vi har et medium hundebur, og får såvidt plass til barnevogn.. Om vi skal ha med bagasje må vi nesten kjøpe takboks!

Jeg anbefaler ikke volvo xc60.. Vi har den, og syntes det er alt for lite bagasjerom! Vi har et medium hundebur, og får såvidt plass til barnevogn.. Om vi skal ha med bagasje må vi nesten kjøpe takboks!

Søsteren min har også xc60, og vi syntes også den var alt for liten i forhold til hva vi ønsker :) Derfor kjøpte vi xc90 :)

Vi må også kjøpe ny bil - for å få plass til tre barneseter.... :-p Vi kommer til å kjøpe en Peugeot 5008. Fikk prøve låne en noen dager her og ble svært positivt overasket. God plass til 3 seter i baksetet, grei plass for mannen til å sitte foran barnesetene og bagasjerommet var mye romsligere enn det så ut. Vi fikk inn vogna (emmaljunga egde, så ikke akkurat liten) i lengden og da var det goooooood plass på siden, så vi får med både vogn, hund og litt bagasje.... ;-)

Ingen luksusbil, men veldig praktisk familiebil og overkommelig pris.... :-)

Har Volvo V70, elsker den :) god plass i baksetet og bagasjerommet. Får inn Emmaljunga Edge Duo og har framleis god plass til bagasje ved sidan av :) Null problem med 2 bilseter i baksetet, usikker på korleis det er med 3, sidan det berre er isofix på sidene.

Back
Topp