Ny bil! Trenger råd!!

xCamillax

Gift med forumet
Anbefal meg en bil!! Eller advar!

Kriterier: max 250.000,- , Diesel, max kjørelengde 100,000km.

Vi har en 99-modell Passat nå, og den gå snart rett i søppla. Meget misforøyd, selv om den er god å kjøre og fin å se på [:)]

Har vurdert Toyota Avensis, Ford Mondeo, Mazda 6.

Sleng ut erfaringer [:)]

ORIGINAL: xCamillax

Vi har en 99-modell Passat nå, og den gå snart rett i søppla. Meget misforøyd, selv om den er god å kjøre og fin å se på [:)]

Av de tre ville jeg nok valgt Avensis, ja. Den som har vunnet flere tester. Mondeo har vi prøvd og det var den verste møkkabilen.. Mazda er grei, men Avensisen vinner på brukerundersøkelser. [:)]

ford mondeo!!!!!
vi har hatt det flere  ganger. ALDRI vært no tull med de vi har hatt/har..
ser fine ut..god plass..

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: xCamillax

Av de tre ville jeg nok valgt Avensis, ja. Den som har vunnet flere tester. Mondeo har vi prøvd og det var den verste møkkabilen.. Mazda er grei, men Avensisen vinner på brukerundersøkelser. [:)]

Avensisen er fiiiin også da [:)]

Har også en 99 modell passat vi skal bytte ut, og vi skal ha avensis! Ford er ikke aktuelt, selv om den er fin og bla bla bla (ikke ford er et prinsipp...)[:)] Toyota er driftsikker! Mazda6 skulle jeg ha for noen mnd siden, men jeg trur den blir for trang i baksetet (passaten har jo god plass).

Får mange fine 07 modeller avensis til rundt den prisen! Jeg vil ha nye modellen, men den ligger rundt 300 000 enda[&:]

Egentlig vil jeg ha skoda superb stv, men den har vel knapt kommet til landet[:-] Så de testa den i BRUM, og den var jo knall!!!

Jeg har kun hatt tyske biler og må påstå at dem er best på dieselmotorer..uten tvil..så ville absolutt gått for Audi A6 eller Bmw 5-serie [:)]
Audi har hatt en del problemer fra -98 og frem til -02 med automatkassene sine og kamakslingene..så hvis dere vurderer Audi, anbefaler jeg at dere går fra -03 og oppover.. 
Har idag en Bmw 525, og synes det er en veldig god bil..sitter godt på veien og er en tung bil..eneste ulempen med bilen, er at framkommeligheten ikke alltid er bra..pga bakhjulstrekken rett og slett..Ellers kan det være en liten pekepinne å kjøpe ifra Nord..mindre salting på veier som igjen ikke framkaller like mye rust på understellet som f.eks en bil ifra Sør.. 

ORIGINAL: Sylvester

Jeg har kun hatt tyske biler og må påstå at dem er best på dieselmotorer..uten tvil..så ville absolutt gått for Audi A6 eller Bmw 5-serie [:)]
Audi har hatt en del problemer fra -98 og frem til -02 med automatkassene sine og kamakslingene..så hvis dere vurderer Audi, anbefaler jeg at dere går fra -03 og oppover.. 
Har idag en Bmw 525, og synes det er en veldig god bil..sitter godt på veien og er en tung bil..eneste ulempen med bilen, er at framkommeligheten ikke alltid er bra..pga bakhjulstrekken rett og slett..Ellers kan det være en liten pekepinne å kjøpe ifra Nord..mindre salting på veier som igjen ikke framkaller like mye rust på understellet som f.eks en bil ifra Sør.. 

Minst like mye salting her oppe.. Dritt som pulveriserer understellet på bilene.. [:@]

ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Sylvester

Minst like mye salting her oppe.. Dritt som pulveriserer understellet på bilene.. [:@]

jauda..skulle kanskje poengtert det mere at jeg ikke mente storbyene her oppe [:)] ja det er noe skikkelig dritt !!

Volvo V70, stor, fin og trygg familie bil[:)] har aldri hatt mye problemer med våre Volvoer[;)] men så er mannen mekaniker og nøye på servicer og ta ting før det ryker[;)]

Back
Topp