Ny bil med plass til 2 snart tenåringer og barnesete

Ipek

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Min leasingperiode er snart over, og jeg må nå finne ny bil som passer denne nye epoken i livet. Den må være bred nok til å få skvist to tenåringsrumper pluss baby/barnestol inn i baksetene.

Pris er også en faktor, kan ikke gå for biler som koster 6-700 000 og oppover.

Noen knallgode forslag? :anyone

Må det være helt ny bil?

Selv sikler jeg etter VW sharan, men vi har en Ford galaxy og størrelsemessig like stor men uten skyvedører som finns på sharan for eksempel.
Vi har vel en 2011/2012 model så noe nyere er jo bedre enn det vi har nå uansett.

Men elsker vår bil når det kommer til størrelsen! Vi flytta i november kun med bruk av bilen! Måtte demontere tv reol, sofaen i to deler og ene senga, ellers så gikk alt rett inn og fikk inn mye! Flytta ikke langt da.

Har en emmaljunga super nitro vogn og trengte aldri å legge den sammen for å ta den i bilen (om vi ikke skulle langt og behøvde å ha med masse annet da), den glider bare rett inn, samtidig som det er gooood plass bak! Kan fint sitte mellom bakovervendt sete til yngste og bilstolen til eldste uten å føle at jeg sitter så trangt.

Fordelen er jo også at vi har 2 ekstra seter bak som vi kan sette opp om vi vil og voksne kan også sitte der uten at det blir for trangt så lenge de ikke er over ca 175 cm da

Min leasingperiode er snart over, og jeg må nå finne ny bil som passer denne nye epoken i livet. Den må være bred nok til å få skvist to tenåringsrumper pluss baby/barnestol inn i baksetene.

Pris er også en faktor, kan ikke gå for biler som koster 6-700 000 og oppover.

Noen knallgode forslag? :anyone

Vi har en Skoda Superb. Den har vi vært utrolig fornøyd med og ikke hatt noe problemer i løpet av de 3 årene vi har hatt den.

Den har stort bagasjerom og enorm plass i baksetet. Godt om man begynner å få barn med lange bein, men også med tanke på bilstoler. Alle passer inn der!

Prismessig endte vi opp med en på rundt 550.000 tror jeg, og da var den godt utrustet.

Det eneste minuset er jo at det er en stasjonsvogn og jeg savner nok litt å sitte høyere som i en suv. Derfor har vi nå kjøpt Skoda Enyaq. En suv El, men den er hakket mindre enn Superben hva gjelder bagasje og plass.

Vi har Skoda Kodiaq RS 7-seter. Deilig stor plass i den:) Siden vi har RS, så koster den 900K, men den vanlige modellen(Skoda Kodiaq) koster 550.000-600.000. Veldig fornøyd med vår:thumright

Hva med Kia Sorento? Er dog usikker på pris, men vet det er en romslig bil man også kan få som 7-seter.

Ellers har jeg ei venninne som er veldig glad i sin VW Touran, men vil tro VW også har en del andre alternativer.

Evt Bmw x5, Volvo xc90?

Jeg bare tenker høyt.

Selv blir det nok bilbytte men i en annen prisklasse enn TS, og må selv kun skvise inn lille baby og til tider en 8-åring. Viktigst for meg er plass til mye baggasje pga min kjærlighet for katteutstilling (når enn det skjer igjen).

Vi har VW caravelle, veldig romslig og god bil med plass til alle barn, hund og baggasje :)

Ja, det er det jeg ser for meg. Er fryktelig glad i det å lease bil. :)

Ja, vi også. Har leaset superben nå, og som sagt: 3 år er over uten noe problemer. Derfor vi velger å gå videre med Skoda.

Har først og fremst gjort research på elbiler, men hvis det er aktuelt kommer det en del større familiebiler/SUV-er i løpet av året. Vi har bl.a. sett på Skoda enyaq og Volkswagen id4. Begge har god plass både inni bilen og i bagasjerommet og spekket havner de vel rundt 600k tror jeg.

Vi har kjøpt oss Audi e-tron. Får den i løpet av en måneds tid. God plass i baksetene og stort bagasjerom. Har to barn fra før, ene bruker beltestol :)

Sniker
Hvis du velger en bil med tre separate seter bak så vil det være bra med plass til tenåringsrompene og en isofixbase :)
Vi har ford s-Max, masse plass!!!

Back
Topp