Ny bhg

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Nå har jeg fått plass til mini i en annen barnehage. Og håper på bedre tider[:D]

I den bhg han går i nå så er det alt for store barnegrupper og for få voksne pr barn.
14 1åringer og 3 voksne, 23 2åringer og 4 voksne, og nå 34 3-5åringer og 5 voksne (5åringene blir tatt ut i egen gruppe med 2 voksne og det gjenstår 23 3-4åringer med 3 voksne. Ved ofte sykdom er de kun 2 voksne).

Altså det er jo bare pedagogtettheten som er lovfestet, antall voksne pr barn går på skjønn. Jeg synes sikkerheten ikke er bra nok, ungene kan snike seg unna og gjøre ting uten at de voksne merker at de er borte eller følger med på hva de gjør, ungene er mye overlatt til seg selv og det er mye vold blandt ungene. I tillegg så påvirkes mini av de andre ungene på avdelingen og har en helt motbydelig oppførsel for tiden, så jeg gleder meg til at han får seg andre venner. Og så er den nye bhg i samme skolekrets der han skal begynne.

Gleder meg til august[:)] Ringte styrer i nye bhg nettopp og fikk høre at han begynner på avdeling for kun 4 og 5åringer (da blir han en av de yngste og har masse å strekke seg etter og slipper unna 3åringer som ofte har mye trass og dårlig utviklet sosial kompetanse). De er 24 barn og 5-6 voksne på den avdelingen[:)]

Høres veldig bra ut i den nye barnehagen og antall voksne pr barn i den gamle er jo helt forferdelig. Vi har hatt en del prat ang vesla sin også, siden vi syns det er litt mye med 17 3 åringer på 3 voksne, særlig siden de her også har hatt mye fravær og ofte alene frem til 9/10... da er jo omtrent alle kommet. Har flere ganger blitt spurt om å være igjen et minutt mens assistenten alene på jobb løper etter mere melk til frokost. Veldig bra at de spør, jeg blir gjerne igjen et minutt fremfor at ungene er alene, men er ikke bra at dette er nødvendig... Ellers er vi veldig fornøyd. Mye bra opplegg og ungene trives og leker godt sammen.

Regner med det blir bedring på oppførselen hans når han kommer i andre omgivelser.

Back
Topp