Ny bil, Mazda 6?

Beate

Elsker forumet
Vi må snart bytte ut den ene bilen vår, en Mazda 6 og jeg vil egentlig ha en "ny" Mazda igjen jeg. Mannen er litt mer i tvil.

Vi tenker Mazda 6 stasjonsvogn 2008 eller nyere da jeg har hørt at de skal være bra i forhold til rust. (Den vi har nå er en 2002 og har rustet sønder og sammen... :-p )

Så, dere som har eller har hatt Mazda, hva er dommen? Hva er bra og evt. Mindre bra, og hvorfor byttet du evt. Til et annet merke?

(Egentlig skal jeg ikke svare siden jeg verken har eller har hatt Mazda eller kjenner noen som har det, men jeg må bare spørre)

Hvis en bil fra 2002 har rusta sønder og sammen, hvorfor vil dere da kjøpe samme bilen om igjen? Jeg hadde jo helt klart styrt unna...
Edit: dette med at den er bedre ifht rust vet jeg ikke om jeg ville trodd på, den er jo "bare" 7 år gammel...

Vi har en 2001 vw golf stasjonsvogn og den går og går og går og har null alvorlige rustproblemer. Vet at den er mindre enn Mazda 6, men hvis du ser på merke feks.?

Vi har en Mazda 6 2013 og er veldig fornøyde. Vi kjører mye og den har snart rundet 100.000 km uten noen problemer.
Grei plass til bakovervendt og vogn.

Vi har 06 eller 07 modell. Kjøpte den da den hadde kjørt rundt 130 000 faktisk. I sommer måtte vi bytte ut litt da det var slitasje greier (har ingen anelse om bil altså). Men syns nå den er kjempe grei. Har plass til emmaljunga Edge og maclaren trille bak i bilen til og med. Men nå som vi har både cybex sirona og base til maxi cosi cabriofix syns jeg det er litt trangt. Ønsker meg større bil. Lurer på om de nyere modellene er romsligere? Kunne faktisk tenkt meg Mazda 6 igjen. Men igjen, jeg har lite peiling og erfaringer på biler

Vi har kun hatt mazda da mannen jobber for de, og vi har hatt tre mazda 6, sedan og stasjonsvogn, nå har vi en mazda cx7, og eg sier bare kjøp mazda 6,det er en kjempe god bil, god plass god å kjøre fin og se på ;)
Og grunnen til at din 2002 mod ruster sønder og sammen er fordi det metallet de brukte på de bilene var dårlig, og alle bilene blei kallt inn for rust rep på mazda sin regning ;) de har ikkje brukt det samme på den 2008mod så det er ikkje noe å bekymre seg for ;)

Har ikke 6, men 5 og er veldig fornøyd. Driftssikker bil med herlige kjøreegenskaper. Ikke noe rust på min 2009-modell.

Back
Topp